• Tedax

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Millan: Håller tummar och tår för att ni får remiss imorgon! {#emotions_dlg.flower}

Kiyona och Maria:  Här är en till till som blir 33år i början av året och som börjar känna paniken komma krypande... Rynkar på näsan Kommer uppenbarligen inte få barn innan jag blir 33, har dock några chanser till att åtminstone bli gravid innan jag fyller år och inom ett års försök. Dessutom fick jag reda på att ett par kompisar snart ska sätta igång med IVF. Min spontana reaktion är att det är jätteroligt för dem, det är nära vänner och de har försökt i år. Samtidigt känns det jobbigt... Vi vill ju också och det funkar inte för oss heller, och i nuläget känns det som att det enda vi kan göra är att försöka igen och riskera ett missfall till. Gråter Fast om jag räknar första dagen på missfallet som första dagen på mensen borde jag ha ägglossning i dagarna, men sexlusten är som bortblåst. Känner mig rätt nedstämd, trots helg och fint väder... Ska åka och träna för att se om det kan hjälpa upp humöret lite!

NICU: Hoppas att tanten håller sig borta! Glad 
  • Tedax
    Millan: Underbara besked med remiss och bra simmare! {#emotions_dlg.flower} Och att blödningarna slutat.

Marsflickan: Tror nog att din man förstår vad du menar. Det är jobbigt när man kämpar och man får bakslag ibland. Dessutom så hjälper ju inte en förkylning upp humöret. Men du vet att du kan bli gravid och det låter ju som du har lite spännande symptom... Glad Kram och ta hand om dig!

NICU: Tycker att du ska testa på imorgon igen, spännande ju!
  • Tedax

Här är en till som hoppas att november blir en bättre månad för Plus. Glad  Denna månad har lust och energi saknats till barnagörande, är trots det lite skenis, hur det nu går ihop... Obestämd Har i alla fall laddat med ÄL-stickor, graviditetstest och progesteronkräm inför nästa månad. Så nu hoppas jag bara att mensen kommer någorlunda normalt jämfört med en vanlig cykel, den kom igång rätt snabbt efter första missfallet så jag hoppas på samma sak nu.

• Tedax

{#emotions_dlg.flower} MEDLEMMAR i gruppen {#emotions_dlg.flower}
    NICU - Född 1979, Västra Götaland
    Finlandssvenska - Född 1975, Österbotten, Finland
    MariaF79 - Född 1979,  Skåne
    Jezza80 - Född 1980, Södermanland
    Prodigy79 - Född 1979, Västmanland
    Jojjo55 - Född 1977, Närke
    Kiyona - Född 1979, Södermanland (Stockholm)
    Kaprifolen1979 - Född 1979 - Västra Götaland
    Tea Time - Född 1979, Halland 

• Tedax

Usch, har haft en tuff natt. Vaknade vid tretiden och kunde inte sova och började stressa upp mig över jobb och allt annat. Gick upp och var alldeles skakig och illamående, kallsvettades så att tjöjan var helt blöt och var yr, var tvungen att lägga mig på golvet, trots det svimmade jag nästan av... Rynkar på näsan Skrämde upp maken (och mig själv) rejält. Har aldrig varit med om att kroppen sagt ifrån på detta sätt tidigare, känns riktigt obehagligt. 
    Är egentligen inte så stressad över jobbet, har ett långt uppdrag där jag trivs bra med både kollegor, chef och arbetsuppgifter. Förmodligen är det väl jobbet i kombination med missfallen och försökandet som känslomässigt tar ut sin rätt. Gråter
    Berättade för uppdragschefen hur det var med de båda missfallen och det visade sig att hon hade haft liknade erfarenheter. Så hon förstod precis (är mycket tacksam för det!) och tyckte att jag skulle åka hem och ta hand om mig trots att det är den mest intensiva perioden i månaden, så nu ligger jag nedbäddad hemma och väntar på att vårdcentralen ska ringa upp. Hoppas att få en tid snart så att de kan kolla så att det inte är något annat som är fel.

• Tedax
    MariaF79: Skönt med lugnande besked från läkaren! Måste kännas bra att kunna släppa det som orsak till missfallen.

Marsflickan: Om BIM är på torsdag finns ju chansen fortfarande... Glad Hoppas att hostmedicinen hjälper och att du mår bättre. Och att du får lite FL-tid av maken, vill ju veta hur det går... Flört

Jojjo55: Spännande att börja med sprutorna! Förstår att det är med skräckblandad förtjusning. Är inte så bevandrad när det gäller IVF, men är det äggplockning som gäller sedan? Efter hur lång tid?

Polarlantis: Dags för VUL imorgon? Håller tummar och tår för positiva besked! {#emotions_dlg.flower}

Kaprifolen1979: Hoppas att simmarna är många och i fin form 

Finlandssvenskan: Det är lätt att drabbas av ålersnoja angående barnaalstrandet, speciellt här på FL där "alla" verkar vara strax över tjugo och arbetar på barn nummer två, minst! Förvånad Men å andra sidan är det många som är 35+ som får barn också. Kram & pepp!
  • Tedax
    Ego: Tack för omtanken! Hjärta Känns bättre efter en mycket lugn dag i sängen. Ska gå till VC imorgon då de ville kolla mig. När jag bokade tid frågade sköterskan mig om jag var gravid för hon tyckte att det lät som det, tanken hade slagit mig med. Men jag testade helt blankt imorse. Chansen att jag skulle vara gravid denna månad är verkligen minimal, dessutom så vet jag inte när BIM är denna månad pga missfallet. Räknar jag från missfallets första dag så borde BIM vara någonstans mellan lördag och onsdag... Obestämd Som vanligt är det bara att vänta och våndas! Flört

• Tedax
    Jojjo: Tack för genomgången! Glad 
    Kattflickan skrev 2011-11-01 21:50:24 följande:
    Teatime: Nu får du ta det lugnare! Bränn inte ut dig själv! 

Tack, jag försöker... Glad Är hemma idag med. Var på VC imorse och träffade en bra läkare. Han gjorde en massa tester och hittade inget annat fel än för lågt blodtryck. Ska få svar på resten av proverna i slutet av veckan om det var något fel. Skönt att det inte var något fysiskt fel, men  känner mig fortfarande lite yr och lätt illamående. Läkaren sa att jag skulle röra på mig, och sitta och ligga ner så lite som möjligt... Inte så lätt när man jobbar framför en dator hela dagarna. Obestämd

• Tedax
    Polarlantis: Underbara nyheter! {#emotions_dlg.flower} 

Ceke: Tack för tipset! Skönt att höra att du mår bra trots det låga blodtrycket. Tror att jag hade 100/70... Och det som ogravid... Får nog ta en sväng förbi apoteket. Glad
  • Tedax

Hmm, har tydligen inte så bra koll på det där med blodtryck... Skäms Konstigt dock att läkaren påstod att mitt blodtryck var besvärande lågt... Förvånad Skönt att få lite lugnande besked här i tråden. Jag är också både frusen och morgontrött.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet