• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Saftmedbulle

Gris78: Bara på honom! Och vi andra håller tummarna...

simtim, Sanna77 och fruKM: Trist med mens... får komma igen nästa omgång (pepp!)

ernlia03: Spännande! Själv har jag inget möte inbokat förrän om drygt två veckor (och DRYGA är de...) och räknar med att var i v. 8 då... Men... tycker det där med räkningen är en hel vetenskap, så jag väntar nog och hör vad de säger på mottagningen.

Ansi30: Vi körde direkt på kvällen (vi var ju på jobbet på dagen - testade på morgonen) och sen körde vi några gånger. Alltså, det är ju inte bara att sexa på, åtminstone inte för oss. Dels blir man ju trött, dels känner maken viss press och ja... inte alltid det funkar om man säger så ;) Vilket gör honom ÄNNU mer pressad nästa gång, så, ja, vi tog till stickorna för att inte jobba ihjäl oss, om ni fattar.

• Gris78

Hur kommer det sig att vissa går på möte så tidigt efter de plussat och andra som du saftis så sent?? - är det bara "turen" med tider eller finns det fler skäl??

Jag skulle ha testat imorse men kom på det försent, vissa saker går av bara farten känner jag. Jag hoppas att min snubbe e extra bussig idag då jag har bältros så det borde kvalificera till iite extra för min del fniss fniss 

Varför sänder de inte the mentalist längre? Ett sketet avsnitt av den nya säsongen är inget att skryta med precis.

:)

Undrar var min sambo e? kan han har flytt tro.... 

• Saftmedbulle

Gris78: Han känner kanske pressen ;)
    Har också funderat på varför vi fick tid så sent, men det var maken som ringde och de sa att man brukade komma mellan v. 6 och v.10 (så v. 8 är väl typiskt genonsnitt då, får man anta). Spelar dock inte så stor roll...

• Gris78

Han var tvungen att stanna kvar en stund på jobbet. :)  
    - jag ringde och kollade....

Jag pratar så lite som möjligt för att han inte ska känna så....vet inte om det är ett lyckat koncept men man kan ju alltid försöka. :) 

• ernlia03
    Irmeline skrev 2010-10-19 16:33:52 följande:
    Ernilia, när plussade du?
    Min lilla var bara 1-2mm lång trots att jag plussade för 3 veckor sedan...
    Jag plussade 10 okt, på BIM. Har en standardcykel på 28 dagar och tror jag hade ÄL 28:e september.
    Gris78 skrev 2010-10-19 18:49:37 följande:
    Hur kommer det sig att vissa går på möte så tidigt efter de plussat och andra som du saftis så sent?? - är det bara "turen" med tider eller finns det fler skäl??
    Jag var på undersökning för att jag redan hade en tid inbokad för koll innan jag visste att jag var gravid. Annars tror jag inte att det är någon speciell undersökning före RUL. Om man inte har några problem då såklart. Jag var även på inskrivningssamtal i måndags till barnmorska. De vill att man kommer så tidigt som möjligt. Jag bor på en liten ort och det är sällan köer till just mödravård har jag förstått.
    Sanna77 skrev 2010-10-19 13:20:11 följande:
    ernlia03; jo de måste varit mensen bara att den började lite konstigt... Det stack till i "tjejmagen"  7 dagar efter ÄL och jag var lite yr och mådde  lite illa, sen kom det väldigt lite ljust färgat blod två dagar senare därför jag trodde det var en nidblödning, men sen satte det igång och såg ut som vanligt så det måste bara varit en konstig mens Rynkar på näsan
    Det var synd, det kanske ändå var en nidblödning men ägget fäste inte ordentligt. Har läst att det kan vara så ibland.
  • L Maria

Åh, läste här en massa igår, i andra trådar och sådär - huvudet var helt fullt av ägglossning, test, plus och magar - uppenbarligen så mycket att jag sen drömde - först att jag gjorde en massa äl-tester av de där från billigatester, de som visar svagare eller starkare streck och jag kunde inte tyda dem för de ändrade sig hela tiden. Sen var det plötsligt ett graviditetstest och jag plussade - trots att vi inte ens haft sex sedan mensen Förvånad och till slut drömde jag att jag hade mage också och att jag stötte i den överallt, i bordskanter och dörrposter och sådär... Maken skrattade när jag berättade det - "det är så det kommer att bli, den där stackars magen kommer att vara helt blåslagen"! Jag har nämligen en tendens att - på riktigt - gå in i saker för att jag genar, stöter i bordskanter och köksbänken jämt och ständigt...
    Nåväl, imorgon är det dags för första äl-testet... F-n alltså, så mycket man kan tänka på det här och det är bara försök 2! Kommer att bli koko...

Jag försöker dock också att inte prata för mycket, skulle tjata hål i huvudet på maken om det här - det här är en bra ventil - men jag tror inte att han skulle få problem med att prestera...han är för ung och på för det...

• L Maria

Förresten - liten undersökning: när ska ni testa för plus; före, på eller efter BIM?
    Förutom eventuell den här gången, eftersom jag har BIM 7 november och vi ska på fest 5 november, så ska jag inte testa förrän efter BIM (eller mööööjligen på), men jag tar hellre att mensen kommer än att se ett minus...

• Pingla35

Har nu fått testerna i brevlådan och ska genast börja testa. Men hade bråttom till toa vid hemkomsten nu ikväll så testet ligger redo för nästa besök.
    Men om det nu är plus på detta test för ÅL kan du ju inte komma mer olägligt...

Jag är helkonstig i kroppen. Känner mig jätte varm, ont i mittpartiet, huvudet känns om det är någon storlek för liten för innehållet. Försöker kolla på nätet om det möjligtvis kan vara symtom för just ÄL. VAd jag kan minnas så hade jag något liknande i samband med ÄL för 2 månader sedan, HAde feberfrossa då.
    JA jag vet inte vad man ska tro. Allt känns konstigt i alla fall. 
    Kan inte påstå att myspys är det jag allra helst vill ha just nu om det visar plus på ÄL-stickan.

Som sagt skönt att få komma in här och gnälla av sig lite. Sambon skulle nog bli tokig om han fick reda på alla mina tankar. Han är visserligen informerad om ÄL-stickor och att det inte är på topp. Han hade nog sett framemot lite mys efter två dagar i sthlm på kurs. Så medan ha är på träning så ska jag knapra lite värktabletter och se om vi kan höja mysfaktorn lite.Tungan ute

• ifyouweremine
    maria79 - Jag känner igen det där om drömmandet. Jag brukar också drömma mycket under de perioder när det är lite extra intensivt med gravid-grubblandet (dvs från äl till bim). Har drömt allt möjligt konstigt.. I nån dröm testade jag positivt fast visade sig att jag var i tredje månaden så jag fick panik för att jag festat. I nån födde jag en helt deformerad, konstig bebis. Sen har jag drömt att alla runt omkring mig blir gravida också, att jag blir förbisprungen i bebisskapandet..

Och angående när jag skulle testa så beror det nog lite på hur det känns före bim. Känner jag inget särskilt så är det väl ingen större idé att testa förrän mensen gått över tiden. Fast kan hålla med om att man ibland kan testa av praktiska skäl, ifall det är nån fest eller resa eller så.

Pingla77 - Jag blev också helt konstig vid ÄL, både senaste gången och gången innan. Mensvärk, trötthet, lite feber osv. Jag kan inte minnas att jag haft det tidigare, så antingen var det en reaktion på att ägglossningen kommit igång igen om den varit inaktiv under spiraltiden, eller också är det att man känner efter mer nu.

simtim - Attans med mensen. Men håller med, det är ändå väldigt bra att få koll på kroppen.

Men hörni, nu börjar det bli lite länge sen nån plussade här i tråden eller hur? Statistiskt sett är det dags snart! :) Känns ingen press Daniela01, MD77 och Rosavit! ;) Någon som vet hur det har gått för Lillamillan förresten? Det var ju ett tag sen hon hade bim..

Själv så har jag nån vecka kvar tills äl.. så lite segt nu.. men vi har börjat sexa var tredje dag nu för säkerhets skull. Tänkte dock inte börja med äl-testerna förrän om några dagar...
  • mallanis

Simtim- Trist med mens men man lär känna sin kropp och märker saker om sig själv som man aldrig riktigt tänkt på (så var det iaf för mig) .

Maria - Välkommen till vill gärna bli gravid- tokeriet ;) Hoppas det ta ett tag innan eller hellre att du blir gravid innan du kommer till Allt jag tänker på är att bli gravid- tokeriet! för att inte tänka på nästa tokeri Jag gör allt för att bli gravid ;)

Gris - Hoppas att mannen hunnit hem från jobbet! Jasså så äl kom tidigare än beräknat?

Bullen- Hur mår du då?

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet