Inlägg från: Kaprifolen |Visa alla inlägg
  • Kaprifolen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kattflickan skrev 2011-01-02 19:22:39 följande:
    Daniela: Jag tycker att jag har haft otur som var 1 av 500. Du var 1 av 50 000! Stackare! Hoppas du inte tog illa vid dig av frågan om orsaker till trisomi 13. Jag har ju mest läst på om Trisomi 21. Har äntligen lyckats acceptera att det bara var slump/otur och gå vidare med att försöka bli gravid utan att vara så rädd. Jag tror som du, 2011 blir vårt år!

Kaprifolen, varför skulle du inte vara en av 35 %?
    ja, det är nog bara så att jag inte riktigt vågar hoppas på att det verkligen är så att mensen uteblir av "rätt" anledning utan brottas med tankar som att dessa...
  • Kaprifolen
    ifyouweremine skrev 2011-01-02 20:38:30 följande:
    Kaprifolen - I den här tråden är det ju inte 35% som plussar tidigt direkt.. Så några måste ju bättra på den statistiken eller hur? ;) Jag tror på dig!
    Tack för din pepp, den behövs!
  • Kaprifolen

och så dansade the lady in red in hemma hos mig...5 dagar försent ca. Man bara undrar varför blir man oregelbunden just när man vill bli gravid?? Gillar kroppen att spela en spratt eller...

• Kaprifolen

Ja då fixar jag in mig längre ner i listan....

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

Tomte December Tomte
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    27-28 -- ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    3 -- MariaF79  ÄL 23 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12 -- Ceke ÄL 29 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    Uppsara (sjätte försöket)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    15 -- Irmelie  ÄL  1 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Gravid Februari {#emotions_dlg.flower}
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch:BF 10 sept 2011 (3:e försöket)

• Kaprifolen

Stort grattis till dig Sanna!!! Gud vad plus som ramlar in nu.

Jag tror det är vinterdepp som märks av i tråden, som ngn skrev, själv har jag en ren skitdag. Så var det sagt, skönt att inte behöva låtsas att allt är så himla bra alltid...

Kram till er alla och tack för att ni finns goa tjejer!

• Kaprifolen
    Minnie69 skrev 2011-01-10 15:45:35 följande:
    www.familjeliv.se/Planerar_barn/Wiki/a16.html

Hittade det här på nära håll (FL) så hur nära ägglossningen tog du dem?
    Hmmm, jag äter receptbelagda diklofenak för extrem mensvärk. För ett tag sedan frågade jag min gynekolog om jag kunde ta dem just vid mens trots att jag försökte bli gravid. Hon sa att eftersom det är några veckor mellan mensen och ÄL så ska det inte påverka. Hoppas hon har rätt blir ju lite orolig nä man läser detta.
  • Kaprifolen
    Polarlantis skrev 2011-01-12 08:26:57 följande:
    Inget + idag precis som jag trodde, måste varit ett spökstreck härom dagen. Känns helt ok faktiskt, har ju fortfarande inte trott på det! Men klart...det hadew ju varit trevligt med ett pluss...

Igår blev det mys så det känns fint! Det är fint grynigt vitt gegg nu så det borde ju fästa alldeles utmärkt kan man ju tycka och nu har gegget avtagit (håller med Ceke, det är BARA här man kan säga sådant här!!!) så jag tror vi prickat fint! Konstaterar att illamående kommer med ÄL och ömma bröst också...tänk vad man lär sig!

Känns ganska trevligt faktiskt...nu är det ju bara att börja vänta och om en sisådär 14 dagar vet man ju mer! Då vill jag ha +, kan man få beställa det?

Håller alla tummar för er andra, nu får vi börja plussa här!!!
    hmmm, nu blev jag lite osäker eller är vi alla olika? Jag fick för mig att ÄL-sekretet ska vara genomskinligt och trådigt men ditt är alltså vitt och grynigt? Kan det vara olika på olika personer eller hur ska man tänka, ngn som vet eller vill rota fram bibeln och ge en förvirrad kvinna ett svar?
  • Kaprifolen
    ceke skrev 2011-01-12 21:04:01 följande:
    Enligt bibeln är det mest fertila sekretet vattnigt och/eller stretchigt som liknar äggvita, svs genomskinligt, men kan ha vita eller för den delen röda inslag. Det är stretchigt och går att strecha mellan fingrarna hur många gånger som helst utan att tappa sin spenstighet (om det gör det är det troligen säden) och kunna strechas flera cm.

Alla upplever inte äggvita, men även när det bara är vått är man väldigt fertil
    ja, det där med att man kan förväxla med säden är ett dilemma jag upptäckte nu när vi försökte senast. Innan när jag inte försökte bli gravid utan bara hade koll så märkte jag ju av förändringar i sekretet eftersom jag inte "bjöd" in maken dessa dagar  men nu när man hela tiden var full i sperma så var det skitsvårt att verkligen ha koll på att äggvitan fanns där. Är ÄL-test enda möjligheten att kolla detta med säkerhet när sperman är så förvillande lik? Funderar på hur vi ska göra denna månaden, har hitintills tänkt att vi ska köra utan test de första ggr....Men samtidigt så vill kontrollmänniskan i mig ha koll...hmmm
  • Kaprifolen

Nu går min kropp bananas kan man säga. Visst jag har en lite oregelbunden cykel men jag räknade m ÄL till ca 20-22 jan. I går kväll, sent, upptäckte jag dock den första äggvitan hade även lite stickningar i tjejmagen under gårdagen (men de ignorerade jag eftersom det var sååå långt kvar till ÄL, trodde jag). Idag har äggvitan funnits där och jag inser att det nog bäst att smida medans järnet är varm med andra ord så ska jag förföra maken strax...Tror ni jag är för sent ute m tanke på gårdagens symptom? Nästa månad blir det ÄL-test tror jag, blir galen av att inte ha kontroll.....känns det igen

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet