• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • mallanis

Daniela01- Spännande håller tummarna för att det äntligen är din tur. Har du gått över BIM tidigare? Jag plussade en gång på BIM+10 =)  Grattis i förskott på födelsedagen!  Hoppas jag får gratta igen i morgon =)

Ni som närmar er BIM - vore allt kul med lite pluss nu och positivitet i tråden! Inga mer tråkigheter!

Tredje gången gillt!?
  • Rosavit

Hej alla,

Efter fem test så vågar jag säga att jag har fått Plus!! Är så glad men det känns jätteoverkligt! Glad

• ifyouweremine

Underbart Rosavit!!! Grattis!! Här bara kryllar det ju av plussande.. hoppas trenden håller i sig :)

• ifyouweremine

Tar mig friheten att lägga till dig på gravidlistan Rosavit, och passar på att ta bort dubletten på Gris78 också. :)

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober
    28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    ??--  Gris78 ÄL 19 okt (andra försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    ~12 -- MariaF79  ÄL 29 okt (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)
    ??--Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket, första barnet)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

Mallanis
    : BF 5 juni 2011. 
    Saftochbulle: BF juni 2011.
    Ernlia03: BF 20 juni 2011.
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77  BF 9 juli 2011
    Rosavit  BF juli

• Rosavit

Tack Essalady! Ja jag hoppas verkligen det smittar av sig!!
    Tack för uppdateringen! Tror beräknat BF är 9 juli som MD77 :)

• Gris78

GRattis Rosavit!!! :) 

Jag tror att jag oxå har bim om ca en vecka, upptäckte via en annan sida att jag tydligen hade en 24 dagars cykel denna gången.  Fast ska man räkna på 24dagar cykel så bord BIM var den 2/11, den 2:a är dag 24...

Fick en vad jag kallar "snart mens tecken" ni vet  ljusbrun och liten liten touch av rosa... Kännt mig rätt mätt hela dagen.  Vart på kalas idag hos min syrra, hade allt möjligt gott och jag kände att jag fick nästa tvinga ner lite godsaker. Var sugen man så fort man börjat äta så kände jag att inte vill ha. Någon mer som känt så??

Essalady - var det inte du som sa att du hade kort cykel??

Pingla77 - har du oxå kort cykel??? 

• Gris78

Tack för hjälpen Essalady med listan .... - tur att ni andra har kolla på mig och mina datum :)

• ifyouweremine
    Gris78 - De senaste två månaderna hade jgag 28 dagar mellan mens, men denna gång verkar det bli ca 23-24 om det nu stämmer att lutealfasen nästan alltid är 14 dagar.
  • mallanis

Rosavit- Grattis till plusset!

Fantastiskt ändå (även om det skett ett bakslag för en av oss) att det plussas så i tråden!!! Vi 30 plussare kan minsann, fast det kanske beror att vi tränat ett tag ;)

Tredje gången gillt!?
  • Gris78

Hm.. jag har läst att 14 dars L-fas är ett genomsnitt.  11 dagar mellan mens och ÄL ska tydligen inte en var möjligt...
    Visst räknar man den dagen man får med som dag 1?? Känner att jag helt plötsligt blivit lite lätt förvirrad!

Saftis - hallå? hur går det för du? några nyheter?? :) 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet