Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ego idag - fick värdet på TSH idag, 1,66, så jag är en bit under gränsen, dvs det är inte vårt problem... Återstår de övriga proverna som vi ska ta i nästnästa vecka och sedan i början av nästa cykel så får vi se...

• L Maria

Millan - åh, vad jag lider med er - vet hur det är att få ta bort en kär familjemedlem, tog lång tid för mig innan jag kunde prata om henne utan att gråta! Förstår att hon också varit ett substitut - och skönt att hon har blivit ordentligt kelad med innan hon gick bort, gammal och säkert lycklig!

I övrigt hoppas jag att 2012 blir allas vårt år, att ingen behöver gå igenom sådana skitsaker som vi blivit "utsatta" för under 2011, alla möjliga tråkiga besked och händelser...
    2012 ska bli ett bra år för FL:s goaste tjejer, sådetså! {#emotions_dlg.flower}

Gott nytt år!

• L Maria

Gott nytt på er allihop!

Jojjo - det är faktiskt bara tid som gör det lättare så sörj du nu o var ledsen, om ett par veckor är du säkert ur det värsta o kan tex prata om det utan att gråta. Det värst är att om du råkar ut för det här fler gånger så blir det mindre hemskt för varje gång...

2012 bli den här trådens år!!

• L Maria

Jojjo - första missfallet var jag hemma en dag, sen var jag tvungen att åka på tjänsteresa till England. Det gick bra, för jag var i en helt annan miljö och fick ha tankarna på annat håll. Andra gången var jag hemma i tre dagar, när jag hade som mest ont och blödde och för att jag var rätt knäckt de första dagarna. Den här sista gången gick jag till jobbet direkt - det hann inte bli så verkligt, utan var väntat att det skulle sluta så och jag kände att jag bara kommer att grubbla en massa om jag sitter hemma... Med facit i hand kanske jag skulle stannat hemma första dagen också, var rätt ledsen - mest för att vi nu klassificerar i kategorin "upprepade missfall"...

Beroende på hur du funkar - om en vecka bör kroppen ha hämtat sig bra och det kan vara skönt att få lite distraktion med annat att tänka på...

• L Maria

Ego - vi ska ju påbörja utredning nu och maken ska lämna spermaprov. De gör bland annat en SCSA-analys - nån form av koll på DNA-sammansättningen i spermierna om jag fattat rätt. Om jag förstod rätt så finns det en hel del yttre faktorer som kan påverka och det är här jag börjar fundera - min man har varit svensk mästare i en sport där man tävlar i viktklasser, dvs han har bantat en hel del under sina ungdomsår (han slutade tävla på elitnivå precis innan vi träffades, som 21-åring) och spenderat mååååånga timmar i bastuvärme... Kan inte låta bli att fundera på om det kan ha påverkat...? Kan det vara orsak till missfallen, att det varit problem i celldellningen helt enkelt...?

• L Maria

Jojjo - sitter här och blir tårögd över hur situationen blivit för er (och för många av oss, på olika sätt), jag förstår precis vad du menar med att inte ha några förväntningar och det känns hårt att man blir härdad i det här - något som ska vara positivt och framkalla längtan och förväntan... Men som jag skrev tidigare, jag har blivit mindre och mindre ledsen för varje mf, den här gången var vi inte ens glada när vi fick plus, eftersom det var så sent och så svagt, det var ju inte lönt att glädja sig åt...
    I alla fall - positivt är att ni har en plan och att du känner dig mindre stressad den här gången, ens mentala hälsa ska inte förringas i de här karusellerna... Och lycka till i nya huset!

• L Maria

DubbelA - nej, tråkigt! Hoppas på nästa omgång då!!

Tea Time - håller tummarna!!

• L Maria

Millan - åh vilken vän!!
    Jojjo - det går i vågor, och det går längre och längre mellan gråten, man lär sig leva med det - även om det är en klen tröst just nu...
    Hoppas på plus - lycka till, håller tummarna!

• L Maria

Kaprifolen - jag skulle tro att det blir bra om ni kör på ikväll - under alla månader jag har tempat och kört med äl-test så är det tidigaste jag har fått äl samma dag som jag fått positivt på testet. Då tror jag dessutom att det blev så att jag fick positivt på morgonen och morgonen därpå - precis innan jag tempade - så kom äl. Det har bara hänt en enda gång - alla andra gånger har äl varit antingen dagen efter positivt test eller två dagar efter. Tror med andra ord att ni är safe om ni kör på ikväll, det blir nog mitt i prick!

• L Maria

Grattis på födelsedagen Nicu!

TeaTime - jag tror att du testar positivt på min födelsedag då! (3 feb)
    Vi har alla varit lite skengravida och det är ju bara för att vi vill så gärna, inget konstigt!

Jojjo - grattis till härlig action! Jag är inne på precis samma grej - trots att vi inte blivit gravida månaden efter missfall någon gång så går jag och hoppas att det tagit sig här nu...

Ego - Stockholmsveckan över, lyckades få till bra gånger med känsla i och också, skönt att det inte blivit mekaniskt trots nu 16 månaders försök... På måndag ska jag lämna blodprov och på onsdag ska maken lämna spermaprov - vi är officiellt igång med utredningen då!
    En sak som jag börjat fundera lite på är sambandet mellan graviditet och kvinnlig orgasm. Jag har precis fått för mig att de gånger vi blivit gravida har varit gånger där jag vid något tillfälle under Stockholmsveckan inte kommit, men jag är inte säker... Vet i alla fall att det var så första gången, då jag hade opererat ut en visdomstand och var allt annat än laddad... Har ni någon aning om hur det står till på den fronten...?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet