• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Kattflickan

Lite kuriosa!

Jag beställde nyligen 21 ägglossningsstickor och 10 gravtest stickor från Testlagret. Det kostade 240 kr, billigt tyckte jag och de gravtesten ska ha samma känslighet som CB's test, dvs. reagera vid samma HCG-koncentration. 

Jag fick hem paketet där de skrev att de för närvarande saknade grav-stickorna, så de skickade med två test av "kasett" varianten och skulle senare skicka resten av grav-testen. De kom för några dar sen och de hade lagt med extra test, så jag fick 15! Nu har jag alltså totalt 17 grav-test hemma!!! Min förhoppning är att jag bara behöver ett till, hoppas verkligen inte jag behöver alla!

Jäkligt bra utdelning för mina pengar tycker jag iallafall!

Millan-som kommer testa som en galning i framtiden  

• ceke

Oj, Jösses Polarlantis! Va kul! Du ska se att strecket blir starkare om ett par dar!!! kan det inte va så att du helt enkelt hade ÄL när du trodde att du hade BIM och fick en blödning (spottings) i samband med ÄL? Isådana fall är du istället på BIM-2??? Ska bli så spännande att se resultatet från testet imorrn ju! {#emotions_dlg.flower}

Det va så mkt att läsa nu ikväll, men nån frågade om jag har lika mkt spottings. Både ja och nej. De är lite annorlunda.. mer rött i men samtidigt mindre. Låter motsägelsefullt.. Men de är liksom inte lika "fasta" eller vad man ska säga. Hmmm. Nåja..

Med tanke på B6 och andra b-vitaminer. jag käkar ju samtidigt multivitamin kvinna som innehåller både folsyra, b12 och andra vitaminer, så på sätt o vis tar jag ju även dem i samband med extra b6... värt att prova i a f! och så blev det ju en släng nattljusolja också. Vad nu det är

Imorrn blir första akupunkturen. Spännande! har aldrig varit med om sånt förr.. blir nåt nytt. Och INGEN kan säga att jag verkligen inte gör vad jag kan för att få bort de förhatliga spottingsen till nästa månad.. hehe.

trist för alla som fått påhälsning av tant röd. Nu ska vi väl hålla den dumma tanten borta i fortsättningen?!?!?!

• Kattflickan

Ceke: Du får rapportera om hur det var på akupunktur! Jag tror min syster var på akupunktur, fast hon har inte sagt så mycket om det.  Jag hoppas att spottingsarna försvinner snart, kanske bra att de ändrat karaktär iallafall.

Tror det är läge att gå i säng nu!

Millan 

• Polarlantis

Tack för alla era svar! Och nej, jag har inte testat igen...ÄNNU! Flört
    Ska testa imorgon bitti igen och se vad som händer...

För att svara på några frågor som ni ställt:

ÄL: tror ju att jag hade den som jag skulle, enligt uträkning från sista pillermensen men jag VET JU INTE för jag har inte tagit test, alltså skulle det kunna inträffat när som helst eller inte alls...hade skitont rent ut sagt vid tidpunkten för ÄL och flytningar som sedan blev klara och sedan försvann. Nu är vi tillbaka i flytningar igen, lite gryniga och vita och det är därför jag tror jag har ÄL IGEN nu...plus att jag har haft värk över äggstock och fått ont i brösten igen...men som sagt jag har noll koll!  Och visst KAN jag ha passerat ÄL redan och att jag nu är på BIM-? Glad
    BIM: tja...enligt vanlig uträkning skulle det varit för 13 dagar sedan sisådär...och det var ju bara en brun flytning en dag så visst kan det varit en nidis eventuellt...

Strecket: kom inom ett par minuter och var lika dant eftet ett dygn... trådsmalt blått streck...inte grått.

Gissa tänka gissa tänka fundera grubbla fundera mera och samtidigt försöka jobba...går SÅDÄR!!!

Återkommer imorgon med ny testinfo!

• Polarlantis
    ceke skrev 2011-01-10 23:10:42 följande:
    Imorrn blir första akupunkturen. Spännande! har aldrig varit med om sånt förr.. blir nåt nytt. Och INGEN kan säga att jag verkligen inte gör vad jag kan för att få bort de förhatliga spottingsen till nästa månad.. hehe.
    det blir spännande att höra om akupunkturen! Tror klart att sådant kan hjälpa...liksom reflexologi och andra sådana saker! Allt för att uppnå balans och harmoni...kan ju aldrig skada iaf! Lycka till!
    Föresten, bra att det iaf är annorlunda nu, annorlunda kan bara betyda att det går åt rätt håll!
  • Gris78

Millan - alla typer av insatser måste ökas och förbättras i den mån det går. blev inget mys igår, ingen av oss orkade eller var sugen men loppet är inte kört än...
    Polaris- har du testat nåt mer?

• Lavendia

Hej tjejer!

Oj vad det skrivits mycket de dagar jag varit borta. Var en roman att läsa - supermysigt!! Tycker om att följa er och tänker liksom ni på hur det går för er under dagarna och ser framemot att följa de olika livsödena.

Stort grattis till plussen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stor bamsekram till dem där tant röd tittat in Hjärta Lider med er, vet hur jobbigt det är.

Finns mycket att kommentera men hoppar in i senaste diskussionen om akupunktur. Jag tänker faktiskt också testa det då min bästa vän fick lyckat resultat. Kan vara ren inbillning men skitsamma bara det funkar. Har man nått att pyssla med under väntetiden.

Ingen glad gubbe än.. Dag 14 idag men brukar få glad gubbe på ÄL-test dag 15-16 så hoppas imorgon. Vi kör varannandag i väntan, hoppas det räcker.

• mumwannaB
    Jojjo77 skrev 2011-01-10 19:36:43 följande:
    På vilket sätt kan akupunktur hjälpa?
    Att få kroppen i balans. I kinesisk medicin tror man inte på att bara behandla symtomet, dvs har man ont i armen så tror man inte på att enbart behandla armen. Man utgår från att kroppen genomströmmas av livenergi (Qi) och om kroppen utsätts för en påfrestning, tex stress, olycka, sjukdom, så kan det uppstå blockeringar eller oregelbundenhet i flödet. Genom akupunktur kan man öppna upp flödet. Tex i mitt fall säger akupunktören bla att mina njurar är svaga och att just njurarna är viktiga för att kroppen ska kunna ta emot och ge näring till ett litet liv. Jag får då akupunktur på punkter som stärker flödet till njurarna bla.

Väldigt kort förklaring av den kinesiska läran ;) Hur som helst så är det himla skönt Solig. Jag var på behandling igår och idag vill jag bara sova. Jag blir alltid väldigt sömnig dagen efter.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet