• Tedax

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Marsflickan: Tråkigt med minus, men chansen finns ju ännu! Pepp & kram! {#emotions_dlg.flower}

Jojjo: Bra att det gick fint med sprutorna! Hoppas du lägger många ägg... Flört
  • Tedax
    NICU: Stor kram! {#emotions_dlg.flower}

Maria: Kolla med din vårdcentral om du kan få ta ett sköldkörteltest. När jag var där i veckan efter jag svimmat tog läkaren ett sådant test, så det kan ju vara någon form av rutintest... Ska ringa VC på måndag så att jag får svar på mina prover, de skulle visserligen höra av sig om något var fel. Men om det varierar så mycket mellan normalvärdet och "bra för att vara gravidvärdet" vill jag gärna veta mer exakt.

Trevlig helg alla! Skål 
  • Tedax

Härligt, här har mensen börjat komma smygande, redan 28 dagar efter missfallet! Glad Skönt att det inte tog längre tid! Hade en väldigt oregelbunden cykel som yngre, men på senare år har den stabiliserat sig på 28 dagar. Sedan första missfallet har den varierat från 28 - 32 dagar, så jag håller tummarna att det är 28 dagar som gäller framöver... Eller ännu hellre gravid! Flört

{#emotions_dlg.flower} BIM, Vi över 30 som längtar...{#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKE-MENS
    Oktober
    28 -- Lilla plopp kanin ( försök över 40, 31 år)

November

3 - Finlandssvenskan (försök nr 13)
    6 - Marsflickan (försök nr 4, 2:a efter MA 21/8)
    7 - Prodigy79 (försökt sedan juli -10, första Pergo-kuren)
    10 - kristin10 (försök nr 2)
    17 - MariaF79 (försök nr 13, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    19 - Saftochbulle (försök nr 14, 3mf tidigare)
    20 el 21 -  Råttentottan (försök nr 15,1:a efter mf )
    20 - Kiyona (försök 10, X 2009, MF 12/5, MF 20/8)
    24 - Jezza80 (försök nr 11)
    25 - NICU (försök ca 10, MF april+oktober 2011)
    29 - villnu (första försöket)

December
    3-7 - Tea Time (försök 10, MF på försök 1 och 8)    

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
    2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4)

• Tedax
    L Maria skrev 2011-11-05 15:55:32 följande:
    Millan - tja frusen har jag alltid varit, trött har jag varit sinnessjukt nu på morgnarna, har jättesvårt att komma upp (å andra sidan har jag ofta svårt att somna), deppig - med två missfall och 14 månaders försök - check, koncentrationssvårighet tror jag inte varit något speciellt, kan hålla fokus men är ofta splittrad på jobbet, så så koncentrerat arbetar jag inte tex.
    Tea Time - tror du man kan ringa till vc och bara fråga om de kan ta ett sköldkörtelprov...? Utan att man har några precisa symptom...?
    Funderar på att höra med företagssköterskan om det är något hon kan ta i alla fall...samma sak med homocystein (b-vitaminbrist).
    Ärligt talat är det nog svårt att bara få ett prov... Rynkar på näsan Men en tanke är att boka en läkartid och redovisa de symptom du har: du är ju faktiskt jättetrött samtidigt som du har svårt att sova, är nere, känner dig splittrad och har fått två missfall... Tycker att det borde räcka för att de skulle kolla upp dig. Kram!

• Tedax

Marsflickan80 skrev 2011-11-12 11:52:39 följande:
    Hej tjejer, förlåt för all dramatik. Idag kom tanten! Äntligen!!! Precis som jag trodde, lagom till Ladies Night Nädå, känns faktiskt väldigt bra att allt är under kontroll nu igen. Är inte ens ledsen (kanske för att jag redan har sörjt?) utan bara lättad och laddad inför nästa månad. Jag känner mig faktiskt lugn, tillfreds och lycklig det är första gången på länge som jag känner så här, alltså så äkta! Den här månaden skall jag ta hand om mig själv, hoppas förkylningen släpper på allvar och att jag kan komma igång med träningen. Skall även prova på zonterapi. Obs! man får tydligen inte göra det om man är gravid för det kan stöta ut fostret sa zonterapeuten till mig. Jag skall även försöka ge fan i godis, får se hur länge jag klarar mig Får läsa ikapp i veckan, måste börja göra mig iordning inför den stora kvällen.

Ha en underbar helg! KRAM på er!  

Hoppas du hade en kul kväll! Skönt att höra att du mår bra trots tanten och att du känner dig laddad igen! Glad Det är viktigt att ta hand om sig själv, träna, äta bra, inte stressa, ha kul osv (Hmmm, låter som jag borde ge dessa råd till mig själv också... Flört) Och zonterapi låter ju jättespännande!

• Tedax
    Jojjo: Vilket spännande vecka ni har framför er! Tänk ni kan bli gravida på onsdag... Drömmer Håller tummarna!

DubbelA:
    Det är klart att det känns jobbigt när alla klagar över sina barn när man själv kämpar som en galning för att "bara" bli gravid... Rynkar på näsan Med extra hormoner i kroppen blir det inte lättare att hantera heller... Förhoppningsvis kan du snart klaga över morgonillamående! Flört

villnu:
      Tycker också att varannan dag verkar lagom, orkar inte mer... Rynkar på näsan Är ju varken 20år längre eller nykär... Tungan ute

Millan
    : Bra att mensen kom (nästan) som den skulle! {#emotions_dlg.flower} I er situation skulle ju en graviditet tyvärr snarare vara ett orosmoment. Hoppas du får positiva provsvar!
  • Tedax
    Justerar min BIM då mensen tog ett par dagar på sig att komma igång ordentligt...

{#emotions_dlg.flower} BIM, Vi över 30 som längtar...{#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKE-MENS

November
    15 - MariaF79 (försök nr 13, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    19 - Saftochbulle (försök nr 14, 3mf tidigare)
    20 - Kiyona (försök 10, X 2009, MF 12/5, MF 20/8)
    22 - Råttentottan (försök nr 15,1:a efter mf )
    24 - Jezza80 (försök nr 11)
    25 - NICU (försök ca 10, MF april+oktober 2011)
    29 - villnu (första försöket)

December 
    5-9 - Tea Time (försök 10, MF på försök 1 och 8)
    9:e - Prodigy79 (försökt sedan juli -10, planerar IVF efter nyår)
    12 - Marsflickan (försök nr 5, 3:e efter MA 21/8)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4)
  • Tedax
    Ego: Ringde vårdcentralen då de fortfarande inte skickat hem mina provsvar, vilka enligt dem skulle vara helt normala. Jag passade på att fråga efter mitt TSH-värde som verkar det vara 3,28! Dvs inte normalt om man nu försöker bli gravid. Skrikandes Vilket jag berättade för läkaren, samt att jag fått två missfall. Rynkar på näsan Men jag förstår inte riktigt hur förhöjt TSH-värde påverkar fertiliteten... Blir det svårare att bli gravid? Eller kan det orsaka missfall? Eller både och?
  • Tedax
    Jojjo: Åtta ägg är väl jättebra! Lycka till imorgon! {#emotions_dlg.flower}

Millan: 
    Skönt att det verkar gå snabbt att komma igång med de olika läkarbesöken! 

Kiyona: Huvudvärk kan definitivt vara ett graviditetstecken, speciellt om man vanligtvis lätt får ont i huvudet av hormonförändringar i kroppen... Drömmer

DubbelA: Spännande! Hoppas det går vägen på torsdag!

Marsflickan: Din stackare, sjuk igen... Tyvärr är väl hösten en sådan period då det är lätt att sjukdomarna avlöser varandra. Rynkar på näsan Hoppas att du mår bättre snart och att du plussar i månad 12! Flört
  • Tedax
    L Maria skrev 2011-11-15 19:49:56 följande:
    Tea Time - i vilket sammanhang fick du testat sköldkörtelhormonerna...?
    Jag mådde dåligt och svimmade mer eller mindre av hemma för två veckor sedan. VC ville då göra en allmän koll och det var ett av de tester de tog. Ska hämta provsvaren imorgon så jag får dem på papper.
    L Maria skrev 2011-11-15 19:48:04 följande:
    Tea Time - vad jag har hört kan det både göra det svårare och orsaka missfall, så om inte din läkare på vc vill ge dig medicin - hör av dig till en gynläkare! Hoppas att det rättar till sig för er nu!!

Ego - ingen mens än, men med den lägre tempen så vet jag ju att den kommer...

Tack, hoppas också att detta kan vara "lösningen"...  Vill ju veta varför vi har fått tidiga missfall. Kan detta vara svaret? Det positiva är ju i så fall att det verkar gå att åtgärda... Har en tid inbokad hos gynekologen på torsdag (ville kolla mig efter senaste missfallet) så jag kommer definitivt ta upp det med honom. Hoppas nu bara att han är uppdaterad på vilka värden som gäller. Enligt sköterskan på vårdcentralen var värden upp till 4,0 helt normalt.... Förvånad 

Förstår att det känns tröstlöst när man känner att mensen är på väg, igen... Håller tummarna att det blir tredje gången gillt både för er och oss! {#emotions_dlg.flower} Kram & pepp!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet