ifyouweremine skrev 2010-12-18 16:21:43 följande:
Kaprifolen1979 - Ja visst var den rolig? :)) "skalp proffset" liksom haha.. Kanske inte va så kul just då men i efterhand blir det väldigt komiskt. Sitter just nu på bussen o biter mig i läppen för att inte skratta åt minnet.. Hehehe...
Ang rädslan så har den nog bidragit till att jag skjutit på bebisverkstad. Och varje gång det inte blir nåt nu så tänker jag "puh nu slipper jag föda". Fast längtan är större än rädslan nu tror jag.. Har det begränsat dig?
Jo visst har detta begränsat mig, jättemkt faktiskt. När jag var liten sa jag att jag inte ska ha några barn alls, vid 20 sa jag inga barn innan 30 och vips så var jag 30...gift, hus, stadgad....vad gör jag nu liksom? När min man till slut tog upp frågan insåg jag att det finns nog en anledning till att jag alltid sagt så . Jag kom fram till att om jag tänkte längre fram i tiden så såg jag oss som en familj...med barn alltså. Jag insåg att min begränsning låg i tanken på att föda, jag fick fullståndig panik vid tanken så jag vände mig till en BM som även var terapuet och fick till slut den hjälp jag behövde för att ens våga bli gravid. Så ja, det har verkligen begränsat mig och jag försiktigt glad för att jag är där jag är, att jag vågar försöka. Men det finns vissa dagar där jag undrar vad jag håller på med och jag känner då rädslan. Den dagen ett plus förhoppningsvis dyker upp kommer det troligen innebära blandade känslor och ett akut samtal till min underbara BM

Så vägen till ett plus är inte spikrak, inte ens på ett mentalt plan för mig. Därför är det också skönt att hänga med er som ändå verkar ha en "normal" inställning till detta med att försöka bli gravida