Inlägg från: Kaprifolen |Visa alla inlägg
  • Kaprifolen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hmmm, nu är jag fundersam igen. Det är klart att kroppen ska spela en spratt just när man ska börja försöka, tidigare har jag ansett att mina ÄLsymptom varit som en klocka och tänkt att det är ju bra, det som varierat är längden på hela cykeln m några dagar.  Men som jag skrev i måndags så anade jag lite blodstrimor i ÄLsekretet mån o tis (framförallt tis), på tis började vi ha sex och har haft varje dag t o m fredag, igår orkade vi inte men funderar på att fylla på idag kanske . Men, idag har jag inte långre kännt av ÄL-sekretet direkt tills nu....när jag var ute och gick så fick jag känslan av att det liksom forsade ur mig, kollade upp det och ja, ngt som såg ut som ÄLsekret igen men med blodstrimmor i igen! Någon som vågar sig på en analys? Varför detta blod liksom? Skavsår ? Och om man får en ÄL-blödning så fattade jag det som att den varar ca 1-2 dgr, jag verkar ha fått det dels i början men även nu i slutet???? Suck, inte klokt vad detta kan uppta en tankar... Nån med bibeln kanske har ett svar ?

• Kaprifolen
    Kattflickan skrev 2010-12-20 20:53:21 följande:
    Mellanis: Kul med en till som jobbar med miljö. Själv tror jag inte att jag skulle gå att kompostera, är nog snarare farligt avfall med alla mina amalganlagningar, ha,ha..

Irmelie: Ja, vi gjorde kub-testet. Jag är ju 35 och blev erbjuden det. Vi fick risken 1:2, dvs. sämsta tänkbara. De kunde ta moderkaksprov direkt och vi fick svaret 4 dagar senare. Jag tycker sjukvården har varit fantastisk för oss genom alltihop!

Simtim: Jag var helt övertygad om att inte kunna få barn förut, sörjde det nästan i förtid. Men jag hade fel, vi blev gravida på 4e försöket. Så jag hoppas att det går att upprepa! 

Ceke: Skönt att det blev en bra dag och det kändes säkert bra för dem att få din hjälp.

EGO: Igår fick jag värsta halsbrännan och jag rapade en massa. Fick även sura uppstötningar. Det satt i även på förmiddagen idag. Jag har ju varit gravid en gång och fick inte alls de symptomen då. Kan man få olika symptom vid olika graviditeter? För helt ärligt, halsbränna visste jag inte kunde vara ett symptom förrän jag googlade, och det är svårt att fejka för sig själv. Jag har inte fått halsbränna på typ 5-6 år så det är inget jag brukar ha. Dessutom är jag lite yr. Hoppas att det betyder graviditet och inte att jag håller på att bli sjuk.

Millan

Ha, ha, är vi bara miljönissar i denna tråden?? Här är en till som jobbar med natur och mijö, även avfallsfrågor...

Appropå bröllop, ni är mga som verkar ha gift er i år, vi gifte oss förra sommaren och tackkorten blev som för mga av er pysslade med strax innan jul....konstigt att det ska ta sån tid? Men jag gjorde också mina egna inbjudningar så när det var dags för tackkorten så var man halvsugen på att pyssla igen...

Kanske har vi hängt på BT tillsmammans då, några av oss
  • Kaprifolen

Hej kära vänner,

hoppas att ni haft en bra jul, själv har jag vart hos svärföräldrarna därav min långa frånvaro härifrån .

Ja, enligt vår lista så hade jag ju bim igår och ingen tant röd ännu...vet dock inte hur jag ska räkna, det senaste halvåret har jag haft mens på dag 33 eller 34 och jag har satt dag 35 som bim för det har tidigare även kunnat gå upp till 40 dgr innan mens i vissa fall. Men om man då tänker som det senaste halvåret så är jag bim + 2 typ nu då. Men jag är mentalt inställd på att det inte är ngt (positiv jag är va?) så antar att i samma stund man skriver här så kommer tanten...

Näpp nu lite smink ochså fram med den lilla svarta, sen party! Jag är dock chaffis ikväll så jag har en godtagbar ursäkt för att inte dricka 

Stort grattis till plusset Astrogirl!

Gott nytt tjejjer!

• Kaprifolen

Hej tjejer,

Skönt med en lugn dag efter lite kalas och m t p att man var nykter igår så mår man ju ändå hyfsat bra men lite trött. Fast lite duktiga har vi varit idag och gipsat klart ett rum hemma, renovering högt och lågt i vårat hus kan man sammanfatta det med

Här lyser tanten med sin frånvaro fortfarande, på morgonen känner jag dock lite molvärk a la mensvärk så då är jag övertygad om att hon kommer när som. Ja ja, den som lever får se. Säger till mig själv att vara realistisk, "det tar sig inte på första försöket"! (räknar bort förra månaden då vi eg intre skulle försökt och dessutom fick till det i senaste laget...)

Nu blir jag strax gräsänka då maken ska iväg några dagar, blir en slapp kväll i soffan tror jag. Ni då?

• Kaprifolen

Stort grattis Änglabitch till plusset!!!!

Det är liksom inte klokt att gravsymptom ska vara så lika vanliga pms, det är ju det som gör att man blir så tveksam...själv brukar jag ha ömma bröst ca en vecka innan mens men fick det först idag. Lite värk a la mensvärk på morgonen och lite ryggskottskänsla i ryggen, skulle kunna vara som vilken månad som helst när mensen är på G. Men är det inte då sjukt att här har kroppen funkat relativt regelbundet de senaste halvåret och så när man väl försöker, ja då kan man uppenbarligen inte lita på sin  kropp längre. Är idag på bim + 3 typ, funderar på om man kan styra sin kropp genom att tänka för mkt  

• Kaprifolen
    mallanis skrev 2011-01-01 19:56:08 följande:
    Kaprifolen- spännande.... testning i morgon?

Hmmm, kanske lite orutinerat men har inget test hemma men jobbar på måndag så om inte tanten dykt upp då så är det nog läge för att testa  

har liksom en liten röst på ena axeln som säger "det tar sig inte så fort" och en annan röst på andra axeln som säger "är det möjligt, shit vad händer?" Suck man blir schitzo på kuppen

• Kaprifolen
    acinna skrev 2011-01-01 20:14:32 följande:
    Kaprifolen: Allt är möjligt!!! Tog ut spiralen i somras och blev gravid på första försöket. Det slutade i vecka 10+0 med tithålsoperation för X. Trodde vi missade ägglossningen på första försöket efter operationen, men... Nu sitter jag här i vecka 11+3 (enligt läkaren 10+3) och förstod inte förrän på BIM+9! Jag var helt hundra på att vi missade ägglossningen, men sambons små simmare måste varit väldigt starka!!!

Lycka till!!! 
    Tack, det behövs! Men hjärnan genomgår ett mindre kaos som sagt

Jag blir galen på dessa mensvärkskänningar.....!!!
  • Kaprifolen

Ja, här har det inte hänt så mkt dvs ingen tant än så länge....men jag funderar mkt på de där mensvärkskänningarna jag har på morgonen sen går de liksom över. Någon som känner igen det?

Sen har jag vita lite "blöta" flytningar, ngn som vet hur de ska vara strax innan mens? har nog inte funderat på det förut...

Appråpå blod vid ÄL, det hade jag för första gången denna månaden. Upptäckte lite blodstrimmor i ÄL-sekretet typ första dagen. Sen hade jag det igen några dagar senare men det var nog snarare efter slitage

Ngn som vet hur det går för Gris och de andra som ligger ovanför mig i BIM-listan?? Spännande!!!

• Kaprifolen
    ifyouweremine skrev 2011-01-01 21:42:36 följande:
    Kaprifolen - Jag gjorde en omröstning på FL för några veckor sen, med frågan hur många månader det tog innan folk blev gravida med första barnet. Av drygt 200 svar hade ca 35% svarat att de blev gravida första månaden. Så det är ju inte alls ovanligt. :) Tycker det låter väldigt lovande för din del!
    Låter spännande!!

Eller som den andra rösten i mitt huvud säger, varför skulle jag tillhöra de 35 % .... SCHITZO!! Hehe.
  • Kaprifolen
    ifyouweremine skrev 2011-01-02 19:19:01 följande:
    Kaprifolen - Så du har lyckats hålla dig ifrån att testa fortfarande?? Imponerande! :) Och blodstrimmor i trosan några dagar efter äl säger du? Låter misstänkt. ;) Mina flytningar brukar variera före mens - ibland är de vita rikliga, ibland lite vattnigt, ibland tjockare vita, ibland inte alls..
    He he, vet inte om det beror på min ståndaktighet, snarare att jag inte har ngt test hemma, orutinerat jag vet . Imorgon ska jag iväg och jobba och skulle kunna handla ett test, men maken är bortrest och jag vet inte om jag vågar testa när jag inte har ngn att hålla i handen
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet