• Tedax

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Här blir förvirringen bara värre... Obestämd Hitills har ÄL-stickorna inte visat något, men imorse gjorde jag detta test, vilket jag tolkar som fullt utslag, har bara gjort CBs digitala innan. Om nu min gynekolog inte såg någon ägglåsa på gång alls i torsdags, är det ändå möjligt att jag har ägglossning nu? Kan ett ägg växa så snabbt?!? Förvånad (Läste tidigare i tråden att de växer med 1-2 mm per dag och då borde han väl sett något redan i förra veckan?)  Eller ger testerna utslag även om jag inte har ägglossning?

• Tedax
    Maria - många varma kramar! {#emotions_dlg.flower} Vet att det inte finns ord som kan trösta just nu, kan bara hoppas på att det är er tur snart!
  • Tedax
    Maria: Skönt att höra att det känns lite bättre idag! En bra dag är det helt ok att det pratas graviditeter och förlossningar vid fikan medan det en dålig dag känns som tortyr...
    Kattflickan skrev 2011-11-23 22:31:37 följande:
    Teatime: Tror att man kan få utslag på stickan utan att ha ÄL, men oftast har man väl ÄL om man får utslag på stickan. Såg gynekologen inga blåsor alls, eller såg han bara ingen som höll på att "vinna"?
    Han sa att han bara såg några mindre blåsor på någon mm som man tydligen alltid har... 

NICU: Attans med tanten! Krya på dig!

Irmelie: Tack för informationen! Hoppas verkligen också att det är en riktig ägglossning denna gång... Drömmer

Ego: ÄL-stickan imorse gav fortfarande fullt utslag, så det blir till att köra på... Flört     

• Tedax
    Saftmedbulle skrev 2011-11-25 15:41:19 följande:
    Tea time: Jobba, jobba, jobba ;)
    Det är min plan med! Flört 

Ska bli så mysigt att börja julpynta i helgen, ta fram ljusstakar och sätta upp julgardiner. Min önskelista är också klar sedan länge! Tomte

• Tedax
    Råttentottan skrev 2011-11-25 12:45:52 följande:
    Ego: Lever i ett vakuum fram till den 14/12 och VUL men testerna blir i alla fall starkare. Försöker att inte oroa mig för mycket och har inte blödit en droppe, inte ens litet rosa, så det känns bra.
    Härligt, det låter som väldigt bra tecken! Kom ihåg: Ni väntar barn, inte missfall! Gravid Glad
    DubbelAA skrev 2011-11-25 20:14:33 följande:
    Vi gjorde insemination för en vecka sedan så nu går jag ju självklart omkring och tror att brösten har växt o att magen är mer svullen än vanligt:) Fånig man är!
    Kram
    Råttentottan skrev 2011-11-25 12:45:52 följande:
    DubbelA: Om du inte redan fått svar på din fråga, min lutealfas var 14 dagar precis som vanligt eftersom inseminationen, mitt missfall blev som en mens. Tror du riskerar att få mens äl+13 en dag innan din testdag om det inte tagit sig. Tänk på att pregnylen/ovitrellen kan sitta i upp till 10 dagar efter att sprutan tagits. Om jag var du skulle jag tjuvtesta äl+11 el äl+12 för att slippa bli besviken av mensen, annars får du kanske inte ens testa, men det är indivduellt hur man vill ha det.

Ego: Lever i ett vakuum fram till den 14/12 och VUL men testerna blir i alla fall starkare. Försöker att inte oroa mig för mycket och har inte blödit en droppe, inte ens litet rosa, så det känns bra.

Trevlig helg tjejer.
    Håller tummarna för att det inte är du som är fånig utan att det verkligen är något på gång! Glad Du har säkert skrivit det innan, men när kan du börja testa?
  • Tedax
    DubbelA: Då är det ju väldigt tidigt ännu, mänga känner ju inget förrän vid BIM och senare... Skönt dock att åka iväg och skingra tankarna lite, det är väldigt mysigt i Göteborg när det är julpyntat och fint. Hoppas ni får en mysig helg!
  • Tedax
     Marsflickan80 skrev 2011-11-27 12:26:55 följande:

TeaTime: Du sexar för fullt hoppas jag. Verkar som om vi har BIM ungefär samtidigt. För min del är det 12/12 men jag testar inte förrän BIM+1 den här gången

Tja, det känns som vi inte kom igång i tid då gynekologen inte hittade någon äggblåsa på gång. Men ett par gånger har vi allt fått tll det... Flört Har nog BIM någonstans mellan 5 - 9 december, fast jag borde inte testa förrän tidigast den 11:e, som om jag skulle klara att vänta så länge! Oskyldig Sexa på! Glad Skönt att förkylningen äntligen släppt!

Jojjo: Så spännande!!! Hoppas på ett fint, starkt plus på fredag!
  • Tedax
    Saftmedbulle skrev 2011-11-28 16:24:14 följande:
    P.S Vad många som har BIM den 18:e... Kul!
    Hoppas att det är många som får en tidig julklapp! Glad
  • Tedax

Har haft ont i korsryggen sedan igår eftermiddag, så idag inhandlades en vetekudde. Ljuvligt! Naturligtvis tolkar jag det som ett tidigt tecken redan på ÄL +4... Oskyldig Hade en liknande värk, lika tidigt, fast i höfterna vid graviditeten i oktober... Så det är lika bra att jag lägger tillbaka mig själv på listan, nu när skengraviditeten härjar i mitt huvud och kropp... Flört

{#emotions_dlg.flower} BIM, Vi över 30 som längtar... {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS

November
    29 - villnu (första försöket)

December
    5-9 - Tea Time (försök 10, MF på försök 1 och 8) 
    7 - kristin10 (försök nr 3)
    9 - Prodigy79 (försökt sedan juli -10, planerar IVF efter nyår)
    12 - Marsflickan (försök nr 5, 3:e efter MA 21/8)
    14 - MariaF79, äl runt 3 dec (försök nr 14, två mf på försök 5 och 7)
    17 - Kiyona (försök 11, X 2009, MF 12/5, MF 20/8)
    17 - Jezza80 (försök nr12) ÄL ca 2-4/12
    18 - Saftochbulle (försök nr 15, 3mf tidigare)
    18 - NICU (försök ca 11, MF april+oktober 2011)
    18 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 4 dec, försök nr 9, första m Pergo)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

2011

Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf)
  • Tedax
    DubbelA: Det kan fortfarande vara för tidigt att visa något! Pepp & kram, hoppas på ett bättre resultat på fredag... {#emotions_dlg.flower}

Saftis: Åldern kan man ju tyvärr inte göra så mycket åt, men att alla andra tester var bra ökar ju era chanser till att lyckas. Härligt att det känns lite mer hoppfullt! Kör hårt i helgen! Flört 

Råttentottan:  Håller med att det känns hoppfullt när man ser att det faktiskt går för andra som försökt länge, då känns det som om det finns chans här med... Drömmer

Maria: Bra att ni fick iväg er remiss, håller med om att det känns skönt när initiativet ligger hos någon annan ett tag.

Ego: Den gulliga sköterskan hos min gynekolog ringde idag och sa att de skulle skicka min remiss till Varberg. De hade nämligen tagit reda på att Varberg, som ligger halvvägs till Halmstad hemifrån oss, också gör fertilitetsutredningar. (Söker man på regionens hemsida på fertilitetsutredningar och liknande får man bara Halmstad som resultat.) Samtalet gjorde mig tårögd, äntligen känns det som någon inom vården jobbar för oss istället för mot oss i denna fråga. Hjärta 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet