• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Kaprifolen

Stort grattis till fru KM och Längtan, blev alldeles tårögd när jag läste om er lycka! Önskar er all lycka på vägen. Kramar!

• Polarlantis
    mumwannaB skrev 2011-01-21 09:05:13 följande:
    Polarlantis: Hur går det för dig? Något mer blod? Jag håller tummarna för att det var en nidis iaf.

Pingla: Hur många klumpiga människor finns det där ute egentligen!? Det är väl din ensak varför du inte har barn! Jag blir så upprörd. Bamsekramar till dig

Jag håller med er andra om att det är lika bra att låta livet gå vidare trots bebisverkstan. Jag höll mig vit hela första året och undvek den "farliga" maten men inte hjälpte det mig :) Nu dricker och äter jag när jag vill.
    I går kväll en liten brun flytning och idag på morgonen en med lite mer rött blod och nu...ingenting... Men det känns som mensvärk är på g...men vad vet jag, inget är ju som det ska så det är bara att gå runt och skälla på korppen och se vad som händer! Bara den kommer i ordning får det gärna vara mens för min del...men tycker det är SKUMT! Fast helst en nidis...hmmm...

Klumpiga folk finns det, även vänner. Minm bästa väns svar igår på att jag sa att kroppen nu får ta och leverera NÅGOT var...: Åh vad jag är duktig och pysslar här och gör fint och städar... Hmm...kul med engagemang! Detta efter jag frågat tusen frågor om henne och hennes gravida mage! MORR!!

Ja, jag lever också som vanligt...mögelost i kylen till kvällen, hihi! Men dricker nästan aldrig och kaffe är så sällsynt så annars lever jag nyttigt :)
  • ceke

Polarlantis: hur fungerade din cykel innan du började med p-piller? Om det nu inte är en nidis så hoppas den kommer igång nu på riktigt i alla fall! Jag skulle nog va superfrustrerad om jag var du..

Mögelost.. MMmmmm ska nog handla hem lite sånt till imorrn jag med! Tror att Kekke kommer använda en sån där rolig check imorrn som säger att jag ska passa upp på honom hela dan i för honom valfria kläder. hihi.. Vi har pratat om att lyxa till det lite med nå fin mat, öppna champagnen som blev oöppnad på nyår pga kekkes magsjuka och lite kex, ost o vindruvor skulle inte heller va fel Min stora förhoppning är dock att han ska väcka mig med nybakt bröd och frukost... då jag jobbar till 03.00 i natt Lovar... han bakar världens godaste bröd!

• Ansi30

Längtan81: STORT GRATTIS!!!! Vad härligt, jag blir så glad för er skull!

• mallanis
    Längtan och KM - Stort grattis tjejer! Skönt att det verkar som att plussen nu äntligen börjar rulla in!

Pingla- Morr...konstigt att folk tror att det är ok att ställa så personliga frågor! idiot!

Tråkigt med er som fått besök av tanten. Kämpa på tjejer! Snart kommer plusset!

Ceke- Låter trevligt, hade dock maken fått göra samma sak så hade han först fått gått och skaffat mig nya kläder för de gamla sitter verkligen inte snyggt nu Rynkar på näsan njut njut njut låter som ni har en mysig helg planerad och hoppas det blir nybakat!

Essalady- Vilken kurva!!!! Det kan ju faktiskt vara en impdip på dag 21! Kommer inte ihåg om min (impdip) gick ner under det heldragna strecket eller ej.... Men har du haft sådan temp dip tidigare efter äl? ? ? ? Ser ju spännande ut!!!!!!!!!!!!!!!!! Flört
    Tredje gången gillt!?
  • Frk Svår

Japp, då var mensen över för denna gången och nu inväntas ÄL. Den ska enligt kalendern vara runt den 27/1 men jag tänkte börja ÄL-testa på måndag...köpte 14 stickor från Testlagret, de ska väl räcka denna månaden kan man tycka...

• ernlia03

Grattis till plussen Längtan81 och fruKM! Underbart när det händer! Håller alla tummar och tår för att det ska gå bra hela vägen.

Här är läget oförändrat, inga blödningar och inte speciellt många symptom. Har börjat må lite småilla mitt på dagarna om jag inte ätit på ett tag, men annars inget speciellt. Dvs, det känns exakt som förra gången vid den här tidpunkten (då embryot slutade utvecklas).

Inte så mycket annat att göra än att vänta på VUL som är på onsdag. Och oroa sig såklart, mest hela tiden...

• ceke
    ernlia03 skrev 2011-01-21 11:13:35 följande:
    Grattis till plussen Längtan81 och fruKM! Underbart när det händer! Håller alla tummar och tår för att det ska gå bra hela vägen.

Här är läget oförändrat, inga blödningar och inte speciellt många symptom. Har börjat må lite småilla mitt på dagarna om jag inte ätit på ett tag, men annars inget speciellt. Dvs, det känns exakt som förra gången vid den här tidpunkten (då embryot slutade utvecklas).

Inte så mycket annat att göra än att vänta på VUL som är på onsdag. Och oroa sig såklart, mest hela tiden...
    Kan tänka mig att det är svårt att slappna av och att det känns långt tills på onsdag! Men hoppas att det går bra. Jag vet ett par tjejer som inte känt några symptom alls knappt under hela graviditeten, så det behöver verkligen inte va ett dåligt tecken!
  • Irmeline
    frifantasi skrev 2011-01-20 22:02:38 följande:
    MariaF79: Sån tur det finns chokladpudding för såna tillfällen, hoppas din mun läker fint, har hört att man läker snabbt i munnen pga slemhinnan. Och antiinflammatoriska ska väl vara dåligt just i fästögonblicket sas, för att ägget då anses vara en liten inflammation, typ, om jag fattade det rätt. Så ÄL ska nog inte påverkas nåt egentligen.. Så hoppas du slipper ta antiinflammatoriska då när det befruktade ägget försöker fästa :)
    Fast det står här på FL att det är just ögonblicket som ägget lämnar follikeln som är en liten "inflammation" och inte infästningen, så jag tror det är just vid ÄL som det spelar roll.

Grattis Längtan81!!! Skrattande

Vilken pluskavalkad under januari!
    Sa ju att 2011 är vårat år Solig 
  • Irmeline

Intressant kurva essalady! Jag tror också på impdip Cool

Pingla- håller med mallanis om att det var en otroligt dum och personlig fråga han ställde.
    Förmodligen för att de aldrig haft något problem så han kan inte förstå hur det är.
    Man får bara inte fråga så!!! {#emotions_dlg.djavulsk}

Ego: Blir lite avis på er med normala cykler. Fick min mens 15 jan, och signade upp mig för nästa BIM kring den 23 feb. Alla som får mens nu inväntar ÄL långt innan mig, känns som om vi får så få chanser!! Vi har hållit på sen i maj förra året, och ändå har vi bara haft 4 ägglossningar att träffa (missfallet tog ju en hel del tid det med). Innan denna mens hade jag min senast i augusti!
    Det är en orsak till att jag ska kontakta gyn och be om pergotime. Då får jag kortare cykler och garanterad ÄL!
    ÄL på dag 27 är inte kul alls. Går ju en hel normal cykel mellan mens och ÄL.

Eftersom mensen är slut och det är ett antal veckor kvar till ÄL så är det inte mycket action på barntillverkningsfronten nu. Men jag spionerar på er lite så länge.. och håller tummarna! Glad

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet