Pingla35 skrev 2011-01-13 18:00:27 följande:
Visst var det ett konstigt svar men när jag pratade lite mer med barnmorskan, om vår situation dvs konisering och att jag slutat äta p-piller för ett år sedan, så Förstod hon vart felet låg. Doktorn har helt enkelt trott när vi var där för cellförändringarna och vi pratade om att vi försöker för fullt att vi var under utredning redan då.
Ska man utnyttja situationen tycker ni??

Lätt fråga, svar JAAAAAAAAAAAAAAAAA! Jag skulle gjort det, utan tvekan. För vems skull ska ni vara duktiga??? Det är bara att armbåga sig fram och ta för sig!!!
Ceke - jobbigt med kollegorna, men ändå skönt att samtalet slutade bra.
Jag har varit med om liknande denna vecka, har inte suttit ner och fått någon "attack", men fler flytande kommentarer, om att snart är det väl dags för bebis. Har inte tagit så illa åt mig, men det har kommit från folk på jobbet som jag knappt känner. Blir mest förvånad över hur folk bara kastar ur sig saker när de verkligen har noll koll på hur läget ligger och att de inte har insikt i att det kan vara en jättekänslig fråga. Om folk tog hand om sig själva och sina egna bekymmer så skulle vi som jobbar på bebisverkstad få det fan så mycket lättare.
De flesta i vår umgängeskrets vet om att vi jobbar på det, genom att de vet hur det ligger till så upplever jag att vi slipper en massa påhopp och konstiga kommentarer. Vi får snarare veta att de flesta haft det svårt att få barn och har haft ett och flera missfall och att de förstår att det är tufft i "verkstadsperioden", men de flesta peppar att bebis kommer en dag för oss också. Alla är ju olika, men vi tycker att det tar udden av det hela, att kompisar och familj faktiskt vet i vilken fas vi befinner oss.