• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Daniela01

Irmeline: Det var tråkigt att höra :( Hur mår du nu? Har läkaren sagt ngt mer?

• Kattflickan

Irmelie, förstår att det känns jobbigt, när man väl plussat så börjar man ju ställa in sig på att man ska få ett barn. Om jag ska försöka trösta dig så finns det en del som tyder på att det är lättare att bli gravid på nytt efter ett missfall. Hoppas du snart kan få tabletterna, vet hur det känns, att man bara vill få det gjort! Kram!

Jag hade också problem med CB's ägglossningstest, fick den där felbilden på en sticka. generellt tycker jag att de har för få stickor med, iallafall för första gången då man skulle behöva testa en lång period för att hitta var ägglossningen ligger ungefär. Så sen började jag köra på testlagrets stickor och när jag började få lite utslag så kollade jag både morgon och kväll, de är ju rätt billiga. Som tur är så har jag ett gäng kvar. När jag blev gravid och det hade gått ett tag så funderade jag på att ge bort dem för att de skulle gå ut. Nu är mensen igång iallafall, men i november blir det inget försök, snart ska vi ta blodprovet iallafall så om allt ser bra ut så är planen att börja försöka i december.

Millan 

• Irmeline

Spenderade fredagkvällen på gynakuten, fick tabletterna och har knappt sovit på hela natten då jag fick som "värkar" som gick i intervaller. Gjorde jävligt ont!

Lite småont och blöder nu, lite orolig att allt inte kommit ut då jag inte blödit så mycket och inte fått "klumpar" som andra pratat om. Det är på väg åt rätt håll nu iallafall!

Ska beställa lite äl-test och gravtest nu så jag kan följa när hormonerna går ur kroppen.
    och planera in kommande äl!

Nu är det dags att satsa igen!!! 

• Pingla35

Så tråkigt för dig Irmelie!! Skickar en liten kram...
    Härligt att du ändå försöker fokusera och blicka framåt.  
    Hoppas det är som de säger att det är lättare att bli gravid igen!

Egotripp-här går man i väntans tider, alltså väntar in BIM. Är visserligen ca veckan kvar men man undrar ju rejält hur det ska gå.
    Undrar hur det ska gå när man är stressad och allt kring jobbet är tungt. Påverkar det?
    Kanske ska berätta att jag arbetar som lärare och blev klar för ca 7-8 år sedan och karriären var inte en avgörande faktor för att inte vilja ha barn tidigare. Nej, här handlade det om att den rätte inte hade hittat till min dörr förrän för något år sedan.

• Daniela01

bim + 2, ingen mens inget plus... spännande :) och imorgon fyller jag 31år! Kanske kommer det ett Plus som födelsedagspresent?

• ifyouweremine
    Daniela01 skrev 2010-10-30 13:58:41 följande:
    bim + 2, ingen mens inget plus... spännande :) och imorgon fyller jag 31år! Kanske kommer det ett Plus som födelsedagspresent?
    Åh vad spännande, det verkar ju väldigt lovande. Hoppas verkligen på den födelsedagspresenten! :) Känner du några symtom?

Pingla77 - Vi har ju bim ungefär samtidigt, har också en vecka kvar ungefär. Känner du några symtom? Jag funderade för några dagar sen över samma sak, hur jobbstress påverkar.. fast jag tror att jag kom fram till att det påverkar ägglossningen och mensen mest - de kan hoppa över och så. Men om man haft äl och det tagit sig så borde det kanske inte påverka så mycket.

Irmelie - Det är härligt i alla fall att du har en sån figher inställning. Det är inspirerande. Men vad annat kan man göra egentligen, det blir nog inte barn snabbare för att man bryter ihop och deppar ner sig. Och som nån annan sa här så har jag läst att det oftast är lättare att bli gravid igen efter ett missfall.

Än så länge känner jag nog inget speciellt tror jag. Har med jämna mellanrum en sorts "brännande" känsla i mellangärdet (ungefär som när man precis har kissat efter att ha varit vääääldigt kissnödig innan), men har för mig att jag känt så tidigare månader också så det är nog inget att hänga upp sig på. Sen känns det på nåt sätt som om alla t-shirtar stramar lite mer över brösten än vanligt, men jag tycker inte att de ser större ut egentligen... vet inte, det är svårt att avgöra.
  • Kattflickan

När jag var gravid så var mina första symptom att jag var hård i magen och att jag hade håll! Jag var otroligt stressad då, min syster gifte sig och delar av festen var hos oss och vi hade en massa folk boende här. Innan hade vi städat upp en massa i huset så när festen var så var jag rätt trött. Som tur var, så var det jättevarmt så jag drack ingen alkohol. Och jag var otroligt irriterad över min mage som var trög (vilket den aldrig är) och att jag hade håll. Några dagar efteråt kom jag på att BIM hade passerat, hade varit så stressad att jag missade det. När jag gjorde testet så visade det plus.

Hmmm..hoppas inte att stress är en sån där okänd faktor som kan påverka celldelningen och att det var därför det gick fel

• mallanis
    Om jag mins rätt från mitt ma. Så tog jag tabletterna men de började inte verka ordentligt förrän efter ca 12 timmar efter  sista tabletterna (tog först två och sen 2 ytterligare då inget hände) då kom klumparna. Har du fått reda på när det slutade växa? Det kanske inte är så stora klumpar som ska ut men en del så klart! Jag blödde riktigt ordentligt och gör du inte det än kanske det inte riktigt satt fart än? Skönt iaf att du fick tabletterna och inte behövde vänta hela helgen !

Millan- Celldelningen i ett sådant tidigt stadie kan nog inte påverkas. Så tänk nu inte på det!  Du kunde förmodligen inte gjort ett skvatt för att det skulle gått på ett annat sätt. Något blev fel helt enkelt....
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet