• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Frk Svår

Jag har en menstrual calender som app i telefonen och den talar om när ägglossning är, man kan fylla i temperatur osv. Enligt den skulle jag ha ÄL den 1/1 och stickan gav ju utslag den 31/12 så det stämmer nog då. Men det är inte kul att vakna upp och titta på telefonen och se att den talar om att man har beräknad mens om tre dagar

Sedan vet jag ju inte eftersom min cykel varit allt från 23 dagar till 35 dagar. Men om jag nu hade ÄL vid nyår så borde väl mensen komma till helgen? Eller hur lång lutealfas kan man ha egentligen?

• Polarlantis
    Frk Svår skrev 2011-01-12 09:03:34 följande:
    Jag har en menstrual calender som app i telefonen och den talar om när ägglossning är, man kan fylla i temperatur osv. Enligt den skulle jag ha ÄL den 1/1 och stickan gav ju utslag den 31/12 så det stämmer nog då. Men det är inte kul att vakna upp och titta på telefonen och se att den talar om att man har beräknad mens om tre dagar

Sedan vet jag ju inte eftersom min cykel varit allt från 23 dagar till 35 dagar. Men om jag nu hade ÄL vid nyår så borde väl mensen komma till helgen? Eller hur lång lutealfas kan man ha egentligen?
    Dum teleton, den har säkert fel! Hoppas det iaf!
    har dålig koll på det där med hur länge...är det inte så att tiden mellan ÄL och BIM är fast? Hmm...eller så har jag kommit ihåg fel..
  • Frk Svår
    Polarlantis skrev 2011-01-12 09:06:17 följande:
    Dum teleton, den har säkert fel! Hoppas det iaf!
    har dålig koll på det där med hur länge...är det inte så att tiden mellan ÄL och BIM är fast? Hmm...eller så har jag kommit ihåg fel..
    Jag har också fått lära mig att tiden mellan ÄL och BIM är fast. Men jag har ju aldrig fått utslag för ÄL tidigare så jag har ingen koll på hur lång tid jag har... Därför vet jag inte om det är någon idé att testa till helgen (förutsatt att mensen inte kommit då såklart) eller om jag ska vänta en vecka till...
  • mumwannaB

EGO - Jag har ockå dragit ner på kaffet från kanske 4 koppar per dag till 2.
    Gällande sexet har jag också tyckt att vägen dit har tagit emot mest. Sedan har jag även lidit av ganska torra slemhinnor och använt preseed emellanåt. MEN (ursäkta att jag tjatar) sedan jag började med mina kinesiska örter och akupunkturen har jag betydligt mer lust och är absolut inte torr under ÄL-perioden. Bara vetskapen om det gör det psykiskt lättare att hoppa i sänghalmen tycker jag :)
    Igår pratade jag med gyn igen och de lovade att DENNA veckan SKA de skicka remissen. Alltså var det som jag misstänkte. De har haft det struligt hela hösten och har inte haft någon läkarsekreterare. (Läkaren kan tydligen inte skriva remiss utan sin sekreterare *ironiskt*) Ja, ja det är inget som går att ändra på nu så jag lägger inte så mycket energi på att var förbannad.

Ceke - vad kul att du fick en så härlig start med akupunkturbesöket. Jag är ju som du förstår helt såld. Jag tänker att jag vill fortsätta gå även efter ev graviditet bara för att unna mig lite vardagslyx. Men det kostar ju som sagt.... Jag betalade 450/gång med ett 5-gångerskort. Nu har jag lagt till massage också så nu betalar jag 540/gång. Tycker ändå att det inte är hutlösa priser.

Polarlantis - tråkigt med minus men lycka till med den förmodade pågående ägglossningen!

• Gris78

Jag vill oxå beställa ett stort fett +!!
    Den som beställningslistan kan vill lägga till mig? - skicka kontonr och pris så betalar jag med nöje :)

• Polarlantis
    Gris78 skrev 2011-01-12 10:29:54 följande:
    Jag vill oxå beställa ett stort fett +!!
    Den som beställningslistan kan vill lägga till mig? - skicka kontonr och pris så betalar jag med nöje :)
    Självklart måste vi lägga till dig :) Letar febrilt efter kontonr... Flört
  • Polarlantis
    mumwannaB skrev 2011-01-12 10:00:12 följande:
    EGO - Jag har ockå dragit ner på kaffet från kanske 4 koppar per dag till 2.
    Gällande sexet har jag också tyckt att vägen dit har tagit emot mest. Sedan har jag även lidit av ganska torra slemhinnor och använt preseed emellanåt. MEN (ursäkta att jag tjatar) sedan jag började med mina kinesiska örter och akupunkturen har jag betydligt mer lust och är absolut inte torr under ÄL-perioden. Bara vetskapen om det gör det psykiskt lättare att hoppa i sänghalmen tycker jag :)
    Igår pratade jag med gyn igen och de lovade att DENNA veckan SKA de skicka remissen. Alltså var det som jag misstänkte. De har haft det struligt hela hösten och har inte haft någon läkarsekreterare. (Läkaren kan tydligen inte skriva remiss utan sin sekreterare *ironiskt*) Ja, ja det är inget som går att ändra på nu så jag lägger inte så mycket energi på att var förbannad.
    ja det är inte helt okomplicerat liksom...jag var hemsk igår men ändå blev det mys som tur var! :)

Pressen känns trots att vi bara är på andra försöket...men annars kör man ju bara på lust och då spelar ju inte det ngn roll..mer än att det är mysigt!

Häftigt att det funkar så bra med allternativmedicinen, det är ju urspännande! Tror mycket på balans i kroppen osv...Tar det sig inte nu blir det reflexologi för min det!
  • Gris78

Vad är reflexologi? Har aldrig hört talas om det förr... Kanske nåt man ska prova :)

• Polarlantis
    Gris78 skrev 2011-01-12 11:58:20 följande:
    Vad är reflexologi? Har aldrig hört talas om det förr... Kanske nåt man ska prova :)

Det är nog samma eller åt samma håll som det som tidigare hette zonterapi. http://www.alternativmedicin.se/sok/Beh-137.html
    Det handlar mycket om balans och flöden och så...Sambon har fått behandling och det fungerar verkligen, löser upp gamla blockeringar och så...häftiga saker händer! Men det är INTE skönt...så lite massage i kombi är att föredra, fötterna får däng iaf!

har fågat min massor (och sambons) om hon kanske kan hjälpa mig om kroppen nu inte fåt till ett frö i magen alldeles av sig självt till slutet av jan...man har ju inte all tid att gå och vänta liksom, lika bra att börja åtgärda! man blir ju inte yngre...eller mindre galen av att försöka!

• mumwannaB
    Polarlantis skrev 2011-01-12 11:07:45 följande:
    ja det är inte helt okomplicerat liksom...jag var hemsk igår men ändå blev det mys som tur var! :)

Pressen känns trots att vi bara är på andra försöket...men annars kör man ju bara på lust och då spelar ju inte det ngn roll..mer än att det är mysigt!

Häftigt att det funkar så bra med allternativmedicinen, det är ju urspännande! Tror mycket på balans i kroppen osv...Tar det sig inte nu blir det reflexologi för min det!
    Ja, jag var av någon anledning helt säker på att jag skulle vara en av dem som lyckades på en gång. Så jag var helt förvirrad bara efter ett par försök.

Du får berätta hur det är om du går vidare med reflexologi!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet