• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Irmeline

Idag är en typisk dålig dag; irriterad, sugen på godis och svullna bröst. Betyder en sak -PMS.
    Vilket i sin tur betyder mens snart :(
    Dessutom fått 1800 i parkeringsböter också, för att vi stod två dagar på en handikapplats (missade det eftersom det var snö över rutan..).

Känner mig så pass ogravid att jag inte ens orkade testa i morse. 
    Men det kanske är bra på något sätt att rensa ut efter missfallet...

En fråga: Någon som vet om det hämmar fertiliteten med allergimedicin (antihistamin)?
    Hade ÄL på nyår och var hos några med hund, så åt det då. Nu har jag fått för mig att det sabbade ÄL..

Trist saftis med mens :( Snart joinar jag. Tråkigt för dig med finlandssvenska!

Polarlantis: Hoppas det blir tydligare imorn!! :)

Ceke och ni andra akupunkturfrälsta, vad kostar ett besök? Hur ofta måste man gå?
    Blir lite sugen efter all reklam i tråden.
    Tänkt på det, folk som säljer saker som har med graviditet att göra borde starta några nick på FL o liknande forum, hänga i några trådar och "tipsa" om sina produkter. Vilken superreklam när alla skulle tro det är på riktigt!!

Ernilia: hang in there! Vi håller tummarna för hjärna på VUL på bröllopsdagen! :)

• ceke

Irmelie: Hehe.. än så länge vet jag ju eg inte om jag kan rekommendera själva akupunkturen då det ju inte ger verkan pangbums Men denna kvinna i sig kan jag rekommendera En timma kostar 650 hutlösa kr.. och en behandlingsserie är mellan 6-12 gånger... Tänkte prova några gånger och se om det ger nåt.. om inte så ger jag upp och behåller resetn av pengarna till nåt annat...

• Gris78
    ifyouweremine skrev 2011-01-11 10:28:26 följande:
    Polarlantis - I så fall tycker jag absolut att det låter som om du är gravid. :) Det kanske inte var äl du kände nu senast, utan ägget som fäste?

Gris - Ah vad synd att det inte blev nåt mys. Det blev det inte för oss heller igår men idag ska det bli. Idag fick jag dock lite högre temp när jag vaknade så jag misstänker att äl redan varit för min del.
    Vad trist om ÄL redan passerat men ni har ju varit sket duktiga innan så chansen borde ju var goda i allafall...:)

Jag hoppas också på mys ikväll!! :) 
  • Polarlantis
    L Maria skrev 2011-01-11 19:08:17 följande:
    Polarantis - jag vill absolut inte vara neg nu, men ändå säga en sak, bara för att balansera lite... CB är kända för att ge spökstreck och då är det just trådsmala streck... För några månader sedan gjorde jag två sådana - två dagars mellanrum och på båda dök det upp trådsmala streck - snacka om att hjärtat slog i 180! Maken såg dem också, men trodde inte att det var på riktigt eftersom det inte var rejäla streck. Mycket riktigt så kom ju mensen. Klart - jag kan ha varit gravid och fått ett ubertidigt missfall (mensen kom på rätt dag), men efter att ha googlat det där med spökstreck och cb så är jag mycket tveksam. Jag kommer aldrig mer att testa med cb:s vanliga...
    Jag håller såklart tummarna för att det inte ska vara något spöke, utan ett stort fett Plus!!
    Tack för varningen! När jag såg det lilla lilla strecket tog jag det inte ens som ngt positivt, bara kollade och konstaterade. Alldeles för klent för att jag skulle tro på det och imorgon ska jag testa igen och se. Blir det mer plusartat så har jag ett cb digital att bekräfta med. Tror det blir - dock. Enda chansen att det är ngt är att ÄL var mycket senare än jag tror och att den lilla blödningen som kom var när ägget fäste...men jag tror inte så mkt på det...men imorgon vet jag!

Är dock helt säker på att ÄL är nu! Vita flytningar och ömma bröst så nu har vi myst till det, trots min irriterade inställning, tur man har sansad karl som inte blir tossig på en så lätt! Så jag hoppas vi prickat in ÄL och inväntar med spänning slutet av månaden...och DÅ kanske det blir + Flört
  • Kattflickan

MariaF79: Kul att du också hade tur med testlagret. Jag har läst att mer än 3 koppar kaffe per dag kan påverka fertiliteten. Jag drack förut 3-4 koppar per dag men drog ner till 1 kopp per dag när jag började försöka bli gravid. Det var jättebra när jag blev gravid och inte klarade av att dricka kaffe alls, annars hade jag nog fått en grym huvudvärk. Jag har för mig att jag trappade ner.

Ceke: Låter härligt med akupunkturen! Jag ska höra med min syster om hennes erfarenheter, har för mig att hon sa att hennes mens blev mer koncentrerad till färre dagar.Jag känner till iallafall en akupunktör som ska vara bra här i Uppsala.

Jag har så mycket att göra nu på jobbet att jag hinner inte fundera så mycket över om jag är gravid, och i helgen ska jag hälsa på en kompis i Småland så då får jag också lite paus från bebisfunderingar.

Millan 

• Polarlantis
    ceke skrev 2011-01-11 19:56:36 följande:
    Halloj! Här inne händer det grejer som vanligt Alltid lika kul att gå in och läsa! Tråkigare att tanten hälsat på här och där dock.. Väntar en påhälsning i dagarna jag med.. Men ärligt.. Väntar ju bara in den och ser fram emot nästa månad som FÖRHOPPNINGSVIS ska va spottingsbefriad eller i a f bra mycket mindre spottingspåverkad...

Nu har jag varit på min första akupunktur! Ett underbart möte måsta jag säga. Vilken kvinna! Själva mötet va lika mycket värt som akupunkturen. När det gäller akupunkturen satt hon ca 12 nålar tror jag denna gång.. Det va inte superskönt när hon satt dem och vred om dem, men inte superjobbigt heller.. Och så hela grejen med nån lugnande doft, avslappningsmusik.. ligga och ta det lugnt med nålarna i 30 min och även prata i lugn och ro med en barnmorska om allt. Funderingar kring spottingsarna, hur de påverkar mig, vårt sexliv, min psykiska hälsa, om min oro för bakgrunden till dem, vad de kan innebära för att kunna få barn etc etc.
    Underbart låter det! Är klart hälossamt att få göra det oavsett! Ochatt trätta bra BM måste kännas toppen, lyllo dig :)
    Tror klart det kommer  funka för dig, du verkar ha öppet sinne och det hjälper ju att tro lite Glad
  • Lavendia

/Ernlia: Härligt med exotiskt utomlandsbröllop!! var vi också inne på ett tag.
    Maria. Bra datum 16/1 Hjärta
    Saft o bulle: Usch vad tråkigt. Det är så himla jobbigt första dagen mensen kommer. Stor varm kram! Till dig med Finlandssvenskan!!!!!!

Bokat in akupunktur den 19/1, ska bli intressant. Ceke: härligt du fick en så bra dam!

Vi laddade upp med dusch och massage idag. Brukar bada med men hört att det inte var bra för "grabbarna" med varma bad precis innan. Så skulle vi använda preeseed för första gången idag och det blev ett lite meckigt avbrott men fick till det igen. Vi brukar variera ställen, ställningar, messa/skriva till varandra under dagen osv Klä oss sexigt och köra snabbisar, långa osv Nu har det gått ett år där vi försökt och vår fantasi tryter och det är svårast för mig att få till det under press. Därav preeseed. Känns lite tråkigt och rädd lusten ska försvinna men den kommer däremellan så är nog ingen fara. Önskar bara jag var lika het på gröten som när jag var yngre men var ju inte under sådanhär press heller.

• ceke
    Polarlantis skrev 2011-01-11 21:30:58 följande:
    Underbart låter det! Är klart hälossamt att få göra det oavsett! Ochatt trätta bra BM måste kännas toppen, lyllo dig :)
    Tror klart det kommer  funka för dig, du verkar ha öppet sinne och det hjälper ju att tro lite Glad
    Hahahaha... öppet sinne Mjo, i det här har jag nog fått det Tidigare har jag nog fnyst åt det mesta som har med annat än vetenskap och västerländsk medicin att göra!

Fattas bara att svärmor får med mig på en seans också.. men om det händer så är det nog dags att nån tar mig i örat och frågar vad som har hänt! Det hade varit tecknet på den totala förvandlingen från att ha varit en urbota inskränkt vetenskaptänkande alternativmedicin-anti Ceke!
  • Irmeline
    ceke skrev 2011-01-11 21:46:58 följande:
    Hahahaha... öppet sinne Mjo, i det här har jag nog fått det Tidigare har jag nog fnyst åt det mesta som har med annat än vetenskap och västerländsk medicin att göra!

Fattas bara att svärmor får med mig på en seans också.. men om det händer så är det nog dags att nån tar mig i örat och frågar vad som har hänt! Det hade varit tecknet på den totala förvandlingen från att ha varit en urbota inskränkt vetenskaptänkande alternativmedicin-anti Ceke!
    Samma här!
    Är ju inom läkemedelsbranchen också...

Men vem vet, kan det funka är jag villig att testa!!
  • Gris78

Fan va verkstaden är så oromantisk.... - samtidigt så blir man ju väldigt effektiv om man ska vara lite positiv. Har skojat till det med att inte använda några stickor denna gång.

Polaris - kan du verkligen sova med all denna spänning morgondagen bjuder på?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet