• Tedax

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Clementine: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower}

NICU: Mörker, ruskväder och åldersnoja kan få vem som som helst deppa ihop... Rynkar på näsan Men nu är det december med massa ljus, mys och ledighet, hoppas det kan hjälpa upp humöret lite! Och förhoppningsvis så läser tomten din önskelista... Tomte

Dansarkicki & Smiley: Så klart att ni ska vara med på listan, ju fler desto bättre... Flört

Jojjo: Hoppas du får två fina, starka streck imorgon!  Glad

Saftis: Då är det bara att kämpa på! Glad Skönt att veta att ni blir kollade direkt vid nästa graviditet och kan få hjälp med en gång... Måste kännas skönt att veta att ni har det stödet från läkaren.

Pingla: Härligt då är ni ju snart igång med IVFen, skönt att vara klar med flytten innan det drar igång.

Polarlantis: Åhhh, så härligt! Hjärta Grattis! Och njut av Gravid! Blir väldigt gärna smittad... Glad

• Tedax
    NICU skrev 2011-12-02 00:51:40 följande:
    Teatime - inte en massa ledighet för mig dessvärre, jobbar som vanligt 100% och sjukhusen stänger inte över jul, så jag ska jobba Flört Men en massa ljus ska tändas och avnjutas och så hoppas jag att snön kommer snart med knirrknarr under fossingarna! Skrattande
    Det är väldigt tur att sjukhusen inte stänger över jul, även om det inte är lika kul för dig som måste jobba. Blir alltid lika imponerad av alla som jobbar inom vården som jobbar storhelger, nätter och semestrar för att ta hand om andra... Hjärta Ibland måste man vila från ÄL-tester och annat någon månad och bara vara och ta hand om varandra! Pepp & kram!

Hoppas också på några grader kallt och snö, har svårt att få till den där innan julkänslan när det är grått, regnigt och plusgrader och det är redan andra advent!  Förvånad Och jag har inte köpt en enda julklapp än... Obestämd
  • Tedax
    villnu skrev 2011-12-03 19:58:31 följande:
    Nicu: inget plus. Ingen mens. Molvärk. Illamående. Ömma bröst. Vet inte riktigt vad jag ska tro :-s
    Har ju oregelbunden cykel. Kommer inget så ska jag reste på torsdag igen.

Tack för att du frågar!
    Låter spännande ju... Glad
    Kattflickan skrev 2011-12-03 21:24:20 följande:
    Jo, villnu, det är bra att det sjunker, men helst ska det ner under 2.0 innan jag kan bli gravid igen. Så får jag levaxin hjälper jag det på traven. Antingen så är det ett bestående sköldkörtelproblem, eller så fick jag det i och med mina graviditeter och att det kommer att försvinna.

Millan 
    Bra att ditt TSH-värde sjunker! Kan sköldkörtelproblem uppstå i och med graviditet? Har en telefontid med en läkare på gyn för att prata TSH-värde om ett par veckor... Men vill ju veta NU! Glad

• Tedax
    DubbelA: Bläää, för mens OCH magsjuka samtidigt! Hoppas åtmintstome magsjukan har lugnat ner sig nu...

Ego: Har BIM i veckan, men känner mig inte så hoppfull och har inte några symptom som inte lika gärna skulle kunna vara tecken på att mensen är på gång. Ska försöka hålla mig och inte testa förrän på onsdag om mensen inte kommit innan dess... Drömmer
  • Tedax
    Millan: Tack för infon! Mitt TSH-prov på 3,28 togs ju bara en månad efter det senaste missfallet, så det kan ju ha påverkat. Skulle gärna ta ett nytt prov och se om värdet har förändrats...
  • Tedax
    villnu skrev 2011-12-04 11:21:14 följande:
    Tea Time: spännande och frustrerande :P är inte direkt känd för mitt tålamod. Men hoppet finns!
    Ja, man borde få ett extra tillskott av tålamod innan man ger sig in i bebisverkstaden, för det känns som att vänta är det enda man gör nu för tiden! Håller tummarna att mensen håller sig borta av en anledning... Glad
  • Tedax
    Saftmedbulle skrev 2011-12-04 15:10:28 följande:
    Håller tummarna! Och för dig oxå, villnu!

Tack! Hoppas gör jag ju... Glad
  • Tedax
    Ego: Kunde inte hålla mig så jag testade imorse, och det var helt klart negativt... Rynkar på näsan Ingen mens ännu dock...  Känns som om vi får sikta in oss på att gosa loss i jul istället, då det är dags ÄL igen! Tomte 
  • Tedax
    Villnu: Stort grattis! {#emotions_dlg.flower}

Hur går det för er andra som har BIM i dagarna?

Själv har jag testat negativt varje dag sedan i måndags, men fortfarande ingen mens. Den är nog på väg dock, men det känns rätt ok. Skulle kännas bra att få TSH-värdet kollat innan en ny graviditet. Nu känner jag mig nästan rädd inför tanken att få ett plus för det har ju bara slutat dåligt de andra gångerna... Skäms 

Har firat bröllopsdag idag med ett mysigt julbord i skärgården, det tröstar! Maken är ju det bästa jag vet, innan honom hade jag inte en tanke på att skaffa barn, men med honom känns det så rätt. Hjärta Hoppas att snart få en liten kopia av honom... Glad
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet