Inlägg från: Kaprifolen |Visa alla inlägg
  • Kaprifolen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Grattis till plusset fridanilsson!!

• Kaprifolen
    ceke skrev 2011-02-23 17:16:09 följande:
    Kaprifolen; MMM... nu får vi ju hoppas att det är en nidis och inga dumma spottings du har fått... Mina spottings börjar allt från 2-3  till 5 dagar efter ÄL och håller sen på fram tills mens. I magen... kramper, stickningar, håll, det bränner, molvärk.. Tja.. Det är kittet jag får med spottingsarna tyvärr... De är dock mer ljusbruna till svartbruna med olika riklighet. Docl inte mot det röda/rosa håller för min del
    Oj då, hoppades nästan på att spottingarna skulle vara ensamma. Känner ju även jag lite stickningar i magen. Å andra sidan har jag läst att en nidis kan komma i sällskap av kramper o dyl så tja, hoppet får väl vara det sista som överger mig
  • Kaprifolen

Millan: hoppas och tror att allt kommer gå bra! Säkert ett knasigt test bara. Håller alla tummar för dig och pyret

• Kaprifolen

Funderar på att köpa ÄL-test till nästa månad, ska man satsa på testlagret eller Billigatester? Vad är era erfarenheter?

Sen har jag för mig att jag läst (i denna tråden?) att de är frostkänsliga så man måste passa brevlådan den dagen man förväntar sig leverans, någon som känner igen detta och vet om det stämmer?

Varning för detaljer nu!!

Här "skvätter" det fortfarande, beiga icke-äggviteflytningar, mer som hudlotion fast beige då...men om jag känner på tappen så kan jag få ut minimalt med sådant som skulle kunna likna lite äggvita....vad säger det liksom??? Är det en sen ÄL som är på G eller kan man ha lite sega genomskinliga flytningar ändå om man letar tillräckligt noggrannt? Innan vi började bebisverkstan så hade jag som sagt koll, då var äggvitan riklig, behövde liksom inte leta efter den, fasen alltså, frågan är om viljan (läs stressen) gör att kroppen ändrar sig...??? Borde inte vara så, rent biologiskt, den borde VILJA reproducera sig

• Kaprifolen

I ärlighetens namn så känner varken jag eller maken ngn särskild lust under bebisverkstan när vi väl går till handling så att säga. Men den brukar alltid dyka upp under tiden man håller på

Både min och makens lust är extremt påverkad av stress och vardagen så det brukar mest bli när man är långledig och på helgen som vi har sex. Kontentan, inte så ofta men med kvalitet Därför blir bebisverkstan lite omställning för oss, då vi under ÄL "måste" uppbåda en lust även under veckan + varannan dag. Tja det låter nog värre än vad det är.

På er andra låter det som att lusten är stor och dyker upp ofta men som frk Svår skriver så kanske pressen att prestera ställer till det istället. Vilka olika vinklingar vi har på våran bebisverkstad tjejjer!

• Kaprifolen

absolut Jojjo, positiviteten är viktig! Härligt att vi balanserar varann, när den ena grubblar och är deppig kommer ni andra i tråden med pepp, superbra!

• Kaprifolen

Någon som vet detta med om tesyerna är frostkänsliga, tänker på leveransen om man är på jobbet...

• Kaprifolen

Idag är det en deppig dag, jag misstänker att vi kanske missade Äl helt denna månaden. Först trodde jag att jag hade ÄL och vi sexade på, sen kom dessa mörka flytningar i ca 3 dagar, ca 5 dagar ef förmodad ÄL. Men nu har jag haft lite stickningar i magen denna veckan också samt att jag då igår "hittade" lite utav ngt som liknade äggvita och så fick jag näsblod nu vilket jag brukar ha när jag har ÄL, fast det hade jag i och för sig förra veckan när jag trodde jag hade ÄL också....ja, ni hör rörigt och frustrerande det här Suck....

• Kaprifolen
    Jojjo77 skrev 2011-02-25 09:45:07 följande:
    Har ni haft sex regelbundet under hela tiden? I så fall tänker jag att ni nog prickat in den ändå, tänk på att de små rackarna kan leva länge Ge inte upp hoppet förrän the red bitch sings! Kram till dig!
    Nja, den veckan som jag trodde vi hade ÄL så hade vi ju regelbundet sex, senast i lördags. Sen började de mörka flytningarna i måndags och stickningar i magen dök väl upp i samband med det och har pågått senast igår tror jag eller möjligen i onsdags. Så, jag vet inte, men man får väl hoppas, hoppas...
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet