Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Grattis Marsflickan!

Nicu - testa!! Håller tummarna för att det är positivt!

Millan och Pingla - lova att ni hänger kvar här, kommer att sakna er annars!

• L Maria
    {#emotions_dlg.flower} BIM, Vi över 30 som längtar{#emotions_dlg.flower} 

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 

December 
    6 - Dansarkicki (försök 30+, MA maj -11, planerar IVF efter nyår) 
    18 - NICU (försök ca 11, MF april+oktober 2011)
    20 - Lilysweet (2a försöket) 
    22 - Clementine (ca 20e försöket) 
    31- DubbelA (ÄL ??, försök ca 16) 
    31- mtt78 (försök nr 3, 1:a efter MA i nov)

Januari 
    5 - kristin10 (försök nr 4)
    5-9 - Tea Time (försök 11, MF på försök 1 och 8) 
    11 ca - Prodigy79 (försökt sedan juli -10, planerar IVF efter nyår)
    13 - Jezza80 (försök nr 13) ÄL ca 31/12
    14 - Kiyona (försök 12, X 2009, MF 12/5, MF 20/8), ÄL typ 31/12
    16 - MariaF79 äl ca 5 jan (försök nr 15, mf i jan, maj och dec -11, mf-utredning ska påbörjas i jan -12)

IVF

Smiley, börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009) 

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

2011 
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år) 
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime) 
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet) 
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök 
    Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf) 
    Jojjo 55: BF 6 aug (försökt i ca 1 år, 1:a försöket med IVF/ICSI)
    Marsflickan BF 23 aug (försök nr 5, MA på 2:a)
    Saftochbulle  BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare)

14 - MariaF79, äl runt 3 dec (försök nr 14, två mf på försök 5 och 7)

• L Maria
    NICU skrev 2011-12-19 21:17:27 följande:
    Jag vågar inte.... jag kommer bara att bli besviken... sitter och väntar på att mensen ska komma. Det gör den säkert... tänker jag...
    Och så är jag ju extrem låghormonare eftersom jag har hypotyreos... så jag tänkte att jag väntar lite till i veckan och så kommer säkert mensen ;) Om inte annat så kanske jag testar efter Julafton (så att jag inte riskerar att förstöra den) ;)
    Ska inte pusha!
    Menar du att hypotyreosen gör att du får positivt sent eller...? Blir lite nyfiken, dels med tanke på att jag ska ta nytt prov imorgon (de schabblade ju bort det förra), dels för att vi ju testade pos så sent den här gången.
  • L Maria

Millan - förstår det, var är ni i proceduren nu? Väntar på att bli kallade till sprut- och medicinstart...?

• L Maria

Saftis - välkommen till Skåne över julen!

Ego - pratade med RMC idag och kollade hur det ser ut med proverna - och det är ok att ta dem i olika cykler, så jag ska ta första omgången den 9 januari, samma vecks som maken ska lämna första spermaprovet. Han är glad som en speleman över den fördelningen - han svimmar när det kommer till nålar och jag hade kunnat göra det dagligen om det behövts...
    Sen har jag en kompis som beter sig märkligt... Hon har vid två tillfällen skrivit mystiskt på fb och igår frågade jag rakt ut om de väntar sitt fjärde(!) barn, i meddelandet frågade jag något annat också och då svarar hon på det och inte alls på barnfrågan... De vet om att vi haft två mf och det är lite typiskt henne att blunda och sticka huvudet i sanden när det är något som är svårt att säga, men va fasiken, jag tycker det känns mer skumt att hon inte kan berätta för mig att det är så än att...ja, hon kan ju inte hålla det hemligt för alltid... Det verkar dessutom som att hon är halvvägs, så det är inte precis nytt... Nu råkar det vara länge sedan (tre månader) vi sågs, så då kunde de ju inte berätta, men jag vill ju veta ändå...

• L Maria

Marsflickan - eller hur, man vill ju trots allt att ens kompisar ska vara normala... Visst, jag blev ledsen efter min tolkning på fb, men jag är ju glad för deras skull!
    Krya på dig!

• L Maria

Finlandssvenska - aje, krya på käken!!

Tea Time - lycka till i sänghalmen!

Jojjo - håller alla mina tummar för att det bara är ett ytligt blodkärl eller något sådant, det händer - tänk på Ernlia tex.! Fick du något VUL eller du har bara pratat med dem? Du har ingen gynakut i närheten som du kan ringa och berätta - säg att ni kämpat så länge och att du är orolig nu. I v 7-8 bör man ju se något! Kram!

• L Maria

Nejnejnej Jojjo, vad ledsen jag blir för er skull, det var ju inte så här det skulle gå! Alla mina varmaste kramar till er - var rädda om varandra och glöm inte att prata med varandra nu, det är bara ni två som går igenom det här. KRAM

• L Maria

Jojjo - håller tummarna för att kroppen fortsätter att göra det här rätt och att ni slipper besvär av det - det är jobbigt nog vad ni just gått igenom... Kan det tänkas att din kropp fattat det här med bli gravid nu, så att ni kanske kan bli spontant...? Jag vet inte alltså, bara funderade... Ta den tid ni behöver, man är splittrad efteråt - både vill och inte vill, för man vill inte gå igenom det här igen...men ens hopp och vilja vinner till slut. Skönt att ni är inne i rullorna i alla fall och har någon att prata och diskutera igenom fortsättningen med direkt, så att ni inte ska behöva dra i det också, mitt i allt. Kram!!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet