• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • L Maria

Gris78 - kör på ikväll också - om inte annat så lever ju ägget i typ 24 timmar och du vet inte exakt när det lossade...

Jag tycker inte det är fusk med äl-stickor - vill man så vill man och då är det väl lika bra att ta till alla medel!

Mallanis - urk, så det blir värre...?

Jag har lite för mig också att jag inte kommer att kunna - börjar undra om jag öht haft ägglossning tex förra månaden och vet inte om den kommer denna månaden heller. Jag har nämligen inte haft tillstymmelse till flytningar (ursäkta för detaljerna..) - och jag har ju läst om hur de ska se ut efter mens, vid ägglossning och sedan fram till nästa mens... Det får mig att tro att jag inte har haft någon ägglossning alls - jag är ju bara i "torrperioden"... Det har inte sett ut så när jag gick på p-piller, så jag vet inte vad det beror på... Nu får jag ju se om det dyker upp någon äl eftersom jag började testa i morse, dag 9 i cykeln!

• Gris78

HA! då är det dax att ta fram äl-stickorna MariaF79.

Man får hoppas att sambo känner för saken ikväll oxå....

:) 

• ifyouweremine
    Jojjo55 - Välkommen! Och jag kan bara instämma precis som flera andra här, jag har också gått i samma tankebanor. Känt mig nästan helt säker på att jag inte kan få egna barn. Antagligen en försvarsmekanism som sagt, men säkert också en undermedveten oro eftersom man vet med sig att man väntat länge och valt andra saker i livet fram tills nu. Jag trodde jag var ensam om dessa löjliga tankar. ;)

Lillamillan - Just ja, så var det. Minnet är bra men kort! Men då är det dags att hålla tummarna imorgon då!

Gris78 - Ja precis, och snart är det dags för äl-känningar igen för min del. Du får köra vm i gravid-känningar parallellt då. Jag tycker absolut ni ska köra på ikväll också!

Vi har besök hemma hos oss nu i några dagar och kom på att det är tur att det inte är äl-tider just nu. Shit vad man måste planera allting nu.. fester, besök, resor.. allt måste styras av när man har äl och bim. :)
  • Gris78

Essalady - hahahahahahahahahahah tur att det kräver planering så är det fokus på ÄL-dax och BIM mm.

Det finns inget att se på tv ikväll!! - frustration på obehaglig nivå 

• Jojjo77

Tack för uppmuntrande kommentarer från flera av er. Är nog som ni säger. Skönt ändå att veta att man inte är ensam om sina, förhoppningsvis, hjärnspöken Får börja köra hårt och se vad som händer

• Pingla35

Maria-Jag är oxå i en "torrperiod" och har nu testat två dagar i rad. En helt ny erfarenhet. Men inga utslag på stickan...
    Men vi kör på.  

• L Maria
    Gris78 skrev 2010-10-20 20:26:09 följande:
    Essalady - hahahahahahahahahahah tur att det kräver planering så är det fokus på ÄL-dax och BIM mm.

Det finns inget att se på tv ikväll!! - frustration på obehaglig nivå 
    Eh - nya avsnitt av Greys ju!! Cool
  • Saftmedbulle

Jojjo55: Har också tänkt precis som du att "det blir nog inte..", tror det är ganska vanligt. Är nu 39 och gravid på egen hand (efter sjätte försöket MEN med "fuskstickorna"...). För tidigt att ta ut något i förskott, men som du skrev ernlia03, det gick ju faktiskt, bara en sån sak...

mallanis: Mår ganska illa, men har slutat kräkas i offentliga papperskorgar åtminstone ;)

• L Maria
    Pingla35 skrev 2010-10-20 21:22:13 följande:
    Maria-Jag är oxå i en "torrperiod" och har nu testat två dagar i rad. En helt ny erfarenhet. Men inga utslag på stickan...
    Men vi kör på.  
    Då är vi typ dagarna efter varandra - började ju idag, ska bli spännande att se hur det slutar för oss båda den här månaden!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet