• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Saftmedbulle

Irmelie: Några blodfläckar här... Befarar kraftigt att det är vår tant på ingång, tyvärr :( BIM -1)

• Gris78

Hallå hallå,

Min sambo berättade just att vi anstränga oss mer eller ja framför allt jag skulle förbättra min insats eftersom han inte orkar vänta längre. Hans förslag är att jag ska köra yoga eller nåt efteråt!!

Känns som att min sambo är positiv till akupunktur även om jag inte kommer att testa det och inte berätta det för honom heller... :) 

• Polarlantis

Ok tjejer...nu har jag gjort ett test på BIM+12. (tredje testet) Atttså...jag har varit av övertygelsen att det INTE är något...och tidigare två tester har visat NEG utan minsta tillstymmelse till streck...Är också säker på att jag har ÄL eller precis har haft ÄL...inte så att jag testat med stickor men alla tecken tyder på detta...
    Hade druckit en del te på jobbet och bara väntat resan hem så kanske 1,5 h....Tar testet...väntar och kollar inte klockan men kastar ett öga och ser TUNT LIIIIITET SVAAAAGT STRECK!!!!!!!!!!! Avfärdar det som inbillning och tar en tur med vovvarna och kollar igen efter en timma, strecket fortfarande där...liiiika svaaaaagt...

Ok, känner mig såpass samlad och tror fortfarande inte på det här på något vis alls, ska naturligtvis testa igen imorgon eller så...helst på morgonen...MEN JAG VAR JU TVUNGEN ATT SKRIVA AV MIG NU!!!!!!!!!!!!!! Har eg inte ngn förhoppning heller...men nyfiken blir jag så klart...och undrar hur i hela världen detta skulle ha gått till isf?!?!?!

• Gris78

Polarlantis - hoppas att det blir starkare... :) Jag håller tummarna för din skull, du kan väl ta en kort om du osäker på resultatet? Då ser vi vad majoriteten tycker och ser. :)

• Polarlantis
    Gris78 skrev 2011-01-10 19:17:55 följande:
    Polarlantis - hoppas att det blir starkare... :) Jag håller tummarna för din skull, du kan väl ta en kort om du osäker på resultatet? Då ser vi vad majoriteten tycker och ser. :)

Tror inte det syns...och hade jag sett det och det vore ngn annans hade jag bara sagt testa igen, det där säger inget alls...Så det ska jag göra Glad Men är det ngt så måste jag vara låghormonare de lux, eller? Jösses, BIM +12 är väl ändå jättesent???
  • Frk Svår
    Polarlantis skrev 2011-01-10 19:08:12 följande:
    Ok tjejer...nu har jag gjort ett test på BIM+12. (tredje testet) Atttså...jag har varit av övertygelsen att det INTE är något...och tidigare två tester har visat NEG utan minsta tillstymmelse till streck...Är också säker på att jag har ÄL eller precis har haft ÄL...inte så att jag testat med stickor men alla tecken tyder på detta...
    Hade druckit en del te på jobbet och bara väntat resan hem så kanske 1,5 h....Tar testet...väntar och kollar inte klockan men kastar ett öga och ser TUNT LIIIIITET SVAAAAGT STRECK!!!!!!!!!!! Avfärdar det som inbillning och tar en tur med vovvarna och kollar igen efter en timma, strecket fortfarande där...liiiika svaaaaagt...

Ok, känner mig såpass samlad och tror fortfarande inte på det här på något vis alls, ska naturligtvis testa igen imorgon eller så...helst på morgonen...MEN JAG VAR JU TVUNGEN ATT SKRIVA AV MIG NU!!!!!!!!!!!!!! Har eg inte ngn förhoppning heller...men nyfiken blir jag så klart...och undrar hur i hela världen detta skulle ha gått till isf?!?!?!
    Hoppas verkligen att det blir starkare imorgon!! Håller tummarna!
  • Jojjo77
    Finlandssvenska skrev 2011-01-10 18:43:48 följande:
    Här kom mensen som på beställning i morse, så åter en gång nya tag....
    Näe! Håller tummar för nästa månad! Kram
  • Jojjo77
    Saftmedbulle skrev 2011-01-10 17:40:02 följande:
    Irmelie: Några blodfläckar här... Befarar kraftigt att det är vår tant på ingång, tyvärr :( BIM -1)
    Hoppas på att det stannar med bara en "skvätt"
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet