• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Daniela01

Tack så mycket för alla gratulationer Glad

inte gravid, på clear blue digital veckoindikator test Rynkar på näsan men sen så läste jag någonstans att den reagerar på hcg50 och rfsu reagerar på ungefär 20. Så nu går jag lite i valet o kvalet, om jag ska testa ett test till? eller bara låta tiden ha sin gång?

Jag har bara haft en mens, innan den förra grav. som vi var tvugna att avbryta, men jag tror att innan dess så varierade längden på mensen rätt så fritt där ett tag (mellan 26-33 dagar)
    Men när jag var på efterkontroll den 8 oktober, så sa läkaren att allt såg bra ut, och att äl förmodligen skulle ske den 14 oktober (och enligt äl testerna så kom den, den 18 oktober).
    Så nu funderar jag att tänk om ägget blev befruktat runt den 19 oktober, då kanske det är förtidigt att testa nu? hmm..

• Fru KM

Men å så kul med fler Plus i tråden. Här har det hänt en hel del tråkigheter i veckan och helgen så just nu ligger inte fokus på bebisverkstaden...Makens mormor dog förra lördagen, pannan i huset har gått sönder, bilen krånglar och nu ligger makens pappa på sjukhus...Usch säger jag. Känns inte kul med nåt alls längre...

La in mig för första gången i BIM-listan, för att ge lite tur kanskeSkrattande. Är väl inte 100 på att allt stämmer men det får vara så sålänge.

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober
    28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    ??--  Gris78 ÄL 19 okt (andra försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    ~12 -- MariaF79  ÄL 29 okt (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)
    16--Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2, första barnet)
    ??--Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket, första barnet)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

Mallanis
    : BF 5 juni 2011. 
    Saftochbulle: BF juni 2011.
    Ernlia03: BF 20 juni 2011.
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77  BF 9 juli 2011
    Rosavit  BF juli

• ifyouweremine
    Fru KM - Det låter ju inte alls roligt. Känns som det ofta blir sådär, att allt kommer på en gång. Kan förstå om maken inte är så pigg på att göra barn nu direkt.

Daniela01 - Kan ju mycket väl vara för tidigt att testa. En del ser ju ingenting på stickan förrän 7-10 dagar efter bim. Jag kommer nog vara frustrerad omkring den 7:e om mensen inte kommer och jag ändå inte får ett plus. För äl kom ju ca 5 dagar tidigare än väntat, men menscykeln kanske fortfarande är 28 dagar och i så fall ska jag ju varken få mens eller plus förrän runt den 12:e.. Vi får se hur det blir!

ernlia03 - Vad jag förstått så är det normalt med lite småblödningar då och då under graviditeten, så du gör nog rätt i att försöka behålla lugnet. Vilken vecka är du i nu? Har du nån kontroll inbokad?
  • ernlia03
    ifyouweremine skrev 2010-10-31 14:14:38 följande:
    ernlia03 - Vad jag förstått så är det normalt med lite småblödningar då och då under graviditeten, så du gör nog rätt i att försöka behålla lugnet. Vilken vecka är du i nu? Har du nån kontroll inbokad?
    Är i vecka 7 (6+5), har ingen kontroll inbokad. Ska till BM 23/11, men det är ju ett tag dit. 
  • Ansi30

Stort GRATTIS till Rosavit! heja dig!

• lillamillan
    Daniela01 skrev 2010-10-31 12:33:38 följande:

Tack så mycket för alla gratulationer Glad

inte gravid, på clear blue digital veckoindikator test Rynkar på näsan men sen så läste jag någonstans att den reagerar på hcg50 och rfsu reagerar på ungefär 20. Så nu går jag lite i valet o kvalet, om jag ska testa ett test till? eller bara låta tiden ha sin gång?

Jag har bara haft en mens, innan den förra grav. som vi var tvugna att avbryta, men jag tror att innan dess så varierade längden på mensen rätt så fritt där ett tag (mellan 26-33 dagar)
    Men när jag var på efterkontroll den 8 oktober, så sa läkaren att allt såg bra ut, och att äl förmodligen skulle ske den 14 oktober (och enligt äl testerna så kom den, den 18 oktober).
    Så nu funderar jag att tänk om ägget blev befruktat runt den 19 oktober, då kanske det är förtidigt att testa nu? hmm..

Cb´s "manuella" (om man nu kan kalla det för det), de som får plus/minus, kan man testa med 4 dagar innan och de digitala endast från BIM. Så ska du köpa nytt så köp ett du kan testa tidigt med för de är känsligare.

Å Grattis på födelsedagen!
  • Pingla35

Grattis på födelsedagen, Daniela01!!
    Ett himla sjå för att få tag på tester. Är likadan själv när man vill veta något viktigt. Det är ju göör svårt att vänta.
    Sist vi gick över tiden så var det sambon som fick mig att låta bli efter två tester. Han säger bara: -Vi får ju reda på det tids nog ändå, ta det lugnt!! Ja, det e ju jätte lätt! Hade det handlat om en enorm rea hos sportfiskhandlarn vet jag vem som hade stått först utanför dörren, haha. Skrattande

Fru KM-Det låter inte roligt. Men som man brukar säga, en olycka kommer sällan ensam. Ställer mig själv ganska ofta, frågan:Varför kan allt inte bara fungera och gå min väg? Det är "bara" att försöka bita ihop och blicka framåt. (Fast ibland hjälper det att släppa på spärrarna och gråta också. Så mår man lite bättre sedan.) 

Nehej, dags att ta sig an köksgörat. Har precis bjudit över svärmor på lite mat. Så nu kanske man behöver städa lite oxå. ObestämdDet är inte så kul med besök och bombnedslag!

• Gris78

Hallå hallå, :)

Daniela1 - gud så spännande!!!  

FruKM - Oj vilken händelserik tillvaro du har även om det även om det inte var särskilt positivt händelser. Hoppas att allt löser sig med bilar mm.  

Har funderat lite på det här med ömma bröst mm, man har ju läst att blodådrorna syns tydligare om man är gravid. Om man då som jag tex är ganska så transparant i hyn (enl mig själv)  så jag tycker att blodådror generellt syns rätt bra på mig. Är det någon som har någon uppfattning om hur tydligt tydligt är???

Gravidisar . har ni fått något fint nytt nätvärk om brösten???

Lite nyfiken...
  • MD77
    Gris78 skrev 2010-10-31 18:38:22 följande:
    Hallå hallå, :)

Daniela1 - gud så spännande!!!  

FruKM - Oj vilken händelserik tillvaro du har även om det även om det inte var särskilt positivt händelser. Hoppas att allt löser sig med bilar mm.  

Har funderat lite på det här med ömma bröst mm, man har ju läst att blodådrorna syns tydligare om man är gravid. Om man då som jag tex är ganska så transparant i hyn (enl mig själv)  så jag tycker att blodådror generellt syns rätt bra på mig. Är det någon som har någon uppfattning om hur tydligt tydligt är???

Gravidisar . har ni fått något fint nytt nätvärk om brösten???

Jag såg idag att jag hade en massa väldigt tydliga ådror på vissa ställen, brösten, på sidorna sen på undersidan av armarna och på ett ställe på bröstkorgen, ser helt sjukt ut! Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • ernlia03

På mig syns det inte speciellt mycket och då är jag väldigt ljus i hyn. Kanske lite mer ådror än vanligt, men tror inte jag skulle tänka på det om jag inte visste att jag var gravid. Däremot ser det ut som jag har silikonboobisar. Hårda som handbollar och står rakt ut. Maken är nöjd, även om dom tyvärr oftast är för ömma för att klämmas ordentligt på. Men han är rätt nöjd med att "bara" titta också. Flört Och det är väl bäst han passar på att spara den minnesbilden för jag antar att det blir bara tomma påsar sen... Förvånad

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet