• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Kaprifolen

Ja, jag blev nästan rädd att tråden dött....när inga inlägg syntes till. Men men man kanske ska glädjas åt att folk har ett liv utanför FL oxå

Det blir kanske bara du och jag i kväll Ceke Fortfarande krasslig låter det som? Själv sitter jag i soffan med en utsliten make....jobbat hårt på bebisverkstan denna veckan Tja, är väl inte så pigg själv kanske, fredag trots allt.

• Astrogirl

Jag sitter på jobbet och jobbar, men kollar Fb och FL lite emellanåt.. Glad

Var ute en sväng på stan innan alla affärer stängde, hittade inget dock. Gick förbi ett apotek och gick in där för att se om de hade Pergotime hemma, tyvärr var det slut där med. Det verkar som om det är strykande åtgång på Pergo. Många som har problem att bli gravida kanske. Tungan ute Vet att leverantören inte har varit så duktig på att leverera heller. Min kompis skulle ju ta pergo i somras, men hon fick aldrig några tabletter för de var slut överallt. Idag sade de på Apoteket att det skulle komma en ny leverans i mellandagarna, men hon sade att folk rusar dit så fort de kommer så de tar slut fort. Får se om jag kan få tag i några tabletter i mellandagarna ifall det inte tagit sig denna månaden.

• Gris78

Mobilsnack - Ceke - vilken operatör är det du använder? Hoppas att det är telia för det har jag. 
    Funderar på att ska internet till min nya framtida mobil men vill inte byta operatör.

Vet att du berättade att du hitta något bra abonnemang som inte kostade multum varje månad... Antar att du kan surfa hur mycket du vill med nuvarande abonnemang.

Vad var det du sa att du hade? Har kece nåt bra förslag tro? 

• ceke

Verkar jobbigt det där med att få tag på pergo! Vilken skit för er som behöver det!!!

Ja du, Kaprifolen.. jag börjar krya på mig så sakteliga o har faktiskt varit iväg på ett julbord med jobbarkompisarna. Men det va så mkt som energin räckte till idag! Imorrn hoppas jag orka städa lite o klä julgranen.. får se vad vi orkar med här hemma. Gubben är också krasslig nu... så inte många knop blir gjorda häe!

KUl att ha jobbat på bebisverkstan! Hoppas det ger resultat om ett par veckor!

• ceke
    Gris78 skrev 2010-12-17 21:10:50 följande:
    Mobilsnack - Ceke - vilken operatör är det du använder? Hoppas att det är telia för det har jag. 
    Funderar på att ska internet till min nya framtida mobil men vill inte byta operatör.

Vet att du berättade att du hitta något bra abonnemang som inte kostade multum varje månad... Antar att du kan surfa hur mycket du vill med nuvarande abonnemang.

Vad var det du sa att du hade? Har kece nåt bra förslag tro? 

Hej Gris! Jag har tele2, fast sånt där extratillägg för surf tror jag finns även på telia. Det är nog det som är det viktiga... att du har en fast månadskostnad för surfen. För annars blir det DYRT...

På vanligt mobil-samtalsbonnemang har jag nog inte det billigaste (smart) men har inte orkat bekyrma mig så mycket om saken... Hm, kanske skulle göra det ngngång. men de där försäljarna som hafsar tag i en då o då har jag itne så mkt ork till övers för!

Är fortfarande supernöjd med min kära app för mens/ägglossning etc! Den har koll den Min pålitliga förljeslagare dagarna i ända, som berättar vilken dag i månaden jag är på, om ägglossning eller mens är på g, som jag kan skriva in grejer i (symptom, humör, bröstspänningar), temp etc i

har du köpt ny mobil, med andra ord?
  • Gris78
    ceke skrev 2010-12-17 21:18:15 följande:
    Hej Gris! Jag har tele2, fast sånt där extratillägg för surf tror jag finns även på telia. Det är nog det som är det viktiga... att du har en fast månadskostnad för surfen. För annars blir det DYRT...

På vanligt mobil-samtalsbonnemang har jag nog inte det billigaste (smart) men har inte orkat bekyrma mig så mycket om saken... Hm, kanske skulle göra det ngngång. men de där försäljarna som hafsar tag i en då o då har jag itne så mkt ork till övers för!

Är fortfarande supernöjd med min kära app för mens/ägglossning etc! Den har koll den Min pålitliga förljeslagare dagarna i ända, som berättar vilken dag i månaden jag är på, om ägglossning eller mens är på g, som jag kan skriva in grejer i (symptom, humör, bröstspänningar), temp etc i

har du köpt ny mobil, med andra ord?
    Nej inte än,  grisen min verkar ha bestämt sig för att han ska köpa en i julklapp till mig. Han tänkte köpa en till sig själv då han slutar på sitt nuvarande jobb på onsdag nästa vecka och måste lämna tillbaka telefonen han har nu.  Börjar det nya jobbet den10:e...

Han kom på att han köper en iphone 4g till mig och tar min nuvarande tills han får sin nya tfn från den nya a-givare.  Gutt vá!!!!!! Jag blir med tönt mobil, en töntmedlem helt enkelt :)
  • Pingla35

Härligt med lite liv i tråden!

Skönt att du är på bättrringsvägen, Ceke!

Kaprifolen. tack för uppmuntran!
    Här finns inga tecken på att hon ska komma. Bara en mage som sväller och blir större känns det som. Brösten ja, de är nu definitivt en storlek större.
    jätte kul om det nu är något! Men vad sjuttsingen jag ska ju på en fest där  syrran är jätte taggad och vill festa. JAg vet inte hur jag ska göra. Jag har ju inte fått något definitivt att det finns något. Visst, kan jag smyga lite senare på kvällen med annat men jag tror att den där fördrinken kan bli svår att smita från.

Något, det låter som om det skulle vara negativt om där vore ett litet fröFlört 

Tro mig, mitt huvud snurrar av förvirring. Det var ju likadant förra månaden. 

• Gris78

mmm jag kommer vara än mer nöjd imorgon då den tydligen ska inhandlas...
    Vilken färg ska man ha?? Svart, vit? - svart va...  :)

Hoppas jag kan kontra presenten närmre jul alt nyår men en icke köpbar present.  Han vill inte vänta längre... :)
    Han e så söt!

Hur är det med du annars då med alla sjukeskapader och allt? 

• ceke
    Gris78 skrev 2010-12-17 21:45:09 följande:
    mmm jag kommer vara än mer nöjd imorgon då den tydligen ska inhandlas...
    Vilken färg ska man ha?? Svart, vit? - svart va...  :)

Hoppas jag kan kontra presenten närmre jul alt nyår men en icke köpbar present.  Han vill inte vänta längre... :)
    Han e så söt!

Hur är det med du annars då med alla sjukeskapader och allt? 
    Joo, hoppas på att det är slut med sjukeskapaderna nu! Men är rätt sliten efter 9 dagar till sängs... Hoppas på att få tillbaka krafterna i helgen o kunna jobba på måndag. Får se hur det går.. annars blir det läkarkontakt direkt på måndag igen.

Hehe, svart, vit, tja känns som om det kvittar kanske Personligen gillar jag svart på det mesta!

Pingla: Låter ju jättespännande! Kan du inte ta emot fördrinken, sen råka glömma den någonstans när du typ går på toa eller nåt sånt.. IAlternativt råka hälla ut den när ingen ser o fylla på med nåt annat, eller nåt sånt... ngen har koll på varandras glas bara festen kommit igång o folket är där Kan tipsa om Loxingtons alkoholfria viner också! Provade dem förra fredagen då jag inte vågade dricka pga feber. Inte alls dumma!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet