• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Gris78

Finlandssvenskan - Fan vad smidigt med en "snubbe to go" om förstår vad jag menar hhihiih 

Essalady - Du känner som jag märker jag titt som tätt, det blir lustigt att läsa när det händer... Jag känner mig inte heller särskilt gravid och kan inte komma på något symtom alls. Tycker inte metallsmaks grejen räknas, det var ju mjölken som jag inte skulle ha druckit . Man är ju laktosintolerant.....även om mjölken var laktosfri..

Det är rätt najs att vara symtomfri vet inte varför jag inte kör såhär tidigare??

Gjorde en stortabbe igår på jobbet....- ångrar mig nåt enormt!! Jag är inte en person som agerar på första ingivelsen, jag funderar alltid på saken innan jag faktiskt gör det.  Ångesten eller konsekvensen är ofta det som plågar mig mest.

Jag jobbar som ekonomiass och administratör/receptionist på en koncern och fick iden att jag skulle ringa till ett av bolagen och kolla om det är meningen att de inte ska svara under fikarastern?? Vilket de självklart skulle så jag passade på att säga att det är generellt svårt att få svar på fikatiderna samt det finns vissa där som inte svarar alls.... 

Fan vilket pannben man är!! suck.... snacka om att man känner sig som historiens största skvallerbytta! Gråter 

Det var svårt att somna i natt men denna handling i huvudet. 

• ernlia03

Som vanligt hänger man inte med här.Flört

MD77: Grattis!!! Vad kul! 

Finlandsvenskan: Välkommen till tråden. Jag är också från Finland!

Oj, hur ska jag nu komma ihåg allt jag har läst. Angående väntandet så vet jag inte om jag kan "skylla" på utbildningen även om jag har två utbildningar (civilekonom och idrottsvetare). Men det kändes mera som jag gick dem för att jag inte visste vad jag ville göra och ville inte jobba... Jag har haft någon sorts försvarsmekanism och sett mig själv som barnlös, t.o.m utan pojkvän/sambo/man. Dåliga erfarenheter från tidigare förhållanden. Men sen träffade jag maken för ca fem år sedan och då var det ingen tvekan. Vi har rest en massa och jag har nog varit mer redo än maken det senaste 1,5 året, nu har han dock kommit ifatt och väldigt till sig för att vi är gravida. Glad 

Gris78 skrev 2010-10-29 06:36:49 följande:
    Gjorde en stortabbe igår på jobbet....- ångrar mig nåt enormt!! Jag är inte en person som agerar på första ingivelsen, jag funderar alltid på saken innan jag faktiskt gör det.  Ångesten eller konsekvensen är ofta det som plågar mig mest.

Jag jobbar som ekonomiass och administratör/receptionist på en koncern och fick iden att jag skulle ringa till ett av bolagen och kolla om det är meningen att de inte ska svara under fikarastern?? Vilket de självklart skulle så jag passade på att säga att det är generellt svårt att få svar på fikatiderna samt det finns vissa där som inte svarar alls.... 

Fan vilket pannben man är!! suck.... snacka om att man känner sig som historiens största skvallerbytta! Gråter 

Det var svårt att somna i natt men denna handling i huvudet. 
    Förstår hur det känns, men det är förmodligen bara du som fortfarande tänker på det. Och du hade ju rätt! Som receptionist vill man ju göra ett bra jobb och det förutsätter att man vet var folk håller hus när man behöver få tag på dem.

Irmelie: Hoppas, hoppas för din skull att den lilla skrutten var trög i starten och är alldeles normalstor nu! Men skönt på nåt sätt att du är förberedd på det värsta, även om du säkert inte kan vara helt förberedd...

Ego: Klagade ju bara för någon dag sedan på bristen av symptom och illamående. Hmm, tar tillbaka det. Har sovit ca två timmar inatt och spytt som en liten gris. Kräks Illamåendet totalt klubbade ner mig igår. Nu på morgonen känns det lite bättre igen, kanske man kan hoppas på att det var något annat än grav.illamående. Men antagligen kommer det väl ikväll igen...Obestämd

• Sanna77

Just avslutat ÄL, hade sex en gång, nästa månad får vi planera lite bättre om de ska hända nåt här! Tänk att folk lyckas bli gravid av misstag?!

• Sanna77

Vet nu lite mer exakt när jag har BIM också..

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober
    28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)
    ??--  Gris78 ÄL 19 okt (andra försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~6 -- Gris78  ÄL ~23 okt (2:e försöket, första barnet)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    ~11 -- MariaF79  ÄL ~ 28 okt (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
    Mallanis
    : BF 5 juni 2011.
    Irmelie: BF 8 juni 2011.
    Saftochbulle: BF juni 2011.
    Ernlia03: BF 20 juni 2011.
    Drömmen om Elin: BF 2011
    MD77  BF 9 juli 2011
  • mallanis
    MD77- Hur mår du?

Finlandssvenskan- Japp hängde också i trådar där jag kände mig lite utanför just för att det skilde mycket i ålder men kanske främst i erfarenheter och tankegångar...
    Pratar man med en 20 åring vars enda önskan är att bli gravid utan att ha någonting ordnat i livet varit tillsammans med sin kille ett par månader och redan rädd att de är för gamla för att få barn för att det inte tagit sig "ännu"- Svårt att hitta något gemensamt ...  Jag reser också en hel del i jobbet och i min almenacka har jag haft äl inskrivet Minst ett halvår framåt för att kunna baka bebis och inte vara ute på resande fot just då  *s* Min man är inte lika flexibel som din =)

Gris- Jobbigt när man känner så där! Men frusterande när man ringer och ringer och aldrig kommer fram!  Ach tråkigt att du inte tror på plus denna månad men hellre det än att man går har massa "påhittade" symptom som får en att hoppas...

Ego- Jag drömmer så märkligt just nu....gravidhormonerna som leker med mig tror jag =)  härom natten så drömde jag mardrömmar om död....de senaste nätterna har ajg dock drömt om gamla pojkvänner och flirtar...
    Skäms   Men när jag vaknar så kommer jag tillbaka till verkligheten och blir så glad när jag kan krypa intill mannen och kramar lite extra på honom. Och så blir jag så glad att jag har just HONOM i mitt liv även om mitt undermedvetna busar med mig på natten .... hahha
    Tredje gången gillt!?
  • Polarlantis
    Kattflickan skrev 2010-10-28 22:47:58 följande:
    Jag har också utbildat mig, och sen ville jag jobba några år och sen tog det lite tid innan jag träffade rätt man för 5 år sen och sen behövde han tid innan han ville bli pappa. Men nu vid 35 års ålder så vill jag verkligen ha barn. Har nog velat i några år faktiskt. Fast jag inser ju att man inte kommer kunna klättra 3 gånger i veckan längre. Bland mina vänner finns det flera som är tveksamma till barn, men deras pojkvänner vill jättegärna ha barn. Faktum är att jag bara har några fåtal vänner som har barn, trots min ålder. 

Millan 
    Samma här, har bara en kompis med barn, resten pluggar/jobbar/reser och då är jag ändå snart 32! Kompisen är nu gravid med en snubbe som verkligen blivit DEPRIMERAD när han fick veta att han ska bli pappa, hans liv är slut menar han och då har han ändå gått med på att dom ska skaffa barn...suuuuck säger jag bara. Hoppas bara han kammar till sig NU för min bästa väns skull, MORR!!!

Min sambo tycker jag ska sluta med piller nu så kan vi ha kondom tills det passar...ja hjälpe mig, bara det är ju ett beslut i sig och VEM tycker att kondom är KUL??? Ser percis framför mig hur det blir...tre veckor sedan ids vi inte hålla på med det mer...Jag vill men är inte helt redo och våran relation är så ny och vi har en del som måste falla på plats...Men vi är glada och pirriga och kan prata om det så det känns bara så BRA!!! Jag är inte den impulsiva...någonsin...men just nu har jag lust att vara det!!! kartan är ju precis slut också....iiihhh....

Vill inget speciellt, följer er alla i tråden och läser och gläds åt er och hoppas åt er, LYCKA TILL ALLA!!! Glad
  • Irmeline

Hej tjejer,
    nu är det bekräftat, ingen bebis i juni för mig Rynkar på näsan 
    Hade iof ställt in mig på det redan även om BM hävdade att "vi vet ingeeenting ännu!"

Storleken stämde inte med äl och när jag plussat, och nu hade den inte växt något mer.
    Ska ta mig till gynakuten och få piller.
    Problemet är bara att de har jour from fre em till måndag så kan bli svårt att få pillrena innan måndag.
    All denna väntan..

Jag hänger gärna vidare i den här tråden som är min favorit, så kan ni hålla tummarna att jag plussar snart igen Glad  och ni andra med så klart! 

Kram 

• Ansi30

Stor kram till dig Irmelie! Självklart hänger du kvar här och självklart håller vi tummarna (jättejättehårt) för att du plussar snart igen!
    KRAM!!! 

• MD77
    mallanis skrev 2010-10-29 09:32:19 följande:
    MD77- Hur mår du?
    Jag mår hur bra som helst, det enda är molvärk "därnere" som hållit i de senaste dagarna, hoppas det är normalt. Annars ingenting, men det kanske kommerGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • mallanis
    Irmeline skrev 2010-10-29 12:56:59 följande:
    Hej tjejer,
    nu är det bekräftat, ingen bebis i juni för mig Rynkar på näsan 
    Hade iof ställt in mig på det redan även om BM hävdade att "vi vet ingeeenting ännu!"

Storleken stämde inte med äl och när jag plussat, och nu hade den inte växt något mer.
    Ska ta mig till gynakuten och få piller.
    Problemet är bara att de har jour from fre em till måndag så kan bli svårt att få pillrena innan måndag.
    All denna väntan..

Jag hänger gärna vidare i den här tråden som är min favorit, så kan ni hålla tummarna att jag plussar snart igen Glad  och ni andra med så klart! 

Kram 
    Irmelie- Så så ledsen för din skull =(  Har inget vettigt att säga men vet hur det känns även om jag inte behövt att gå och vänta så länge som du fick innan du fick svar.  Ska du få cytotec tabletter? F-n vet hur det känns och när man väl vet vill man ju inte vänta utan få bort "det" och inte vänta hela helgen. Jag blödde en hel del (var några veckor längre än du) så jag var sjukskriven veckan efter men det hade ju varit skönt för dig om du hade kunnat sätta igång det i helgen... Beklagar Irmelie =(
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet