• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Irmeline

Vilka äl tester använder ni?
    Tänkte börja köra såna vid nästa försök.
    Beställer ni på nätet? 

Nästa gång blir det inget kör på och se, då jävlar ska det göras barn snabbt som attan!
    Hört att folk blir besatta av att bli gravida fort efter mf, och det stämmer verkligen.
    Kroppen är så inställd på bebis.

Lycka till därute!
    Snart så är det vår tur! 

• Jojjo77
    Irmeline skrev 2010-10-21 10:31:01 följande:
    Beställer ni på nätet? 

Nästa gång blir det inget kör på och se, då jävlar ska det göras barn snabbt som attan!
    Hört att folk blir besatta av att bli gravida fort efter mf, och det stämmer verkligen.

Lycka till därute!
    Snart så är det vår tur! 
    Haha, låter bra Jag funderar också på vad man ska välja har hört gott om flera. Tror ändå att det luta åt CB digital, låter smidigt och enkelt.

Lycka till Irmelie!
  • lillamillan
    Uppdaterar listan, blev inget denna månaden heller.

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober

28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    29 -- MD77  ÄL 17 okt (tredje försöket, första barnet)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~6 -- Gris78  ÄL ~23 okt (2:e försöket, första barnet)
    ~7 -- MariaF79  ÄL ~ 24 okt (2:a försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- essalady  ÄL 27 okt (3:e försöket, första barnet)
    10 -- Ansi22 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    10 - 14 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
    Saftochbulle: BF juni 2011. Första barnet
    ernlia03: BF 20 juni 2011. Första barnet
  • Ansi30
    Irmeline skrev 2010-10-21 10:31:01 följande:
    Beställer ni på nätet? 

Lycka till därute!
    Snart så är det vår tur! 
    Jag har precis nu fått hem mina clearblue ÄL test...har kört med testlagrets stickor tidigare men nu satsar jag med det tunga artiilleriet
    Börjar testa i morgon, det blir på dag 7. har haft utslag på stickorna på dag 9 och 10 så jag tror det är bästa att börja redan i morgon.

Gris78: Så nu börjar din långa men spännande väg till BIM då? Kulkul! Håller tummen! 
  • Gris78

Ansel30 - Ja väntan är igång....Det är lustigt men de flesta verkar tycka att det är värsta att vänta på ÄL men jag tycker nog att vänta på BIM är värre. Vad tycker ni? Känns mer positivt på nåt sätt att vänta på ÄL än BIM....

Hmm är jag kocko eller håller ni med? 

Ansel30  - vart e du i listan?? Vill du inte vara med kanske???  DAg 7 låter som en bra dag att börja testa på...
    Jag har fuskstickor från testlagret...Vad är det som gör att CB:s är bättre?? Bortsett från att det är enklare att läsa av digitalt.

Är lönt att mysa som ikväll dvs tror ni det kan ha någon betydelse?? ÄL startade den 19:e
    Ska nog testa och kolla om äl är slut....borde vara det om 24-48h stämmer.

Saftis och Mellanis - hur går och hur känns det??

Essalady - det är så tyst hos dig! - sluta viska jag hör inte...:) Hur är det och hur går det?? Status... 

• L Maria
    emmafemma skrev 2010-10-21 08:22:59 följande:
    Vad absurt det är egentligen, det här med att pricka in ÄL o.s.v.

Vi skrattade åt oss själva igår när vi stod och pratade om vilka dagar vi hade haft sex och att "jo, men de kan ju leva i några dagar" och "ja, men då får vi ha sex på torsdag, fredag och kanske lördag". Sedan brast vi ut i ett gapflabb. Jag inser att vi inte alltid kommer att ta så lättsamt på det hela om försöken drar ut på tiden, men njuter så länge det varar.

Just nu är vi bara så fascinerade av att ha sex utan skydd att det nästan överspeglar att vi faktiskt försöker skapa ett barn. Men bara nästan ...

Haha, nästan ordagrant konversationerna vi har haft här i dagarna! Här har det i princip varit "ok, förste efter mensen är 'för skojs skull' och sedan siktar vi på äl!"

Äl-test dag två - inget utslag.
  • Saftmedbulle

Gris78: Tycker du ska ge myset en chans... Vad har du att förlora? Mår illa fortfarande lite då och då och är hungrigare än vanligt. Har fått en del finnar, tror det är hormonrubbningen som gör det (har aldrig såna annars)...

Astrogirl: Ja, det är rätta takter!

Irmelie: Du har väl inte gett upp (pepp)? Använde CB, tyckte de var bra...

emmafemma: Vi har kört utan skydd i ett halvår och ja... det är spännande i sig, bara känslan liksom.

• Astrogirl
    Jojjo77 skrev 2010-10-21 12:27:48 följande:
    Haha, låter bra Jag funderar också på vad man ska välja har hört gott om flera. Tror ändå att det luta åt CB digital, låter smidigt och enkelt.

Lycka till Irmelie!
    Jag tycker CB digital är bra, men nackdelen är att de är dyra om man jämför med andra äl-tester på t.ex. www.billiga-tester.se

Jag har dock aldrig använt de billigare testerna så jag vet inte exakt hur de fungerar, men många använder dem vet jag. 
  • Pingla35

Ja, här är det oxå mycket ÅL-snack....
    Mest jag kanske men sambon är med på tåget. Stickorna används men jag borde ju rimligtvis få utslag snart på dem om det ska vara som i kalendern. Men vem vet om min mini-feberfrossa tidigare var ett utspel för ÅL då undrar jag inte om tåget har gått för denna månad.

Nåja, jag fortsätter att testa och sexa påSkrattande 

Bröllopsfest i helgen mitt under ÅL och vi har valt att bo hos min syster.(bor på 19 kvadrat!!!)
    Hmm, då kommer nog vår planering likna Emmafemmas. Det blir till att sexa lite innan avfärd till stockholm och sedan när man kommer tillbaka sön. För att be syster gå ut en stund verkar  ju lite knasigt.

Ska ta hand om det bästa i mitt liv och se om han inte vill mysa liteFlört 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet