• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Saftmedbulle

Pingla77: Jag började testa från dag åtta och testade sen en gång om dagen (på morgonen). Det tog elva stickor innan glada gubben dök upp (använde CB)... så det gäller att ha tålamod.
    Skickade sms till gubben (min egen då, inte CB:s...) som såg till att komma hem så tidigt han kunde från jobbet och sen var det bara att börja jobba ;)
    Inte helt enkelt för man känner (ja, mannen mest)  ju INGEN ALLS press att nu jäklar gäller det. Totalt oromantiskt, men vi tänkte att vi satsar på romantiken vid annat tillfälle ;)

• Kattflickan

Irmelie: Jag tror att embryot är rätt litet vid den tiden och att det är svårt att se så mycket vid vul. Vad sa gynekologen då? Vet du när du hade ägglossning, annars kanske du är nån vecka tidigare än du tror? 

Jag håller tummarna för att allt går bra!

Millan 

• ernlia03
    Irmeline skrev 2010-10-18 14:59:48 följande:
    Jaha, då är det kanske snart min tur att komma tillbaka hit..
    var på VUL idag och allting var så smått, hinnsäck på 8mm och foster på max 1-2mm
    Eftersom jag trodde jag var i 6+4 var det en chock. Jag plussade 29 september, så är den stoleken på embryot ens möjligt då, om den inte slutat växa?
    Jag som varit livrädd för MA.. 
    Allting känns så bittert just nu.
    Ett nytt VUL om två veckor, om jag inte börjat blöda innan dess.. Gråter 
    Jag har ingen aning om hur det ska vara i vissa veckor. Men vad sa barnmorskan/läkaren? Hur som helst jobbigt för dig att vänta i två veckor till! 

Usch, nu blev jag ännu mer orolig. Ska till gyn imorgon, vet inte om dom gör ett VUL, men annars vet jag inte varför jag skulle dit...
  • Saftmedbulle

Nä, tjejer... Nu tänker vi positivt! Jag hoppas verkligen att allt är som det ska med embryot, Irmelie. Det ska ju inte vara särskilt stort än, så än så länge är det för tidigt att kasta in handduken.
    Lycka till hos gyn, ernlia03!

• mallanis
    Irmeline skrev 2010-10-18 14:59:48 följande:
    Jaha, då är det kanske snart min tur att komma tillbaka hit..
    var på VUL idag och allting var så smått, hinnsäck på 8mm och foster på max 1-2mm
    Eftersom jag trodde jag var i 6+4 var det en chock. Jag plussade 29 september, så är den stoleken på embryot ens möjligt då, om den inte slutat växa?
    Jag som varit livrädd för MA.. 
    Allting känns så bittert just nu.
    Ett nytt VUL om två veckor, om jag inte börjat blöda innan dess.. Gråter 
    Men Irmelie  =( vad sa de då? Lite mer specifikt?
    Att inte se ett hjärta är ju inget konstigt så tidigt och det kan ju vara väldigt svårt för dem att mäta och mäta rätt. Jag har hört om andra där det varit litet men som man faktiskt har sett på nästa vul, vill inte ge dig några falska förhoppningar...  När jag haft mf/ma så har de sagt klockrent att tyvärr det är mf/ma! Men så verkar det ju inte i ditt fall iom att du ska tillbaka så tror de inte att det var helt kört ....eller?  Visst hade du äl testat, har du räknat  från senaste mens eller ägglossning när du fick fram 6+4?  *kramar*
    Tredje gången gillt!?
  • Fru KM

Här verkar mensen vara på G. Haft riktigt ont i magen, dock ingen vanlig mensvärk men. Tyckte mig skymta lite Rosa/brunaktig flytning för några timmar sedan men inget sedan dess. Tycker det är så knepigt. Mensen brukar aldrig va sen. Men samtidigt vill jag inte hoppas på för mycket, men det sista som dör är hoppet... Tänkte testa imorgon bitti om inget hänt tills dess. Jobbigt bara att maken är borta.

Sänder styrkekramar till dig Irmelie och hoppas att allt är som det ska och önskar dig ernlia03 lycka till.

• ifyouweremine
    Irmelie - Som den mäster-googlare jag är kollade runt lite och det verkar så ungefär samma överallt, att ungefär i mitten av vecka 6 så är embryot ca 2 mm. De flesta gör ju inte vul förrän mycket senare och det beror antagligen på att man inte ser så mycket så tidigt.. Och så tänkte jag på en sak... visst plussade du väldigt svagt på bim? Kanske ägget släppte och befruktningen skedde lite senare än du tror, så du bara är i v. 5? Det har ju hänt förr.. Så om jag var du skulle jag inte ge upp, även om jag förstår att du är orolig. Det är ju inte direkt så att när man blir gravid så infinner sig lugnet - tvärtom! Det är ju då all oro börjar och så kommer det ju fortsätta sisådär en 18 år framåt.. minst!

Gris78 - Funderar också redan nu på hur man ska undvika alkohol på julafton och nyår, om det skulle falla sig så turligt att man behöver undvika det då. Vi har ju ett tag på oss att spåna fram en bra plan.

Fru KM - Ojoj låter spännande och misstänkt att mensen dröjer, håller tummarna!
  • ifyouweremine

Nu har jag lagt till dig Gris78. Om du har ÄL ca 23 okt så borde du ha bim ca 6 nov.. kan det stämma? :)

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober

15 -- Lillamillan  ÄL 1 okt  (försök nr 13, första barnet)
    17 -- Sanna77  (1:a försöket, första barnet)
    20 -- simtim  ÄL: ~5 okt (tredje försöket)
    28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    29 -- MD77  ÄL 17 okt (tredje försöket, första barnet)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~6 -- Gris78  ÄL ~23 okt (3:e försöket, första barnet)
    ~7 -- MariaF79  ÄL ~ 24 okt (2:a försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- essalady  ÄL 27 okt (3:e försöket, första barnet)
    10 -- Ansi22 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
    Saftochbulle: BF juni 2011. Första barnet
    ernlia03: BF 20 juni 2011. Första barnet

• ifyouweremine

Andra försöket skrev du ju också.. kan visst inte läsa innantill ;)

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober

15 -- Lillamillan  ÄL 1 okt  (försök nr 13, första barnet)
    17 -- Sanna77  (1:a försöket, första barnet)
    20 -- simtim  ÄL: ~5 okt (tredje försöket)
    28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    29 -- MD77  ÄL 17 okt (tredje försöket, första barnet)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~6 -- Gris78  ÄL ~23 okt (2:e försöket, första barnet)
    ~7 -- MariaF79  ÄL ~ 24 okt (2:a försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- essalady  ÄL 27 okt (3:e försöket, första barnet)
    10 -- Ansi22 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
    Saftochbulle: BF juni 2011. Första barnet
    ernlia03: BF 20 juni 2011. Första barnet

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet