• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • mallanis

Spammar lite i tråden....

Har en fl- vän som tipsade mig om pre-seed hon blev gravid när de använde den. När hon sen blev gravid och nojjade sig för nytt mf så bestämde hon sig att detta ska gå vägen och skickade vidare pre- seeden till mig. 
    Jag har iaf blivit gravid två gånger när vi använt denna. Nu när jag sitter och nojjar mig på samma sätt som hon gjorde (hon har BF i dagarna) så kanske det är dags för mig att skänka vidare min pre-seed och "räkna" med att min graviditet också kommer att gå bra!

Någon som är intresserad av suveränt glid/fertilitets medel? Ni beöver dock en införingsspruta....min gamla tänker jag inte skicka med ;) kram kram

Tredje gången gillt!?
  • Lavendia

Ernlia 03: jag tror absolut inte det är någon fara!! Alla läkarna säger olika och jag blir så matt på det. Hade jag fått bestämma hade vi kört direk men min man var orolig och höll tillbaka. Jag ångrar som sagt att vi inte körde på för nu har det tagit sån tid. Så kör bara!! Glad 

Mallanis: Vad spännande vad är det? Allt som kan hjälpa en på traven är välkommet!

• Irmeline

Kul med så mycket aktivitet!!

Själv så beställde vi tackkorten för vårt bröllop i helgen (gifte oss i våras så det var dax!).
    Lustigt att nästa gång jag loggar in så diskuteras det tackkort :) Vi beställde helt klara, pysslade så mycket med inbjudningen att jag inte orkade, precis som du gjorde mallanis.

Millan: Hur fick ni reda på att erat barn hade DS? Gjorde ni KUB och sen fvp?

Kaprifolen: kan det inte vara sperman som kommer ut och ser ut som ÄL-sekret?
    Det ska ju tydligen vara uppbyggda av samma sak. Och lite blod kommer det ju lätt om man sexar mycket och får en liten skada där inne. Annars vet jag inte.

Ceke och alla tempare, jag har en fråga om tidpunkt för tempning. Har börjar tempa fast jag är mitt i en cykel för att prova på, och det står i instruktionerna att man ska tempa samma tid varje dag, hur gör man då på helgerna?
    Ställer ni klockan för att ta temp och sen somna om? Eller är det bara jag som vill sova längre på helgerna :)
    Varför är det så viktigt att tempa samma tid? Är det tiden på dygnet som är viktig, borde det inte vara antal timmar man sovit? Att man får en viss temperatur efter ett visst antal timmars sömn? Eller är jag ute och cyklar?

Jojjo: Jo man kan tro att alla vill ha ett friskt litet barn, men det finns ju nån tråd som går nu om någon som "önskar sig ett DS-barn". Ibland när jag läser vissa trådar här på FL så undrar jag hur mycket som verkligen är sant. Så mycket sjuka saker som folk skriver.

Saftis: Jo det stämmer nog att det bara var 2v mellan våra missfall, men det kändes längre för mig, de första veckorna var så långa. Sen så "visste" jag ju om att det förmodligen var ma 2v innan också, så då kanske det gör att det kändes ännu längre. Skönt att du fått mens i alla fall. :) Själv så hoppas jag på en röd jul.. 

Ernilia: Förstår hur du tänker med att bli gravid igen. Jag trodde verkligen jag var gravid igen denna gång, på något sätt trodde jag att det skulle gå direkt igen, man var ju nyss gravid så man ska bara återställa det..
    Nu tror jag att jag haft ÄL i alla fall, som jag missade, så nu hoppas jag på mens. Har blivit rädd att min cykel helt flippat ur.

Längtan: Gud va jag också skulle vilja ha 2v cykler! Har ju så långa cykler att det är mens, sen vänta 3v sen ÄL-sex 1v, sen 2v väntan.. Önskade jag hade 2 istället för 4v innan ÄL! Man får så många mer chanser då.

Sista ÄL jag vet om var ju 15 september så jag blev gravid, sen har tiden liksom bara runnit ifrån mig utan att jag fått någon mer chans. 3 månader åt fanders :) MENS NU!! 

• mallanis

Lavendia- http://www.billiga-tester.se/pre_seed_multi_use_tub-p-127.html det är den stora tuben så den är öppnad men har tryckt ut innehållet på ett hygiensikt sätt. Så det är liksom inte kladdat med den =)  men som sagt den är öppnad. =)  Hör av dig om du vill ha den!

Iremelie- förstår att du känner dig "lurad" på ett par månader med försök! När jag tempade så tog jag samma tid vaje dag, helg som vardag. Jag har inte svårt att somna om så det ställde inte till det för mig att tempa även på helgen... vet inte om det har med ens sovrytm att göra men det ska kunna diffa mer om man tar det vid olika tid på morgonen...fast jag vet att man kunde skriva in som felkälla på FF om man sovit dåligt/färre timmar då det också kunde påverka tempen....

Tredje gången gillt!?
  • AMC80

Irmelie: Jag tempar så fort jag vaknar oavsett vecka eller helg. Jag tycker inte det har skiljt sig nämnvärt även om jag gått upp senare. Det som blev skillnad var när jag skulle iväg på resa och fick gå upp innan fem, då var jag lite kallare, men annars ligger jag på stadiga 36,6.
    Jag har iof bara provat en och en halv vecka.

Min tolkning var att man skulle ta samma tid som i att man inte skulle gå upp och kissa eller göra något, utan man skulle ta direkt är man vaknade. och om man gjorde något annorlunda skulle man skriva upp det, tex sov bara fem timmar, var väldigt stressad osv eftersom det kan inverka på temperaturen.

• Lavendia

Tack för tipset Mallanis! Precis vad jag behöver då jag inte är lika bra på att "prestera" som min man som levererar på beställning när som. Vi vågade inte använda glidmedel de senaste två gånger utifall att det är därför som det inte lyckats men var inte så skönt och jag blev ännu mer stressad. Så detta vill jag absolut prova! Jag har ingen införingsspruta så lika bra att köpa hela kittet direkt men tusen tack annars! Glad

• mallanis
    Lavendia skrev 2010-12-20 15:11:27 följande:

Tack för tipset Mallanis! Precis vad jag behöver då jag inte är lika bra på att "prestera" som min man som levererar på beställning när som. Vi vågade inte använda glidmedel de senaste två gånger utifall att det är därför som det inte lyckats men var inte så skönt och jag blev ännu mer stressad. Så detta vill jag absolut prova! Jag har ingen införingsspruta så lika bra att köpa hela kittet direkt men tusen tack annars! Glad

Åhh då är det perfekt för er! Jag/vi tyckte den var urmysig ;) förstår om du kanske inte ville ha en använd tub men om du ångrar dig så finns den här ;)
    Tredje gången gillt!?
  • Saftmedbulle
    Kaprifolen skrev 2010-12-17 21:01:23 följande:
    Ja, jag blev nästan rädd att tråden dött....när inga inlägg syntes till. Men men man kanske ska glädjas åt att folk har ett liv utanför FL oxå

Det blir kanske bara du och jag i kväll Ceke Fortfarande krasslig låter det som? Själv sitter jag i soffan med en utsliten make....jobbat hårt på bebisverkstan denna veckan Tja, är väl inte så pigg själv kanske, fredag trots allt.
    Ha, ha, ett liv utanför FL? Nä, hade strul med internet, har inte haft tillgång till det sen i torsdags, så nu är det jag som har massor att läsa igen (fast kul).
    Ni är så himla gulliga och uppmuntrande...Tack!

Kaprifolen: Tack för infot om ÄL. Gubben och jag har diskuterat det hemma...
    Nån som vet om makens intag av alkohol eller Ipren spelar roll för spermaproduktionen? Är det inte du, Essalady, som är storgooglaren här?
  • Saftmedbulle
    ifyouweremine skrev 2010-12-18 00:27:24 följande:
    Sådär, nu har vi sexat 8 gånger de 11 senaste dagarna. PUH, helt utsliten och skavsår typ. Och samma för maken. Tänk om han hade vetat när han var 15 och hormonstinn att han skulle få sexa 8 dagar av 11, då hade det varit glada miner! :) Nu är det väl inte riktigt samma entusiasm, men jag är ändå impad av hans potens.
    Ha, ha.. Igen!
    Mmm, det kostar på att jobba på verkstad ;)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet