• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Frk Svår

Ang lutealfasen...enligt FertilityFriends "kurs" ska lutealfasen vara ganska konstant för varje kvinna:

Luteal Phase (LP): This is the time from ovulation until the end of the cycle. If you conceive, the fertilized egg will implant in your uterine lining roughly 7-10 days into this phase. If there is no conception, the uterine lining will shed (this is your period) and your body will begin to prepare for a new cycle. This phase usually lasts 12-14 days but can last between 10-16 days. The length of this phase is fairly constant from cycle to cycle for the same woman. Progesterone is the hormone that dominates this phase.

Alltså, om jag hade ÄL vid nyår så borde jag kunna testa efter den 16e iaf...om inte mensen kommit innan dess såklart.

• Gris78

Frk svår- du borde väl tidsmässigt sett kunna testa tidigare? den 14e, bim dag borde det vara för din del då

• Saftmedbulle

Tack för allt pepp! Ni är för söta...

Själv har jag trappat ner på kaffet från tre koppar per dag till EN. Har oxå hört att man inte ska dricka för mycket och när jag var gravid fick jag direkt avsmak för kaffet (trodde man ju aldrig skulle hända).

Vad gäller antihistaminet så avråder apotekspersonalen från det. Jag valde, i våras, att avstå från pollenmedicinen för säkerhets skull och jag tyckte inte det var så stor skillnad (blir dessutom väldigt trött av tabletterna), så jag kör nog en repris i vår.

Beställer oxå ett plus! Ja tack!

• ceke

En till som vill beställa ett stort fett plus om det går bra!!

Min kära Kekke är tydligen hungrig, för han va rädd för kycklingen i matlådan idag...  så tänkte va en god fru o fixa lite mat

• Kekke
    Varför blundar kvinnor när man har sex med dem?
    De tål inte att se en man ha trevligt.

så får ceke ta o börja med middagen snart hoppas jag.. knappt ätit något på ett dygn nu.. ceke säger bara "ska bara kolla en tråd till så ska jag börja med maten sen "..
    ni får sluta hålla henne här nu så jag orkar försöka vara lite produktiv när det behövs..
  • Kattflickan

Varför åt du inte kycklingen Kekke?

Jag har varit vrålhungrig hela jäkla dan! Åt en stor portion pasta med ädelostsås (med kantareller, bacon, purjo) och har tuggat i mig 4 frukter men kl 15 så kurrade magen så mycket att jag fick gå till macken och köpa en macka och en chokladkaka. Goffade i mig detta och var fortfarande hungrig! Det är nästan som när jag var gravid.

Nu har jag ätit min färska pasta i tomatsås, två portioner, är bara lite hungrig.

När ni ändå ska beställa, så kryssa för ett plus för mig me!

Millan

• Kekke

Millan: är jag väldigt kräsen med kyckling.. minsta lilla rosa och jag vägrar äta..
    men nu blev det lite spagetti o köttfärssås.. funkar alltid..

• ceke

Mmm, frågan är hur en torr kycklingfilé (redan igår) kan va rosa... och dessutom efter ytterligare 3 min i micron idag

Inatt blir jag nog "tagen på sängen" av en störtflod.. känns så! Känns som att hela kroppen förbereder sig för detta spännande utbrott. höhö.. Ser med spänning fram till om de skydd jag har kommer att räcka!

På tal om det... Har börjat bli nyfiken på vad som är "måttlig" mensriklighet, och vad som är "rikligt". Jag menar.. för en själv är ju det man själv har vanligt! Hmm... kanske skulle strata en omröstningstråd

Vad är "måttlig", "rikligt" och "sparsamt" för er?

Ärligt så tror jag att mina nuvarande spottings motsvarar vad många skulle se som sparsam mens (fast brunt då)!!

För mig är 
    Sparsam: behövs enbart trosskydd
    Målttlig: Behöver ob (blå el rosa och byta ca var 5 timme). Behöver ej trosskydd/binda som extraskydd, behöver ej gå upp på natten för att byta binda.
    Riklig: Använder ob+++ samt definitivt trosskydd/binda. Byter ca varannan timme. Måste gå upp absolut minst en gång/natt och då använda både tampong och trosskydd/binda för säkerhets skull.

För mig brukar det se ut:  R R R M S S

• ifyouweremine

Ceke - För mig skulle det i så fall bli M M S S S
    Har inte alls särskilt riklig mens känns det som.

• Pingla35

Här står tiden verkligen inte stilla. Det skrivs och jag hinner inte med. Kom hem från en helg i Gtbg i syrrans sällskap. Mycket trevligt.
    tänkte läsa det jag missat under tiden jag vart borta men herre jisses vad ni skriver.
    Har kommit i gång med jobbet och det med buller och bång. personalmöte i eftermiddags där det kommer fram bland annat att chefen sagt upp sig på stående fot dagen innan, oops. Vad händer nu? Tur att vi har en tf som verkar helt ok!

EGO-här börjar det ju närma sig BIM med stormsteg. Inga symtom så långt ögat kan nå förutom ömma bröst. Har känt av tjejmagen till och från kanske mest från en sida. Nåja, jag har förlikat mig med att tanten kommer.
    Ringde kk och vet att det blir återbesök för koniseringen i mars. Samtidigt så säger personen jag pratar med att vi är under utredning av infertilitet. VA!!
    Nja, nu har det väl ändå blivit något fel.......

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet