Vi över 30 som längtar efter första barnet
Jojjo: wiii! Nu är det DIN tur och där med basta, håller tummarna som en tok för dig!!!
Jojjo: Nej så ledsen jag blev, det var ju er tur nu! Bra att du har bra person att prata med och att kliniken är så bra, att ni får ett bra avslut iaf. Ha en skön minisemeter och ta hand om varandra. Jag önskar dig all lycka!!!!!!!!!
Lavinia: gott att höra från dig här men förstår att du har annat att tänka på. Tänker på dig och hoppas att lilla fröt i magen växer så det knakar och kan ge dig lite lycka i sorgen!
Massa pepp till er andra som försöker!!!!!!
Jojjo: massa styrkekramar till dig! Måste kännas hemskt tomt och hoplöst... Hoppsa ni kommer fram till vad ni vill göra och att det på något vis bir ett barn i erat liv om det är det ni beslutar er för. KRAAAM!!!!!!!!!!!
Anwen: Håller tummarna!!!
Anwen: GRATTIS!!!!!!!!!!! Underbart för er!!!
Jojjo: låter helt normalt om man inte tänker på allt sådant blir det nog inte så bra. Allt är ju en resa... Håller tummarna för styrka och glädje för er!
Jojjo: Inte konstigt att allt känns helt menlöst för dig, snacka om traumatiska upplevelser som bara avlöser varandra! Du är så sjukt stark tycker jag!!! Dessutom har du sådan självinsikt! Håller tummarna, skickar all pepp jag kan och hoppas på....allt för er!!! KRAM!!! Jag är i svacka i min lilla perfekta värld för at tjag inte vet vad jag ska göra med mitt liv i övrigt förutom att ta hand om sonen, ingenting verkar det minsta intressant. Omvända världen liksom...
Anwen: hoppas det ger med sig nu snart så du kan få må BRA igen!!
Jojjo: Vilken djungel! Att det inte är nog att det är sårt det finns en massa regler och tyckande i samhället också! PUST! Sagt det innan och säger det igen, tycker du är så STARK!!! Tycker det är så härligt att se att ni tillsammans gör saker och står starka tillsammans du och din man. Enda sättet tror jag att ta sig igenom saker, att döva sinnena med andra intryck. För varför inte? Jag åkte till Paris med min mamma efter mitt MA som inte ens var klart och det var asjobbigt men också b ra, fick koncentrera mig på annat och se en massa och ha kul också, men det var också svårt att vara där och då och njuta...kluven känsla. Sedan kom jag ju hem och det blev en massa turer till med allt innan det var slut men avbrottet var inte dumt. Stora och många kramar!!!
Föresten, har kommit ut mitt "problem", vad jag ska göra med livet :) Har söjkt högskolan och ska testa att plutt alite på 25% distans i höst (HOPPAS JAG att jag kommer in ochs så!!!) och sedan, om det går bra och är kul, tänkte jag nog försöka mig på litteraturvetenskap för att bli förläggare och med mål att starta ett bokförlag...galet va? Men iaf en riktning! Har ju ett halvtidsjobb, alltid lite brödpengar in, resten av tiden kan jag ju plugga :) Asrädd dock, är inte pluttatypen och högskola har jag inte testat...bara KY...fast det gick ju bra å andra sidan :)
Anwen: hur går det för dig??? Massor med pepp!!!
Kristin10: Hur har det gått för dig??? Pepp till dig med!!!
Jezzi80: Klart vi kommer ihåg dig! Men hade så önskat att du dykt upp i en annan tråd, att det gått vägen redan. Men nu är ju på väg och jag håller alla tummar för dig!!!!!!!!!!!!
Jojjo: Så många kramar och där till en stor boxboll att avreagera dig på! Tråkigt att det är så jobbigt för dig, önskar jag kunde säga ngt som hade hjälpt. Mer än att få ut all ilska på ngt vis nog är rätt viktigt. Sambon har haft sin beskärda del med trubbel i livet och är det ngt han säger så är det att det bara måste UUUUT annars blir han galen, att ha en ventil som får trycket att lätta så han kan ha lite andrum när det varit hård press på psyket. Har du ngn sådan ventil? Träning, målning, städning...något som får dig att ta paus från dig och där du får lugn ogen coh som tar ut allt det där jobbiga? Jag hoppas du har det eller kan finna det på ngt vis... Tänker på dig och finns här! KRAM!!
Jezzi80: inte kul väntan den veckan inte, hur kan envecka bli så lång? Håller tummarna som vanligt :) Härligt att du är händig och kan sticka, så mysigt!
Kristin10: Lycka till med viktprojektet! Kansker ger dig annat att tänka på nu när ni bara väntar på ivf! Och jag hoppas som Jojjo att det blir ngt på egen hand iaf!
Jojjo: Förstår känslan. Har insett att jag varit ganska så deprimerad u vinter vilket känss konstigt då jag älskar vintern. Men har inte haft ngn ork alls till något och det där att det man tycker egentligen är superkul bara är halft ok är en jobbig känsla. Och tyvärr är det ju som du säger att det måste få ta tid men det är ju det enda man INTE vill, bara att spola fram tiden är ok. Kanske har jag fel nu men ahde inte ni ngn bra som ni gick och pratade med innan? Vet att du skrev att du inte ville det men på sikt kanske det kan vara en ide i alla fall? Mediciner förstår jag att du inte vill. Pepp och kramar i kubik till dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kram på dig jojjo! Blir glad att läsa att det kännslite bättre iaf!
Irmeline: visst är man ringrostig! Tar väl ett par veckor för äl att komma, som vanöigt ttp...tror jag :) Dags att vi hänger ihop ;) Hur går det? Sett till äl ännu?
Sitter och känner efter...typ hela tiden! Tänk vad man fötrtränger saker, hade helt glömt hur helt man fokuserar på vad som händer/ionte händer i kroppen! PUST! Men ÄL har passerat och det känns en himla massa skumt...bara att hoppas!
Är det för övrigt ok att prata om ny graviditet i denna tråden för er som inte kommit till er första ännu? Vill inte göra väntan värre för er!!! Säg till isf, då hänger vi bara här och peppar er och skriver om allt annat i en anna tråd! KRAM på er alla!!!