Vi över 30 som längtar efter första barnet
Millan: Håller tummar och tår för att ni får remiss imorgon!
Kiyona och Maria: Här är en till till som blir 33år i början av året och som börjar känna paniken komma krypande...
Kommer uppenbarligen inte få barn innan jag blir 33, har dock några chanser till att åtminstone bli gravid innan jag fyller år och inom ett års försök. Dessutom fick jag reda på att ett par kompisar snart ska sätta igång med IVF. Min spontana reaktion är att det är jätteroligt för dem, det är nära vänner och de har försökt i år. Samtidigt känns det jobbigt... Vi vill ju också och det funkar inte för oss heller, och i nuläget känns det som att det enda vi kan göra är att försöka igen och riskera ett missfall till.
Fast om jag räknar första dagen på missfallet som första dagen på mensen borde jag ha ägglossning i dagarna, men sexlusten är som bortblåst. Känner mig rätt nedstämd, trots helg och fint väder... Ska åka och träna för att se om det kan hjälpa upp humöret lite!NICU: Hoppas att tanten håller sig borta!
.
Har i alla fall laddat med ÄL-stickor, graviditetstest och progesteronkräm inför nästa månad. Så nu hoppas jag bara att mensen kommer någorlunda normalt jämfört med en vanlig cykel, den kom igång rätt snabbt efter första missfallet så jag hoppas på samma sak nu.
Men å andra sidan är det många som är 35+ som får barn också. Kram & pepp!
Känns bättre efter en mycket lugn dag i sängen. Ska gå till VC imorgon då de ville kolla mig. När jag bokade tid frågade sköterskan mig om jag var gravid för hon tyckte att det lät som det, tanken hade slagit mig med. Men jag testade helt blankt imorse. Chansen att jag skulle vara gravid denna månad är verkligen minimal, dessutom så vet jag inte när BIM är denna månad pga missfallet. Räknar jag från missfallets första dag så borde BIM vara någonstans mellan lördag och onsdag...
Konstigt dock att läkaren påstod att mitt blodtryck var besvärande lågt...