• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • frifantasi

Irmeline skrev 2011-01-21 12:55:00 följande:
    Fast det står här på FL att det är just ögonblicket som ägget lämnar follikeln som är en liten "inflammation" och inte infästningen, så jag tror det är just vid ÄL som det spelar roll.

Grattis Längtan81!!! Skrattande

Vilken pluskavalkad under januari!
    Sa ju att 2011 är vårat år Solig 

Oj, du har nog rätt det där med ÄL, folliken och inflammation, tänk  vad säker man kan vara och vad fel man kan ha Tungan ute
    Vad jobbigt med så lång cykel, hoppas verkligen du kan få hjälp att kicka igång ÄL nu :)

Hoppas det går bra för dig MariaF79 i alla fall, trots min felaktiga teori...

• Kekke

hejsan mina kära tanter.. :)
    en liten fundering.. vad tycker ni om sexiga uniformer? vad tycker era killar om det?
    jag personligen tycker det är grymt sexigt med en outfit..

ex  
    www.sexjouren.se/product_info.php&products_id=5112

• frifantasi

Då testar jag också att lägga in mig på listan, är ju  lite osäker på exakt när ÄL var men det återstår kanske att se Flört

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3 --- frifantasi   ÄL ca 19 jan (4e försöket)
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    6 -- Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)

• frifantasi

Eeehh, först nu har jag fattat vem Ego är! Skäms Jag trodde det var en persons alias här inne, men hon skrev ju aldrig något eget inlägg.... Lite trög i hjärnan kanske?

• ifyouweremine
    saftochbulle - Ja, fler ska det definitivt bli! Håller också med Irmelie om att detta är vårt år.

Irmelie - Ja jag tror det är åtminstone fyra från vår tråd som är gravida men av olika anledningar inte skrivit upp sig ännu. Fru KM, Längtan81, Ernlia och acinna. Kan ha glömt nån också! :) Så egentligen är det ju en ganska stor andel av det totala gänget som blivit gravida.

Gris - Symtomfri graviditet tycker jag låter bra, det kör vi på! Och i så fall kan vi ju mycket väl vara gravida nu eftersom vi inte känner något! :)

mallanis - Verkar inte helt ovanligt att man får såna dippar utan att vara gravid, men hoppas kan man ju alltid!

kekke - Jag tillhör inte skaran som tycker uniform är bästa möjliga (vet att det finns många tjejer som gillar det), men snyggt är det ju helt klart.

Ego - Bim-3 är jag nu.. och imorgon är jag bjuden på fest på kvällen. Så det blir att smussla med alkoholen igen, hoppas ingen märker. Det som iaf är bra är att "alla" vet att jag går på diet och därmed inte ska få i mig socker, så cider och alla drinkar går ju bort. Vin går an i min diet, men bör väl ändå vara rättså sparsamt..
  • Kekke

essa: jag sa inte att det är det bästa möjliga, utan att jag tycker det är grymt sexigt.. tycker det kan vara en härlig krydda.. så att det inte bara blir samma gamla vanliga hela tiden..

• ceke

Essalady: Spännande.. inte långt kvar tills BIM. Du ska inte prova att testa i förväg då? Så du vet om du kan ta några glas vin med gott samvete? Själv har jag kommit till jobbet för drygt en timma sen och gör mig red0 för en fältkväll ute bland stans härliga ungdomar. Gillar dessa fältkvällar och ser fram emot att komma hem och väcka och värma mig hos min gobit.. hihi

• Jojjo77

Här smuttas på rödvin i soffan med mannen och snart är det filmdags Det rä vinet som gör det värt att vara ogravid Skål och trevlig helg till alla, ogravida som gravida

• Finlandssvenska

Hejsan!

Grattis till er som har plussat...

Blir inget försök denna månad för oss, fick till det senast i onsdags och min ÄL är nu på söndag så det var alltför tidigt...

Och sambon är nu sen i onsdags nere i södra finland på jobb och jag är här uppe i österbotten och ska på tjejfest imorgon... Nåja får ju njuta av gott vin och ostar då istället...

Så vårt fjärde försök blir först nästa månad...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet