• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ifyouweremine

Underbart Längtan81!! Stort grattis!! Gravid

Jäklar vad det plussas i vår tråd nu! Senaste månaden har det ju varit massor.. Hoppas det fortsätter så!

• ceke

Längtan 81: va underbart! Stort grattis! Och va härligt att ni äntligen fått ert efterlängtade plus!!! {#emotions_dlg.flower}

• Kattflickan

Ja, det är jättemånga som fått plus på sistone! Kanske är den avslappnande julledigheten som hjälpt till! Är lättare att hinna med att mysa när man är ledig!

Millan 

• mumwannaB

Längtan81: Otroligt stort grattis!! {#emotions_dlg.flower} Jag får gåshud över hela kroppen. Lycka till med din graviditet!

• frifantasi
    {#emotions_dlg.flower}Solig Grattis Längtan 81 och grattis till din man också!! Det ger oss andra hopp också att det går även om ett år passerat. Det var så spännande när jag läste tråden uppifrån och ned och tänkte att det nog skulle bli plus för dig med tanke på att du passerat BIM och sen kommer ditt glada inlägg... Kul!

MariaF79: Sån tur det finns chokladpudding för såna tillfällen, hoppas din mun läker fint, har hört att man läker snabbt i munnen pga slemhinnan. Och antiinflammatoriska ska väl vara dåligt just i fästögonblicket sas, för att ägget då anses vara en liten inflammation, typ, om jag fattade det rätt. Så ÄL ska nog inte påverkas nåt egentligen.. Så hoppas du slipper ta antiinflammatoriska då när det befruktade ägget försöker fästa :)
  • frifantasi
    mumwannaB skrev 2011-01-20 14:35:05 följande:
    Underbar dag. I motsats till MariaF fick jag mig precis en psykisk käftsmäll :( Satt och pratade med en kollega som jag även omgås med privat. Hon är ganska öppen med att de försöker få nummer två och att det inte går så bra. Hon vet dock inte att vi försöker. Hon suckade lite och sa att ja, ja de får väl försöka ett tag till sedan får det väl bli nån jäkla provrörsbefruktning. Fast hon känner sig inte så frustrerad ännu eftersom de har ett underbart barn redan.
    Känndes i hjärtat när man själv står här med nästan två års försök på första barnet och en ivf inom snar framtid :(
    Oj, det är så jobbigt också och hålla god min i sådana situationer. Kram på dig, hoppas ni snart får tid för IVF.
  • CajsaK

hundra år sedan jag var in sist!! Grattis Längtan!! verkligen kul! :) Vilka fler har plussat i tråden?

• Polarlantis

Ok...HJÄLP tack!!!
    Nu är jag förvirrad, min kropp är skum och jag behöver tolkningshjälp tack!

Borde haft ÄL för en vecka sedan ganska så exakt, alla symtom och flytningar ecc tyder på detta. Nu fick jag en liten brun flytning...VAD är det som händer nu??? Måste det inte vara klart blod för att vara en "bra" sak som tex att det är ett ägg som fäster???
    För om jag inte haft ÄL och kroppen lurat mig sedan jag hade brun flytning sist som var för tre veckor sedan...så vad är då detta??? PUST!
    Alla tankar mottages tacksamt!!!

Är säkert mensen bara för att jag köpt nya gravtest idag...pessimisten har talat!

• ceke

Jadu polarlantis.. hoppas verkligen att det är att ägget fäster! Och det behöver ju inte va en röd klar flytning, som jag förstått det...

Men, sen är jag ju annars ingen "vän" av bruna flytningar som bekant.. men det vore ju nice med historier om positiva bruna flytningar!! Så snälla, snälla nån, säg att det kan va ett bra tecken för dig!

Om det inte är det... så kan ju också frågan va om din kropp hunnit komma igång som den ska efter p-piller.. Så svårt att veta ju!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet