Inlägg från: Kaprifolen |Visa alla inlägg
  • Kaprifolen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jättegrattis Längtan 1980!!! Jädrar vad ni plussar nu tjejer

• Kaprifolen

Ja, jäklar vad det snöar, fick åka hem på lunchen för att ta in hästarna som stod ute i snöstormen (snöade inte när vi åkte imorse). Så här är en till som jobbar hemifrån nu i em.

Saftis: kör ni ett test ikväll när gubben kommer hem eller väntar du påmorgonurinen? Sååå spännande ju! Herregud, min man kommer pika mig rejält ikväll när jag "vaktar" våran tråd I o fså gör han det de flesta kvällar när jag sitter m datorn i knät Håller alla tummar och tår!

• Kaprifolen
    Saftmedbulle skrev 2011-02-11 15:38:54 följande:
    Blir nog morgonurin... Med det här ovädret är det ju inte ens säkert att Han kommer hem ikväll...
    Impad av din ståndaktighet Men som ngn här sa, du vet säkert innerst inne och då är väntan inte så tuff....som för oss andra
  • Kaprifolen

Tjohoo!!!! Stort grattis Saftis!!!! Åh, vad kul, det kommer gå kanon denna gången.

Nu ska jag iväg och uppleva melodifestivalen live....sämsta startfältet ever sägs det

• Kaprifolen

Hörrni tjejer, behöver lite kloka råd från er.

Är ju lite oregelbunden men beräknad ÄL var ngn gång under förra veckan, på tisdag-onsdag kände jag lite stickningar i tjejmagen. Vi hade sex söndag, onsdag, torsdag, lördag. Skelle kört varannan dag men bangade av olika anledningar lite så det belv som det blev....

Nu när jag var på toa så upptäcker jag röd-brun flytning eller spotting, vad man nu kallar det. Men bara i trosan inget ytterligare på pappret eller så....vad liksom? Nidis, kan det vara möjligt? Vad betyder det i så fall, är jag liksom befruktad? Ngn som haft nidis i detta gänget? Hur yttrade det sig? På nätet kan man läsa att den kan uppstå CA 8 dgr ef ÄL, svårt för mig att bedöma, men kanske är jag 6-7 dgr ef äL nu. Hmmm, ja nu snurrar tankarna kan jag säga. Funderade på om det kunde vara skavsår men  nu har vi inte haft sex sen i lördags så jag tycker inte att det borde märkas så här långt ef, eller?

/en fundersam kaprifol

• Kaprifolen

Eller också är det en sen ägglossning....är det dags att börja ÄL-testa tro . Man kan väl ha en ÄL-blödning också har jag för mig?

Så här har min cykel sett ut det senaste månaderna:

34, 33, 34, 33, 35, 39, 32 dagar. Jag vet inte men jag tror jag har ngt längre lutealfas, kanske ca 16 dgr. Jag tycker mig alltid ha haft kill på ÄL-flytningar men sen vi började ha sex samtidigt så har det vart svårt att urskilja dessa...

Hur jag än ändrar med antal dagar i cykel och lutealfasen så kan jag inte få ägglossningskalendern här på FL att peka ut förra veckan som potentiella ÄL-dagar. Utan jag hamnar mer kring den 17-22 feb för ÄL.  Å andra sidan så var det likadant förra månaden, då fick jag ÄL-syptom ca en vecka innan jag trodde jag skulle ha ÄL och vi började ha sex, dock blev det ju inget. Men jag får inte ihop det liksom, antingen har jag en extremt lång luteal på kanske 17-18 dagar eller så är mina ÄL-symptom inte tillförlitliga.

Någon som vill dra ngn slutsats

• Kaprifolen
    Irmeline skrev 2011-02-22 14:27:36 följande:
    Om det är ÄL-spotting är det nog för sent med test som ger utslag innan ÄL, spottingen kommer oftast i samband med ÄL, så då ska man passa på direkt :)

Nidblödning är när ägget fäster in i livmodern, så det kan det vara 5-6 dagar efter ÄL ! Och ja, då är du befruktad Glad
    Funderade på det där m ÄL-blödning, har haft det en gång vad jag vet och då var det ju i samband med ÄL-flytningen, som en blodstrimma i äggvitan. Nu har jag ju ingen äggvita, det skulle ju möjligen tala för en nidis.
    mallanis skrev 2011-02-22 16:45:18 följande:
    Åh va roligt hoppas att det är en nidis!!! Jag hade en nidis när jag blev gravid första gången fick en blödning typ som spotting och fattade ingenting. Va mens nu? Satte in en tampong men sen kom inget mer..... Ja nidisen kommer när ägget grottar in sig i slemhinnan, åh va spännande att kolla vid BIM och hoppas att ägget grottade in sig rejält så det fastnade! det kan ju ta lite olika tid när nidisen kommer och det känns mer troligt att det är det än en äl blödning!  =)
    . Hoppas på att din känsla är rätt Mallanis
  • Kaprifolen

Lite ego från mig här igen...

Även idag är det lite brun-rosa flytningar men extremt sparsamt, som igår . plus lite stickningar i magtrakten. Jag tänker mig två scenarier, antingen så har Mallanis rätt  och det är en nidis eller så har jag "drabbats" av spottings.

Ceke, du som har ofrivillig erfarenhet, hur är det för dig med spottingarna, när dyker de upp i cykeln och har du andra symptom än spottingarna?

• Kaprifolen
    frifantasi skrev 2011-02-23 13:45:28 följande:
    ojoj KApriofolen :) spännande värre ju!!

Jag hade ljusrosa flytningar vissa dagar from dag 9 efter ÄL, även under BIM, när jag plussade och ngr dagar efter plus. Låter lovande!! Håller tummarna :) 
    Jo, men man vågar inte hoppas liksom... det svåra är att veta om/när jag hade ÄL. Ev var det 16-17 feb och där är jag bara 5-6 dgr ef ÄL. Men nidis kan ju uppstå fr 5 dagen har jag läst. Det som gör att man reagerar är ju att det aldrig hänt tidigare, de enda syptomen jag haft i min cykel är äggvita vid ÄL (rikligt) samt mens i 4-5 dgr. Så denna förändring blir så stor i min värld. Men det är klart, man är ju inte purung längre , rent biologiskt då, så kanske är det bara ett sammanträffande att kroppen börjar "gå utför" samtidigt som vi planerar bebis
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet