Inlägg från: Kaprifolen |Visa alla inlägg
  • Kaprifolen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo77 skrev 2011-01-23 14:21:46 följande:
    Vi börjar sexa varannan dag fr o m 6-7 dagar innan ÄL, timar in samma dag som stickan visar utslag och så brukar vi köra på dagen efter också för säkerhetsskull. Jag har testat på sticka dag 12 (efter mens) bara för att bekräfta att det är utslag och det har stämt. Så det blir ju lite slit en dryg vecka med varannan dag och ibland ett par dagar efter varandra, beroende på när stickan ger utslag. Funkar? Inte än i alla fall... Men ska den som ger sig!
    När du (och alla ni andra) skriver ex dag 12 ef mens, menar ni då ef första mensdag eller sista...? För det är väl har det kan variera hur mkt som helst beroende på hur lång cykel man har, tiden ef ÄL ju mer konstant för flertalet kvinnor även om små variationer finns.
  • Kaprifolen

Stort grattis Daniela!!!! Åh, vad kul. Peppande att se att man kan plussa även om lite tid hunnit gå.

• Kaprifolen

Jag som var så duktig förra månaden och inte letade efter symptom, har jag trillat dit denna månaden ändå?

Jag befinner mig ca 7 dagar ef förmodad ÄL och ca 7-8 dgr före förmodad BIM (har lite längre luteal), sen igår har jag fått ömma bröst och har "stickningar" i tjejmagen. Brukar inte ha PMS riktigt så här tidigt, okej ömma bröst kan komma tidigt men stickningarna känner jag inte igen. Suck, varför kan man inte ignorera dessa spök-symptom. Men tjejer, ni som kan, OM ett ägg är befruktat var på resan befinner sig det nu då i kroppen m tanke på tiden sen ÄL alltså. Försöker det att fästa eller är det fortfarande ute på långpromenad mot livmodern?

• Kaprifolen

Åh, vad ledsen jag blir för din skull Sanna när jag läste vad som hänt. Styrkekramar till dig och din man, ta hand om er nu!

• Kaprifolen

Stort grattis Maria, åh vad härligt med ett pluss!!!

Fru KM skrev 2011-02-03 19:49:59 följande:
    Å mögelost, saknar... Å parmaskinka. Sushi får man ju äta dock ska den ju vara nygjord o nypacketerad. Och högst Max 3 gånger om året.

Varför blir man så sugen på saker man inte får äta?
    Appråpå detta med mat, jag har läst att man kan äta ex parmaskinka och rött kött om det har vart fryst innan, samma sak med ex kallrökr och gravad lax. När man fryser så dör de bakterier som kan finnas i dessa livsmedel om jag förstått det hela rätt.  VI äter i  princip enart viltkött (maken jagar) och först läste jag att man ej rek gravida att äta viltkött....såvida det inte har vart fryst. Och det har det ju i 9 fall av 10, så jag kunde pusta ut

By the way, bitchen dök upp hos mig idag så....nya tag helt enkelt.
  • Kaprifolen

Justerar lite...

Solig  BIM Vi som längtar...  Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3 -- frifantasi   ÄL ca 19 jan (4e försöket)
    3 -- MariaF79  ÄL ~23 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    12 -- Uppsara ÄL 29 jan
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    17 -- Polarlantis ÄL 3 feb (tredje försöket, första barnet)
    17 -- Frk Svår ÄL 27/1
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Mars
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb ( försök nr 3)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)

• Kaprifolen
    Irmeline skrev 2011-02-04 12:38:21 följande:
    Har också hört det där med fryst kött, men när jag frågade BM om det var ok att äta kött som varit fryst tittade hon med höjda ögonbryn på mig och sa: nej. Inget rött kött under hela graviditeten oavsett.
    Skumt!
    Vem ska man tro på?

För jag äälskar rödvin, röd oxfilé och mögelost.
    Inte mycket njutning som gravid alltså..

Undrar om inte jag läste det på livsmedelsverkets hemsida....dem borde man väl kunna lite på kan man tycka?

Jag har också långa cykler snitt 35 dgr. Hur fick du veta att du har PCO, märker man det själv eller? Jag har en svägerska och två väninnor som har 40 dgr cykler, två av dem har fått barn kvickt, en har inte ens börjat bebisverkstan ännu. Det är vanligare än vad man tror med långa cykler verkar det som.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet