Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

villnu skrev 2011-12-05 17:55:58 följande:
    Saftochbulle: kör på att "inga frågor är dumma frågor". Vad menar du med stockholmsvecka?
    Hehe, det var något vi kom på för ett bra tag sedan - refererar till Stockholmsveckan på Gotland "då det sprutas mycket"... Hög nivå va?! (Dvs. för oss här betyder det veckan som slutar med äl...)
  • L Maria
    Tedax skrev 2011-12-07 22:46:48 följande:
    Själv har jag testat negativt varje dag sedan i måndags, men fortfarande ingen mens. Den är nog på väg dock, men det känns rätt ok. Skulle kännas bra att få TSH-värdet kollat innan en ny graviditet. Nu känner jag mig nästan rädd inför tanken att få ett plus för det har ju bara slutat dåligt de andra gångerna... Skäms 
    Haha, vad jag känner igen mig!! Jag var faktiskt och tog blodprov igår - har möjlighet att "köpa" en hälsoundersökning via en förmånsportal vi har på jobbet och i den ingick TSH/T4. Antar att det dröjer ca två veckor innan jag får något besked, så den här BIM kommer att hinna passera innan jag vet något.
    Hur var det - har du testat det någon gång och fått besked på att det var lite fel - jag blandar nog ihop vem som gjort vad...?
    Man har blivit så himla cynisk nu och jag och maken är bara inne på att vi "måste" bli gravida igen - för om vi får ett tredje blir vi utredda... Inte "vi får ett barn"...
    Vi får peppa varandra nu!!
  • L Maria
    DubbelAA skrev 2011-12-08 20:22:46 följande:
      Finns det ingen här som hört talas om nån überbra spåtant?Skrattande
    Nä, men jag har en Magic 8-ball-app i min telefon - den hade i alla fall rätt förra månaden...
  • L Maria

Och nu frågade jag om jag är gravid den här månaden - den svarade "yes, the signs point to that"

• L Maria
    Saftmedbulle skrev 2011-12-09 18:06:30 följande:
    Nope, nope... går INTE i fällan. Tänker INTE känna efter den här gången... (men jag hoppas ju och håller tumme för oss alla...)

Vad ni är roliga, tjejer, med era "gravidappar" - jag skrattade högt.
    I'm with her *pekar på Saftis*, jag ska inte känna efter...
    Har dock en liten molande värk, spridd i de nedre delarna av magen, inte som vid mensvärk då den är mer koncentrerad till mitten, en hög temp och så har jag ETT ömmande bröst.
    Men som sagt, jag känner inte efter.... Skäms

Vi ställde fler frågor till appen när maken kom hem, fick både positiva och negativa svar på en massa fjanteri, och så frågade jag om maken blir pappa i augusti - without a doubt fick vi då...
  • L Maria

App-jäkeln verkar ha fel - har fått två negativa test och dessutom lite rosa flytningar... Undrar om det är albylen som spökar för mig - en månad när jag körde med albyl från efter äl så fick jag mens på 9 DPO?! Och nu är jag på 9 idag och det känns som jag ska få mens. Undrar om jag har tvärtom - att mitt blod redan är tunt och att albylen inte gör någon nytta alls för min del... Jag ska köra a natural nu framöver, inte hålla på och mixtra mer tror jag...
    Ni som kollat TSH - hur lång tid har det tagit innan ni fått provsvaren?

Clementine och Tea time - jag tror att det är just det där, både jag och TT har ju fått positivt någon gång och man går och känner efter "känns det inte som då?" och så vill man testa - och man vet hur tidigt man kunde testa, även innan BIM... Jag börjar på 8 DPO och testar ett par gånger fram till BIM (på 12 DPO).
    Clementine - hur var det - har ni blivit utredda...?

Saftis - jag har ingen karaktär... Hur känns det INTE för dig då...?

• L Maria

Saftis - jag har varit i Tyskland och kom precis hem - ingen mens än, men heller inget plus, och nu har jag ont i magen som vid mens...
    Fick dessutom provsvaren från när jag var på hälsoundersökningen - alla provsvar är med utom TSH!! Jäkla antiklimax!! Har mailat dem och ber dem återkomma med det också, asap!

Hade ett riktigt breakdown på maken innan jag åkte också - stod och skrek och tårarna sprutade, blev så trött på hela grejen och känner mig ensam i det - det är jag som läser på, tempar, testar, går på hälsoundersökningar, tar initiativ till remiss, föreslår att vi annars ska försöka med en undersökning privat osv osv... Hans ursäkt - att han försöker väga upp min gräva-ner-mig-och-läsa-allt med att inte göra någonting... Suck, fy fasiken vad det här tar på en!

Grattis Råttentottan!

• L Maria
    Saftmedbulle skrev 2011-12-16 15:54:10 följande:
    Pepp, pepp! Låter ju inte så roligt att vara ensam om bebisverkstaden (kanske bara känns så?)... Jag hoppas att tanten inte dyker upp hos dig!
    Visst är det så att det mest känns så - vi längtar lika mycket....han är bara en "typisk man" som stoppar huvudet i sanden när det blir tufft...

Och...nu är det lite kluvna känslor här...
    Vi har fått remiss för utredning!! Just nu har jag bara lite ågren för att vi väntade så länge med att söka, 15 månaders försök - vi hade kanske fått redan efter 12? Skickade ett sms till maken att han nu måste dra en tarzan i en burk! Skönt i alla fall att vi är på väg!
    Det som gör det hela lite kluvet är att jag fortfarande inte fått min mens (är på 14 DPO nu och har vanligtvis 11 dagars lutealfas). Min temp är hög - låg på 36,9 imorse, men vet inte vad jag legat på onsdag och torsdag, då jag inte hade något med mig till Tyskland. Jag har testat och jag vet inte...om jag stirrar på det tills ögonen går i kors så kan jag se en svag, svag, svag antydan... Har tagit fyra stycken sen igår (två igårkväll, för att se att det inte berodde på testet, ett i morse och ett nu) och kan väl möjligen, kanske, med stor ansträngning, ana en minimal skillnad mellan gårdagen och kvällens test... Det är ingenting som fastnar på kort i alla fall!
    Men - vad är det som händer liksom - jag har testat positivt på äl +8 och äl +10 tidigare och nu är jag på äl +14 och kan inte med säkerhet säga något? Jag räknar därför med att jag kommer att börja blöda snart - om det här är en graviditet så är den inte "frisk" och det betyder ett tredje missfall. Vilket känns mindre hemskt eftersom vi redan är på g för utredning nu!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet