• Tedax

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Marsflickan80 skrev 2011-09-20 21:45:05 följande:
    Tea Time: Å, vad härligt. Gosa på som bara en  
    Japp, detsamma till dig! Glad Har myst på i några dagar i rad så nu är både maken och jag helt ömma... Skäms Men nu har vi gjort vad vi kan!

Har som lite som mensvärk idag, förmodligen är det väl ägglossningen, men jag brukar inte känna av den. Så jag antar att det kan vara ett positivt tecken...
  • Tedax
    Kaprifolen skrev 2011-09-21 09:29:32 följande:
    Ledsen för att jag byggt upp lite spänning igår....i natt kom hon med dunder och brak. Helvete rent ut sagt! Första gången som jag ens hade börjat tro att ngt var på G, allt var så annorlunda. Ja, ja nu blir det utredningsstart på måndag i alla fall.
    Attans med tanten... Men spännande med utredningsstart!

NICU: Härligt att du mår bättre och FÅR försöka igen! Glad

Polarlantis: Mina nära vänner vet om missfallet, och några av dem har själva problem med bebisverkstaden och fått hjälp av IVF. Samtidigt känner jag mer igen mig i hur många i den här tråden resonerar än i hur mina vänner funderar kring bebisverkstaden. Det är väldigt tur att den här tråden finns, det känns så skönt att inte vara ensam om sina funderingar, oro och förväntningar. Glad 
  • Tedax
    L Maria skrev 2011-09-21 20:31:54 följande:
    Tea Time - hoppas att det tagit sig den här omgången!

Ego - vet inte vad det är just nu, men det är extremt känsligt för mig med gravida runt om... Fick veta härom veckan att en kollega är gravid och igår möte jag en annan i trappen, efter att ha pratat en stund säger hon något om att "vara långledig i vår" - jag fattade direkt och har redan tänkt tanken för någon vecka sedan. Jag blev genuint glad för hennes skull och kunde prata om det en stund, när jag sen kom in på mitt kontor stod jag där med tårar i ögonen. Bara att åka hem och jobba sista timmarna på dagen hemifrån, orkade bara inte vara kvar... Varför vänta r inte jag barn?! Idag träffade jag den kollegan som jag fick veta för någon vecka sedan (fick höra det från nån annan) och hon har fått en fin liten kula. Kunde prata med henne och gratulera, men kommer ut i trappen så står tårarna i ögonen... När är det min tur?!
    Insåg i alla fall att jag inte blir ledsen för någon annans skull - jag var som sagt genuint glad när den sista kollegan berättade och tycker det ska bli spännande för henne osv, men sorgen inuti är just nu överväldigande... Jag har ständigt nära till tårar... Urk, sorry för deppinlägget!
    Tack, det hoppas jag med... Glad

Man vill ju så gärna få uppleva det där plusset som stannar kvar... Pepp & kram, det är snart din tur!  Glad
  • Tedax

En fråga till er som har koll: Glad Hur länge brukar era ägglossningssmärtor/värk/känningar hålla i sig? Fick glad gubbe i tisdags och har haft lite ont/känningar till och från i tjejmagen, höfterna och ljumskarna sedan dess... Brukar inte känna något alls av ÄL, men har som sagt ätit bidrottningsgelé denna månaden om det kan påverka.

• Tedax
    Maria79: Håller med om att ALLA verkar vara gravida eller fått barn precis. Har hälsat på släktingar i helgen och fick reda på att ett par där, som flyttade ihop i vintras, redan har en dotter på fyra månader, det gick ju lite snabbt... Rynkar på näsan Försöker vara glad för deras skull, men det är svårt. Jag orkar inte förklara att vi också försöker och att det inte går så bra...

Vill behöva säga nej när frågan ska ALLA ha vin ställs, vill faktiskt må illa och bli tjock istället, NU!
  • Tedax
    Polarlantis skrev 2011-09-26 09:56:08 följande:

Jag får ganska så rejält ont nu när jag äter BDG och lite mindre ananrs. Känns hela tiden och speciellt om jag går eller klämmer på magen ochdet känns också vid sex. man får lida lite för bäbis helt klart!

Kan bara instämma...om man visste skulle allt vara så mycket enklare! Sitter och funderar på en hund till men med tre vovvar var av en valp blir det väääldigt mycket med en bäbis...men en bäbis kanske inte kommer förens om ett år?!!? HUR ska man veta liksom..och hur ska man inte ha livet på paus? Som när mamma frågade om vi skulle åka till Rom i vår...första tanken var ju, tänk om jag är höggravid då? Suuuck...Men man måste ju bara tänka: VÅR TID KOMMER och då kommer den vara UNDERBAR!!! Alltså, med detta vill jag säga, massor av styrkekramar till dig från mig också!!!

Precis, det känns mest när jag har gått eller rört på mig. Brukar det kännas så ända fram till mens? Även när du plussade? 
    Håller tummarna för att månad 2 med BDG blir ett Plus för dig! Glad 
  • Tedax
    Kattflickan skrev 2011-09-26 10:05:19 följande:
    Polarlantis: Var är det som bidrottninggelén gör egentligen?

EGO: Jag är hemma och är förkyld! Avskyr att vara det men senast jag var det var i september förra året, så jag får väl vara nöjd över att ha klarat mig ett år från förkylning. Undrar när jag ska kunna börja träna igen.  

BDG kan även hjälpa mot hormonell obalans. Jag brukade svettas på ett annorlunda sätt (mycket illaluktande... Rynkar på näsan) några dagar innan mens. Efter missfallet har det blivit mycket värre och det kan hålla på veckor i sträck. Min gynekolog trodde att det var någon form av hormonell obalans och det kunde man inte göra något åt... Förvånad Har ätit BDG i tre veckor och blivit väldigt mycket bättre. Att jag dessutom fick riktiga ÄL-flytningar och var extra sugen runt ÄL (vilket inte hänt sedan jag blev gravid sist) gör ju inte det hela sämre... Flört 

Krya på dig!
  • Tedax
    L Maria skrev 2011-09-26 19:09:01 följande:
    TeaTime - precis, jag vill tacka nej till vinet av en speciell anledning snart... Får se om det blir på julfesten på jobbet!
    Tycker att vi satsar på en nykter jul, har ju några chanser på oss tills dess! Flört
  • Tedax
    Annelie77 skrev 2011-09-27 18:41:27 följande:
    Hej
    Deppig idag har varit illamående i snart 2 veckor men över natten har det upphört så nu har jag ångest över det. Är 7+2 idag. Har planerat VUL på måndag men just nu känns ju inte det så hoppfullt Gråter
    Inga bruna flytningar eller blod dock.

Läser varje dag och hejar på alla er modiga som kämpar!
    Förstår om du är orolig, men om du varken har ont eller blöder är det nog ingen fara. Din kropp har kanske vant sig lite vid alla nya hormoner, vilket gör att du inte mår lika illa. Håller tummarna för att ni får se något bra på måndag! Glad 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet