Inlägg från: Kaprifolen |Visa alla inlägg
  • Kaprifolen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Nu satte ni huvudet på spiken Aruba och Jojjo, precis så känner jag med, en vilja men längtan njae....och just känslan att jag ska "klara" att få barn känner jag igen mig nått alldeles. Skönt att ngn kan sätta ord på det mitt huvud ältar och skönt att vi är fler som känner så. Jag upplever ibland att det är svårt att få förståelse för den känslan och framförallt är det svårt att förklara så att andra förstår.

• Kaprifolen
    Jojjo77 skrev 2012-03-07 08:21:15 följande:
    Kattflickan - Nej, ingen skillnad på äl-sprutan och de andra. Helt rätt, den tas t ex ons om du har plock fre, ingen spruta dagen innan plocket. Vill inte skrämma dig, men mådde skit efteråt, så jag skulle inte fixa att göra ngt på kvällen, vore jag du skulle jag ha det lite öppet. Man har ont och är ju slö av morfinet. Ligger just nu o väntar på att få en infart och sen rullas iväg. Tack för lyckönskningar. Önskar dig detsamma!
    Lycka till Jojjo, hoppas det blir mga fina ägg!

Och kattflickan, lycka till du också hoppas allt går bra med sprutan och senare äggplocket!

kan tänka mig att det ni går igenom är tufft, men för mig känns det lite tryggt att ha er med lite erfarenhet när det blir dags för oss att köra IVF, för jag antar att det lutar åt det, kö står vi ju redan i.

Kramar!
  • Kaprifolen
    Jojjo77 skrev 2012-03-07 12:36:08 följande:
    Glömde skriva att jag ligger i riskzonen för överstimulering, p g a att man varit inne i så många äggblåsor. Ska dricka minst 2 liter vatten om dagen nu. Blir en utmaning, jag är dålig på att dricka när jag inte är törstig, men det är bara att följa doktorns order.
    Vad bra att allt gick bra och vilket kanonresultat med äggen! Riktig värphöna ju Håller tummarna för resten nu då, när är det dags för återinföring?

Vet du om det finns alternativ till morfinet, jag tål inte morfin.....
  • Kaprifolen
    Irmeline skrev 2012-03-07 12:16:38 följande:
    Hej tjejer, tänkte uppdatera med att jag fick en dotter i måndags kväll. :)

Lycka till med alla Ivf:er o liknande! Spännande med så mycket aktiviteter på g! Följer er hela tiden men skriver inte så mycket.
    Stort grattis Irmelie, hoppas att allt gick bra och att lilla familjen njuter!
  • Kaprifolen
    Jojjo77 skrev 2012-03-09 10:59:56 följande:
    Vi fick inget ägg som befruktades.... Vet inte var jag ska ta vägen, är helt förstörd....
    Å nej, vet inte vad jag ska säga. Så tråkigt, trodde verkligen att det skulle gå vägen denna gången. Kan bara säga att jag tänker på er och många kramar!
  • Kaprifolen
    Aruba skrev 2012-03-09 19:24:09 följande:
    Började akupunkturbehandling idag för att öka våra chanser... Även om det blir IVF till hösten är akupunktur tydligen ett sätt att boosta chanserna!
    Vad är det för akupunkturbehandling du kör, ngn särskild inriktad på barnlöshet? Eller kan man gå vart som helst och bara köra akupunktur för hela kroppen? Finns det vetenskapligt stöd för att det ökar chanserna att lyckas m IVF, är det läkarna som rekommenderar det? Vi ska också göra IVF till hösten.....
  • Kaprifolen
    Aruba skrev 2012-03-09 20:56:57 följande:
    Ja den hon gör på mig är inriktad på fertilitet

Kika på den här länken så ser du lite mer...

www.ivfkliniken.se/svenska/varianter_av_ivf/a.../
    Ok så det är barnmorskorna på den kliniken där ni ska göra ivf som utför akupunkturen? Undrar vart man ska vända sig för att hitta ngn som pysslar m den typen av akúpunktur här, vi ska göra ivf via landstinget och ajg har inte hört ngt om det  där...
  • Kaprifolen
    Aruba skrev 2012-03-09 21:03:35 följande:
    Den jag går till är privat och inte via kliniken jag länkade till. Länken la jag mest för att källan kändes korrekt och seriös. Kolla på eniro på de akupunktörer som finns nära dig för att se om nån just behandlar för barnlöshet/fertilitetsboostar
    ok, tack för tips!
  • Kaprifolen
    Liljekonvaljblomman skrev 2012-03-12 08:27:39 följande:
    Får jag hoppa in här???
    Klart du får, välkommen! Här behövs def påfyllning av folk

Och grattis till Tedax, jag tror att det går vägen och håller alla tummarna!

Hur har det gårr för dig, Kattflickan, visst väntar du på återföring?

Stor kram till Jojjo, tänker på dig. Förstår ditt beslut till fullo. Ta vara på dig/er.
  • Kaprifolen

Jag funderar på om mina Äl-test fått sig en köldknäpp i brevlådan eller nåt. Förra cyklen hade jag utslag i 2 dygn och denna gången i 3 dygn! Någon som har hört/vart med om liknande. Vet inte hur jag ska bedöma ÄL-dag.... Tlläggas bör, att jag äter pergotime, 4:e kuren.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet