• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • mumwannaB

När vi började försöka föreställde jag mig att jag skulle överraska honom på något sätt efter plusset. Men vid något tillfälle har sambon i förbifarten sagt att han skulle bli jättebesviken om han inte fick veta typ nästan samtidigt som jag. Så det blir nog till att ropa på direkten :)

Det där med veckorna förvillar mig oxå iblan. Jag tänker som du skriver ernlia att tex dag 5+1 är vecka 6. Men när man läser vissa sådana där kalendrar vad som händer vecka för vecka så menar de dagarna 6+ när de beskriver vecka 6. Ett exempel är den klassiska boken "ett barn blir till".

• Polarlantis
    ernlia03 skrev 2011-01-11 12:06:37 följande:

I en annan tråd jag är med i var det en tjej som plussade först på BIM +19 (tror jag, länge var det iaf). Men sedan visade det sig att hon förmodligen haft ÄL ca två veckor senare än hon trodde.

Tycker dina humörsvängningar och förändrat luktsinne låter misstänkt graviditet, men kroppen har ju en tendens att kunna luras när man hoppas som mest...

SHIT vad sent! ja...vi får se...
    Var ute och gick på lunchen och mådda illa...fick i mig lite mat och mår fint igen..skumt! Och då hade jag ändå mumsat tre skorpor innan jag gick för jag brukar vara hungrig vid lunch!
    Men flytningar har jag precis som förra gången jag hade ÄL, eller då jag TROR jag hade ÄL, är inte säker på ngt längre! så oavsett blir det att mysa på ikväll OM det är ÄL tider Glad
    Ja jag vet inte varöfr kroppen göra llt detta om det inte är ngt...för jag tror ju inte det är något! men har en tanke om att det också kan vara ÄL som ger mig dessa symptom! fast det förklarar ju inte värken jag haft läääänge nu...hmmm...imorgon imorgon...långt dit...hmmm...
    ernlia03 skrev 2011-01-11 12:06:37 följande:

Själv är jag i limboland, kan inte göra annat än vänta. Och hatar det! Har inte haft några färgade flytningar sen igår morse, men magen är hård och spänd och det trycker, drar och "bränner" i den.

Tog ett digitalt med veckoindikator idag och det visade "gravid 2-3 veckor", dvs att befruktningen skett för 2-3 veckor sedan. 3 veckor sedan idag var dagen innan jag var på återkontroll där det konstaterades att jag hade haft ÄL. Tycker det borde ha stått 3+ på testet, men kan ju vara möjligt att jag hade ÄL dagen innan kontrollen också

Hoppas verkligen det går bra för dig nu!!! men magkänningarna är ju normala! Tycker du ska satsa på den tiden du fick! Lika bra, bättre än att vänta mer! Hålelr alla tummar!!!
  • ernlia03
    Lavendia skrev 2011-01-11 12:44:26 följande:
    Ernlia: hoppas verkligen att det lilla pyret stannar kvar!! Have faith! Tyvärr är jag ingen expert på veckor så ingen aning tyvärr. Låter förvirrande. Härligt med ett vinterbröllop! Det hade vi med och har bröllopsdag på söndag 16/1. Svårt att veta. Kan vara jättepositivt besked så ni får en glädjens dag eller inte så förstår att du tvekar. Kan du ända tid? Inte alltid lätt att få tider så då får man kanske bara gilla läget och hoppas på bästa. Är det dåliga besked så får ni njuta av er bröllpsdag ändå och lyckan över att ni funnit kärleken i varandra. Tror i och för sig att om det skulle vara något så kommer du börja blöda mer innan dess. Hoppas, hoppas på positiva besked framöver och håller alla tummarna!!!!!! Varm kram
    Försöker också hoppas men är en obotlig pessimist... Idag började jag faktiskt må störtilla helt plötsligt. Har mått lite si och så hela eftermiddagen. Men har också huvudvärk och då brukar jag börja må illa. Tolkar självklart huvudvärken som något negativt eftersom jag brukar få det när hormon tvärt stiger eller sjunker, dvs vid ÄL och mens. Men det är ju bara att vänta och se...

Jag är lite skeptiskt till det där med att börja blöda eftersom jag bara hade en liten flytning sist också, skulle inte ens ha märkt det om jag inte kollat på pappret (vilket jag gör maniskt numera! Glad). Och då hade ju det varit dött i fem veckor. Orkar inte riktigt med det igen...

Vi hade inget riktigt vinterbröllop iom att vi gifte oss i Thailand i 38-gradig värme. Skrattande Men skulle jag ha gift mig här hemma skulle jag nog ha valt ett vinterbröllop!
  • Polarlantis

Ok, det går inte att konsentrera sig det minsta lilla på jobbet nu...
    Försöker banka in i huvudet att det är ÄL på g och att när jag testar imorgon bitti är det negativt...går sådär...förbaskade kropp som inte kan bete sig som en mönsterelev och enligt schemat! MORR!
    Mår illa...får ju snart åka hem iaf...

• ifyouweremine

Vad härligt att få gå och hoppas lite Polarlantis, även om jag förstår att det är frustrerande samtidigt. Hoppas att strecket blivit starkare imorgon, det tror jag att det kommer vara. :)

• Polarlantis
    ifyouweremine skrev 2011-01-11 14:23:56 följande:
    Vad härligt att få gå och hoppas lite Polarlantis, även om jag förstår att det är frustrerande samtidigt. Hoppas att strecket blivit starkare imorgon, det tror jag att det kommer vara. :)
    Ja nu är jag inne på Cekes teori...att det jag trode var mens kanske var när ägget fäste? Att Äl var senare än jag trott och i så fall har jag BIM typ onsdag...Undra på att man känner sig lite extra nervig nu...Himla jobbigt att börja hoppas, jag som bara varit helt avslappnad...tills nu!!!
  • Saftmedbulle
    Polarlantis skrev 2011-01-10 19:21:51 följande:
    Tror inte det syns...och hade jag sett det och det vore ngn annans hade jag bara sagt testa igen, det där säger inget alls...Så det ska jag göra Glad Men är det ngt så måste jag vara låghormonare de lux, eller? Jösses, BIM +12 är väl ändå jättesent???
    Har hört om folk som plussat på BIM+16... Håller alla tummarna för dig här! (Grattis?)
  • Saftmedbulle

Jaha, så då har hon kommit... Suck! Tack för styrkekramarna - de värmer i kylan. Bara att resa sig upp och satsa på nästa omgång, som vi brukar säga..
    Tar bort mig från januari och joinar februaribrudarna. Nya tag!

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    15 -- Irmelie  ÄL  1 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    17 -- AnnJan ÄL 2 jan (2:a försöket)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    8-- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)

• ifyouweremine

ah vad synd Saftochbulle.. hoppas tiden går fort till nästa omgång. För mig känns det som den här månaden verkligen har gått extremt långsamt.. det har inte varit lika stressigt på jobbet iom att julhelger så det kanske är därför. Men nu har jag iaf passerat ÄL vad det verkar..

Oj nu blir det spännande i bim-listan ser jag.. vi har bimmare i stort sett varje dag januari ut. Och särskilt 17:e och 27:e blir ju spännande datum. Har en känsla av att det kommer trilla in ett gäng plus till trots att januari redan varit en bra månad! :)

• SannaK

Jag tror på akupunktur! En bekant till mig är nu gravid efter mer än 6 års försök, hon gjorde akupunktur!

Positivt äl test igår och idag, hmm, trodde att LH sjönk snabbt efter att det peakat men så kanske det inte är. Det får bli sexande även imorrn för säkerhets skull. Men idag på em började brösten ömma, borde betyda att äl skett och att progestron börjat stiga om jag har förstått rätt.

Det där med lusten när man måste få till det, det är knivigt. Kan vi inte samla lite tips för att få till det? Hur gör ni? Jag tänkte locka mannen med färdiga våfflor när han kommer hem, som inte får ätas förrän efter snabbis Glad. Funderra även på att beställa hem erotiska noveller...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet