ifyouweremine skrev 2010-12-21 19:04:33 följande:
Ernlia03 - oj får du in ett finger? Jag når med nöd och näppe upp till (vad jag tror är) livmodertappen. Den är ibland mjuk o ibland hårdare men har aldrig lyckats känna nån form av ingång.. Tänk om den inte har nån ingång?

Sen känns det som den sitter mer åt vänster än mitten, så ska det väl inte va? Har dålig koll på livmodertappar..
Verkar bra den där bibeln.. Står det nåt om alkohol i den? Tycker det är så svårt att veta vad man ska tro på. Mellan äl o bim ska det väl va ofarligt för fostret men kan försämra möjligheten att ägget fäster, som jag förstått. På de flesta seriösa ställen står typ "Vi vet inte hur det påverkar så par som försöker bör helt avstå". Tycker det låter som de garderar sig.. och hur svårt kan det va att göra lite studier o få lite svar? Det görs ju studier på allt annat..
Min livmodertapp pekar lite åt höger för min livmoder är lite vinklad eller sned eller vad man ska säga, vilket vår utredningsläkare såg när han gjorde VUL på mig. Det känns särskilt mycket innan mens när den är hård (känns ungefär som en nästipp) och pekar nästan rakt åt höger. Jag har nämligen hört att om man är gravid så ska den forfarande vara mjuk innan BIM och inte nästippshård, så det är därför jag känt efter. Det har stämt hittills, i och med att den alltid varit hård innan ÄL och tant röd alltid kommit. Jag frågade läkaren om det spelade någon roll om livmodern var vinklad, men han sade att det inte spelar någon roll. Det är många som har sneda livmödrar (säger man så, låter så konstigt) och att det inte hindrar dem från att bli gravida. Jag har en kompis som blev gravid på första inseminationsförsöket och hennes livmoder pekade bakåt.
Angående runt ÄL så har jag också kännt att tappen är mjuk och man har känt typ som en liten grop i mitten som jag antar är ingången. Då den är mjuk så är öppningen mer riktad åt rätt håll och inte så mycket åt höger.
Nu kommer jag åka hem till mina föräldrar över jul, så då kanske det inte blir så mycket inlägg här på FL på ett tag.
God Jul och Gott Nytt År allihopa och håller tummarna för att det dykt upp många fina plus tills jag återvänder omkring nyår.