L Maria skrev 2011-09-21 20:31:54 följande:
Tea Time - hoppas att det tagit sig den här omgången!
Ego - vet inte vad det är just nu, men det är extremt känsligt för mig med gravida runt om... Fick veta härom veckan att en kollega är gravid och igår möte jag en annan i trappen, efter att ha pratat en stund säger hon något om att "vara långledig i vår" - jag fattade direkt och har redan tänkt tanken för någon vecka sedan. Jag blev genuint glad för hennes skull och kunde prata om det en stund, när jag sen kom in på mitt kontor stod jag där med tårar i ögonen. Bara att åka hem och jobba sista timmarna på dagen hemifrån, orkade bara inte vara kvar... Varför vänta r inte jag barn?! Idag träffade jag den kollegan som jag fick veta för någon vecka sedan (fick höra det från nån annan) och hon har fått en fin liten kula. Kunde prata med henne och gratulera, men kommer ut i trappen så står tårarna i ögonen... När är det min tur?!
Insåg i alla fall att jag inte blir ledsen för någon annans skull - jag var som sagt genuint glad när den sista kollegan berättade och tycker det ska bli spännande för henne osv, men sorgen inuti är just nu överväldigande... Jag har ständigt nära till tårar... Urk, sorry för deppinlägget!
Tack, det hoppas jag med...
Man vill ju så gärna få uppleva det där plusset som stannar kvar... Pepp & kram, det är snart din tur!