• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Gris78

Enl Kalendern så har jag ÄL den 23:e oktober men det stämde inte förra månaden så jag tar det med en nypa salt.  Gjorde första testet idag....

Ni som kommer ihåg hur man la till sig i listan får gärna göra min tjänsten att lägga till mig med om ni vill.

23/10 andra försöket första snorisen (missade förra månadens tillfälle totalt så jag räknar inte den)

Inna - Trevligt att vi tänker likadant! Det är som du sa lite dubbelmoral men samtidigt kan man effektivisera så varför inte???  Ska man lägga ner krafter mm så tycker jag att det är inte mer än rätt att man gör det vid rätt tillfälle så att man får "lön" någon gång.

Drömmen om Elin  - hur går det vännen? Tappa inte hoppet redan, det kommer nytt tillfälle.... :)

Är det någon som har kommit på den "ultimata" lögnen för att inte dricka alkohol på Julafton om så skulle vara nödvändigt?  Jag tror/hoppas att någon av oss kommer få den härliga utmaningen.

Tur att man ska vara i Kalmar då! - sambon familj är lättare att lura....:) 

• Irmeline

Jaha, då är det kanske snart min tur att komma tillbaka hit..
    var på VUL idag och allting var så smått, hinnsäck på 8mm och foster på max 1-2mm
    Eftersom jag trodde jag var i 6+4 var det en chock. Jag plussade 29 september, så är den stoleken på embryot ens möjligt då, om den inte slutat växa?
    Jag som varit livrädd för MA.. 
    Allting känns så bittert just nu.
    Ett nytt VUL om två veckor, om jag inte börjat blöda innan dess.. Gråter 

• Gris78

Irmelie - jag vet inte vad man säger i ditt läge som tröst. Jag håller i allafall tummarna för att nästa besök blir mer positivt och att det är fortsatt blodfritt tills dess. 

• Irmeline
    Gris78 skrev 2010-10-18 15:24:28 följande:
    Irmelie - jag vet inte vad man säger i ditt läge som tröst. Jag håller i allafall tummarna för att nästa besök blir mer positivt och att det är fortsatt blodfritt tills dess. 

Någon som ens vet om det är möjligt att plussa för drygt 2 1/2 vecka sen och att fostret är så litet?
    Finns det hopp?
  • Ansi30

Irmeli: STOR kram till dig! 
    Vad sa barnmorskan/gyn?  

• simtim
    Irmeline skrev 2010-10-18 15:34:41 följande:
    Någon som ens vet om det är möjligt att plussa för drygt 2 1/2 vecka sen och att fostret är så litet?
    Finns det hopp?
    Jag hittade det här på planetdad.se

" Gravid vecka 6

Om barnet: När embryot är 25 dagar gammalt, i mitten av denna vecka, så börjar det lilla hjärtat att slå och pumpa runt vätska i kroppen. Embryot är ca 2 mm långt."

Och jag läste lite olika trådar, där står det att det kan variera mycket från person till person hur stort embryot är. Håller tummarna att allt är ok! Kram.

• Saftmedbulle

Irmelie: Vet tyvärr för lite om saken för att ge några goda råd... Styrkekramar får du i alla fall. Sa barnmorskan att embryot var för litet? Ge inte upp!

Gris78+Inna: Tycker ni gör helt rätt som använder ÄL-stickor. De som tycker att det är för desperat får med mig att göra! Jag är ju 39 bast, så jag kände att jag inte direkt har massor av tid att hålla på och "chansa". Och så gick det ju vägen också, även om jag, precis som en del andra här, aktar mig för att ropa "hej" än...

• Saftmedbulle

förresten....

Gris78: Vi tänkte faktiskt berätta för mina föräldar på julafton just i samband med vinet...

• Pingla35

Kan oxå för lite om hur det ska se ut eller vara med embryot vid denna tidpunkt. Men skickar gärna lite styrkekramar till dig, Irmelle och håller tummarna för att de ska gå vägen.

Har nu skickat efter stickor och väntar mig att de ligger i brevlådan imorgon. Men hur ofta testar man, en gång varje dag eller är det flera gånger? Jag tar gärna tips från er som testat förut. Jag är snart inne på dag 8 efter sista mensdagen... 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet