• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ifyouweremine

Fiiiint MD77!!! Grattis! Nu börjar det ta sig lite med plussandet här i tråden tycker jag :)

• Jojjo77

Nu på eftermiddagen kom magont och som följd, mens. Så nu satsar jag på ägglossningsstickorna som ligger och väntar. Ger oss på 1:a riktiga försöket Beräknad ÄL blir runt 11/11.

• Finlandssvenska

Är ny här men kommer gärna med, är själv 35 och sambon är 36 och vi ska börja försöka nu i november med första barnet...

Har ännu inte hunnit läsa igenom tråden men ska precis börja.

Hoppas det går bra att jag kommer med i tråden...?

• MD77

Tack för alla underbara kommentarer! Så underbart att det blev tredje gången gillt!Glad

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • L Maria

MD77 - grattis!!

Jojjo - have faith, du är inte ensam!

Själv så börjar jag nästan tro att det är en äl på gång här nu, även om det inte visade sig nån gubbe imorse. Har haft lite (ursäkta detaljerna) flytningar nu - genomskinliga, glatta och lite sega, har nog inte sett sådana innan faktiskt. Och från att ha haft fullkomlig öken sen mens så kan jag inte annat än att tro att det är älflytningar, kommer att köra på ikväll i alla fall och så får vi se vad ältestet säger imorgon.

Jag har också läst en massa i andra delar av forumet, men den här tråden är i princip den enda jag skriver i (har skrivit något enstaka inlägg i två andra bara).
    Håller med Mallanis att det är lite svårt att komma in i efterhand i någon tråd, så den här blev bra, där vi på något vis hittade hit samtidigt allihop! Håller också med Ernlia om att det märks skillnad på 20-nånting och 30-nånting... Inte för att man vill gå in med pekpinne överallt, men ibland så undrar jag om folk har tänkt igenom det här med barn ordentligt... Vi, å andra sidan, har kanske tänkt för mycket!

Kikade lite på några av era presentationer och såg att det var ett par som nämnt utbildning och karriär som skäl till att det dröjt lite med familj. Vad har ni andra pluggat till...?
    (Känner att jag får klämma in lite annat prat än bara om BIM och äl, för annars blir jag tokig även här! )

• lillamillan
    Ledsen idag...första gången någonsin jag blivt det när någon annan meddelat en graviditet. Har alltid kunnat glädjas åt andras lycka men inte i dag. Fick sms från min syster som berättade att hon är gravid igen...barn nr 3, de som inte skulle ha fler barn.....Känns så jävla orättvist!

Lite ironsikt var det oxå pga att fertilitetsenheten hade ringt och lämnat meddelande på tfn-svararen samtidigt som syrran smsar...de tycker nog att vi har dröjt lite med provinlämningen, ska prata med dem i morgon. Precis som om det inte räcker att man har fått kontakta fertilitetsenheten, utan då kommer hennes sms och strör salt i såren. GUD vad jag känner mig elak och taskig, skulle aldig kunna berätta detta för henne. Det är ju hennes lycka och den vill jag inte förstöra.
  • Jojjo77
    L Maria skrev 2010-10-28 17:42:18 följande:
    MD77 - grattis!!

Jojjo - have faith, du är inte ensam!

Själv så börjar jag nästan tro att det är en äl på gång här nu, även om det inte visade sig nån gubbe imorse. Har haft lite (ursäkta detaljerna) flytningar nu - genomskinliga, glatta och lite sega, har nog inte sett sådana innan faktiskt. Och från att ha haft fullkomlig öken sen mens så kan jag inte annat än att tro att det är älflytningar, kommer att köra på ikväll i alla fall och så får vi se vad ältestet säger imorgon.

Jag har också läst en massa i andra delar av forumet, men den här tråden är i princip den enda jag skriver i (har skrivit något enstaka inlägg i två andra bara).
    Håller med Mallanis att det är lite svårt att komma in i efterhand i någon tråd, så den här blev bra, där vi på något vis hittade hit samtidigt allihop! Håller också med Ernlia om att det märks skillnad på 20-nånting och 30-nånting... Inte för att man vill gå in med pekpinne överallt, men ibland så undrar jag om folk har tänkt igenom det här med barn ordentligt... Vi, å andra sidan, har kanske tänkt för mycket!

Kikade lite på några av era presentationer och såg att det var ett par som nämnt utbildning och karriär som skäl till att det dröjt lite med familj. Vad har ni andra pluggat till...?
    (Känner att jag får klämma in lite annat prat än bara om BIM och äl, för annars blir jag tokig även här! )
    Haha, vad full i skratt jag blev när jag läste att vi kanske tänkt för mycket är nog stor risk att det blir så när man börjar bli "gammal".

För min del har jag aldrig haft någon dirket barnlängtan, har inte tidigare kunnat se mig som mamma och har inte blivit alldeles till mig bara för att jag sett en bebis. Men den senaste tiden har det börjat gå upp för både mig och mannen att åren går väldigt fort och att vi faktiskt inte vill sitta där en dag och inte ha barn.

Jag har fokuserat mycket på mig själv, har läst på universitet, är gymnasielärare, vilket kräver mycket jobb. Jag tycker om mitt jobb och är engagerad i det jag gör och det resulterar i att jag jobbar för mycket. När jag inte jobbar så har jag ett stort socialt umgänge och jag och mannen tycker om att resa. Mitt i allt detta känner jag inte att barn har passat in, eller helt ärligt, jag har inte velat offra mig och mitt, oss och vårt... Men under det senaste året har jag gått och blivit vuxen och känner att det är nu det känns helt rätt att vi blir en större familj och att jag inte känner att jag offrar något om/när vi får barn. Det är nog den här känslan jag väntat på, hos mig kom den sent och hos andra kommer den tidigare.
  • Jojjo77
    lillamillan skrev 2010-10-28 17:56:58 följande:
    Ledsen idag...första gången någonsin jag blivt det när någon annan meddelat en graviditet. Har alltid kunnat glädjas åt andras lycka men inte i dag. Fick sms från min syster som berättade att hon är gravid igen...barn nr 3, de som inte skulle ha fler barn.....Känns så jävla orättvist!

Lite ironsikt var det oxå pga att fertilitetsenheten hade ringt och lämnat meddelande på tfn-svararen samtidigt som syrran smsar...de tycker nog att vi har dröjt lite med provinlämningen, ska prata med dem i morgon. Precis som om det inte räcker att man har fått kontakta fertilitetsenheten, utan då kommer hennes sms och strör salt i såren. GUD vad jag känner mig elak och taskig, skulle aldig kunna berätta detta för henne. Det är ju hennes lycka och den vill jag inte förstöra.
    Förstår att det känns tungt. Tycker inte alls att du ska känna dig elak, helt normalt att sådana känslor kommer tror jag. Självklart blir det dubbla känslor inför din systers graviditet. Håller alla tummar för att det snart är din tur!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet