• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Saftmedbulle

Mallanis: Absolut, att jag hälsar Gävle från dig! Tro mig - det var INTE lätt att hålla käften...

• Gris78

Jag har en svägerska som bor i Gävle.... :)

Här är det en evig väntan känns det som.  Sambon frågade just om jag var gravid än.... 
    Jag ba "tss ingen aning det är bara att vänta som 98 andra kvinnor får göra"  :)

Retar mig att vi inte orkade dagen efter, korkat att jag gick och tränade borde man tänkt på.   

• L Maria

Imorse funkade inte stickan, så jag fick hålla mig i eftermiddags och kolla när jag kom hem, snacka om att jag var snabb till toaletten efter att ha hållt mig sen lunch typ!! Inget utslag dock, men vi kommer att mysa ikväll ändå - maken är borta från lördag morgon till söndag eftermiddag, så vi får gardera oss lite - tror att det är äl i helgen i alla fall.

Saftochbulle - att du kunde hålla dig, jag hade nog flinat mig till en fråga från kollegorna i ett sånt läge!

• ifyouweremine

Nu har besöket åkt hem så ikväll blir det mys igen. Synd bara att man är helt slut av allt jobbande denna vecka. Ska göra äl-test nu när jag kommer hem också tänkte jag. Borde inte ha äl förrän onsdag men man vet ju inte. Förresten, en lite äcklig fråga: brukar ni få flytningar i form av en liten geléklump nån gång? Typ intorkat tapetklister. Fick nämligen själv det idag till min stora förvåning, aldrig fått så förut.. Ursäkta infon, hoppas ni inte är finkänsliga. ;)

• Daniela01

ja tapetklister flytning i form av geléklump, vad är det? jag fick oxå en sån för ngn dag sedan! har funderat lite över det därefter.. hmm...

• Gris78

Essalady - jag är inte bekant med den upplevelsen, lär väl komma att tänka på dig om den kommer. 
    Sedan ska jag väl erkänna det är inget jag lägger på minnet...:) 

• lillamillan
    Daniela01 skrev 2010-10-22 20:19:47 följande:
    ja tapetklister flytning i form av geléklump, vad är det? jag fick oxå en sån för ngn dag sedan! har funderat lite över det därefter.. hmm...
    Är det geleklupm som exempelvis rå äggvita så har jag det jämt i samband med ägglossning.

Litteraturen säger ungefär så här: Dagarna innan ägglossning blir flytningarna genomsklinliga och hala, kan ibland upplevas som sega och "gummig"aktia, nästan som rå äggivta. Då e man som mest fertil och sekretet ändrar form för att spermierna lättare ska kunna ta sig in i livmodern.
  • mallanis
    lillamillan skrev 2010-10-22 22:02:22 följande:
    Är det geleklupm som exempelvis rå äggvita så har jag det jämt i samband med ägglossning.

Litteraturen säger ungefär så här: Dagarna innan ägglossning blir flytningarna genomsklinliga och hala, kan ibland upplevas som sega och "gummig"aktia, nästan som rå äggivta. Då e man som mest fertil och sekretet ändrar form för att spermierna lättare ska kunna ta sig in i livmodern.
    jajemen håller med dig!

Tapetklister/äggvita är fina grejer bra för spermierna att ta sig igenom! Mer äggvita/tapetklister till tråden!!!
    Tredje gången gillt!?
  • Ansi30

Ojoj..ser att jag ligger som ansi22 i listan...hade det som användarnamn då när jag faktiskt var 22... haha måste ha varit ngt önsketänkade (eller blånekande till nuvarande ålder) som gjorde att det blev lite  misstag i listan.

Ordnar det nu på en gång

Första ÄL testet idag...ingen glad gubbe men bara på dag 7 så det är lugna pucks.

Trevlig helg på er allihop! 

• Ansi30

Uppdaterar listan, blev inget denna månaden heller.

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober

28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    29 -- MD77  ÄL 17 okt (tredje försöket, första barnet)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~6 -- Gris78  ÄL ~23 okt (2:e försöket, första barnet)
    ~7 -- MariaF79  ÄL ~ 24 okt (2:a försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- essalady  ÄL 27 okt (3:e försöket, första barnet)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    10 - 14 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
    Saftochbulle: BF juni 2011. Första barnet
    ernlia03: BF 20 juni 2011. Första barnet

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet