Inlägg från: Kaprifolen |Visa alla inlägg
  • Kaprifolen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo77 skrev 2012-03-22 08:20:54 följande:
    Oj vad ni har koll på vilka tester som tagits på er. Jag vet i stora drag, men inte alls som ni. Gällande ivf i Örebro, säger jag tummen upp. Man får snabbt tid, alltid svar när man mailar eller ringer. Gulliga sköterskor och bra och trevliga läkare. Proffsigt och mänskligt bemötande. Liten avdelning, så känns inte så skrämmande. Rekommenderar dem absolut!
    Tack för svar Jojjo! Ska faktiskt undersöka lite om vi kan få komma dit.

Hur många besök gör man på kliniken när väl behandlingen satts igång, vet att ni berättat men har nog inte kopplat exakt hur det är. Vi har liiite längre till Örebro än till Gbg och om man ska berätta för sin chef vad som är på G kan det ju vara bra att veta hur mkt man kommer vara borta alt behöver jobba "hemifrån" (vi har familjen utanför Örebro och då kan man kanske jobba hemifrån hos dem om det är täta besök på sjukhuset som gäller)....
  • Kaprifolen

Suck....

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS

Februari
    6 - hoppas på plus, insemination 23/1

Mars
    22- DubbelAA äl ca 10 mars (försök 19?)
    25 - Kristin10 (försök 7)

April
    3- Aruba - (försök 8) 3- Jezzi80 (försök nr 16, ÄL ca 21/3)
    5 - Anwen (försökt sen juli 2010 utan ett endaste litet plus, inväntar spolning v. 11)
    15 - MariaF79 äl ca 4 april (försök nr 18, mf i jan, maj och dec -11, mars -12. Barnlöshetsutredning ua)
    23 - Kaprifolen (ÄL ca 9 apr, försök nr 13, femte m Pergo) 

IVF
    Smiley,
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)
    Mumwannabe79, Start korta metoden 18/1. Äggplock 30/1. Fick ett femdagars embryo 4/2, tre st till frysen. Testdag 17/2, negativt. (försökt sedan juli -10)
    Jojjo7 - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI nr 2, sprutstart 24/2 2012. Sprutor: Puregon, Orgalutran och Ovitrelle. (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh avbryts. Paus tillsvidare.

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid

2012
    PeLeKo: BF 9 jan
    (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari
    (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb
    (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars
    (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april
    (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli
    (försök nr 15,1:a efter mf)
    Saftochbulle BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare)
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
    Tedax BF 16 nov (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    Finlandssvenskan  BF 5 dec ( försök ca 19 )
  • Kaprifolen

Vill även säga grattis till Finlandssvenskan, du ger mig lite hopp med alla era försök som ligger bakom.  Du/ni är verkligen värda detta!

Och till Millan förstås, hoppas, hoppas, hoppas för er skull. Det bara måste vara er tur att lyckas nu, tummarna hålls stenhårt!

• Kaprifolen

Grattis Saftis och grattis till er som äntligen är gravida (vet inte om jag hunnit säga det då jag haft en lite mini-paus från FL, behövde det....)

DubbelAA skrev 2012-04-12 07:05:23 följande:
    Ego: Igår ringde jag BM o fick tid för inskrivning om 2 veckor. Känns spännande! Ringde även Uppsala o talade om att jag är gravid. Lite läskigare med tanka på att om det inte funkar nu så måste vi försöka själva i 1 år innan vi kan få hjälp igen. Men det är KLART att det kommer gå bra!! Hon var iaf jättesöt o gratulerade flera gånger vilket kändes kul:)
    Kram på er tjejer!!
    Min väninna som bor i Uppsala fick också ringa Ackis, precis innan IVF-start och berätta att hon blivit gravid. Måste vara en härlig känsla att slippa gå igenom det där även om jag förstår att det är en orolig period ni går igenom.

Ni som går igenom IVF/har gått igenom hur har ni gjort med era närstående som familjen t ex. Har ni berättat att ni går igenom det? Går det att hemlighålla överhuvudtaget (tänker på om/hur påverkade man blir av horminerna)? När berättade ni i så fall, redan innan när ni försökte på egen hand eller när ni påbörjade IVF? Finns det anledning att berätta på jobbet....?

Vi väntar på kallelsen för startmöte om IVF som bör komma i maj. Endast min syster vet att vi försöker, men det känns som om mamma anar...är kluven kring om/när vi ska berätta. Vad är era erfarenheter?

Kram Kaprifolen
  • Kaprifolen

Tack för att ni delar med er tjejjer! Gud vad jag känner igen mig i din beskrivning Jojjo, jag har också sett det som mitt mission att prata om detta att man försöker och att det går dåligt mm. Varför ska det vara så tyst om sånt som ändå drabbar så mga? Ja jag har berättat för flera vänner, ett par arbetskamrater samt min syster. Men jag har inte berättat för mina föräldrar eller min mans familj. och det är detta jag klurar på nu om man bör berätta. Anledningen till att jag inte berättat är att jag och mamma inte har den bästa relationen, hon har sårat mig i omgångar och jag har därför lite kännt att hon inte förtjänar att få dela detta med mig/oss. Men så tänker man på att det kanske kan bli mkt påfrestande att dölja vad man går igenom....och så pappa d¨å som jag vet bara längtar efter barnbarn och säkerligen undrar varför jag inte kommer tillskott, gammal och gift som jag är .

Min bästa barndomsvän är på BIM idag, mkt tyder på att hon plussar, på försök 10. Sååååå himla glad för hennes skull! Hoppas bara att jag ska kunna hantera detta bra och inte bli för bitter, det har vart en sån trygghet att dela ALLT med henne i denna barnverkstad.

• Kaprifolen

Tack tjejjer för grattis! Jag kan nog fortfarande inte fatta detta.... Antar att det sjunker in så småningom. Ja plusset var verkligen starkt, dök upp på ett par sekunder och vilken chock liksom. Jag trodde inte att det skulle vara ngt, testade mest för att kunna få detta ur huvudet innan jag gick t jobbet. Kan väl inte påstå att det blivit mkt gjort på jobbet idag

• Kaprifolen

tack för fler grattis, känns helt overkligt det här. Läskigt med molvärken också, man undrar om det är tråkiga saker på G...

Anwen skrev 2012-04-23 20:24:20 följande:
    Grattis Kaprifolen! Har du misstänkt något? några symtom?
    nej inte på rak arm direkt, jag brukar ha mensvärk en kort stund på morgonen i en hel vecka innan BIM men denna gång kände jag bara av det vid kanske 3-4 tillfällen. Det var nog den stora skillnaden. Sen fick jag ömma bröst 3-4 dgr innan BIM plus mer flytningar och jag vet att jag tänkte, brukar jag ha det? Ömma bröst vet jag att jag brukade ha innan jag åt pergotime men med pergo var jag osäker på om jag verkligen brukade få så ömma bröst innan BIM....så det fanns säkert tecken, men inga som övertygade mig.
  • Kaprifolen
    Annelie77 skrev 2012-04-24 22:38:18 följande:
    Grattis Kaprifolen!!! Molvärken är säkert växtvärk! Jag hade skitont vecka 3-5 och sen slog illamåendet och den förlamande tröttheten till. Håller tummar och tår för dig.
    Låter betryggande, jag får försöka tro på det. Är dock redan nu trött, funderar dock på om det är chocken över plusset som gör mig trött
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet