Lavendia skrev 2010-12-20 09:02:11 följande:
UppSara: Kör på! Efter vårt missfall i v. 11 så sa läkarna till oss att vänta i 1-3 menstruationer. Min man ville vänta 3 och var orolig för mig. Jag var ivrig och ville börja direkt så vi gjorde en kompromiss och testade efter 2:a menstruationen. Det har gått 6 försök och kan ångra lite att vi inte körde direkt. En del säger att man är mer fertil efter missfall, något med hinnorna, men beror ju på när det skett. Vi som fått i lite senare veckor krävs det återhämtning och det finns infektionsrisk men oj vad jobbigt att vänta! Personligen tror jag kroppen vet när den är redo och är den inte det så fäster det helt enkelt inte.
Lycka till alla!
Nu blir jag lite orolig. Jag fick ju MA i vecka 11, men läkaren sa åt mig att det bara var att köra på "när det här var över". Och "över" har jag tolkat som att det ska sluta blöda och känner mig redo. Det är väl "bara" när man blöder som det finns en förhöjd infektionsrisk? Men det verkar ju inte finnas någon instruktionsbok för hur man ska fortsätta efter MF/MA...
Vi har inte väntat utan kört på utan skydd så snart jag slutade blöda. Kan inte direkt påstå att vi har varit jätteaktiva, inte som under de perioder jag visste att jag hade ÄL.
Men på något sätt så känns det som att jag kommer att bli gravid direkt igen. Vet inte varför och jag kommer väl antagligen att bryta ihop totalt när mensen kommer. Är bara så inställd på att vara gravid. Samtidigt som jag skyddar mig själv genom att säga "det kommer att dröja jättelänge, jag kanske aldrig blir gravid". Men jag tror inte riktigt på det själv... Återkom dock efter nästa mens och se hur jag tänker då.