• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • L Maria

Uppdaterar listan - fortfarande ingen äl för min del... (Lade till dig Drömmen om Elin, hoppas att det är ok)

Jag har bestämt mig för att inte tro på att stress påverkar; bara den tanken gör ju en stressad och jag har ett jobb som är krävande, både vad gäller tidspress och saker som blir mentalt påfrestande då och då.
    Tänker att om kvinnor i krigsdrabbade områden, kvinnor som lever med misshandlande män osv kan bli gravida så ska stress inte påverka mig i alla fall... Tungan ute

Pingla77 - du är inte ett dugg konstig, kan inte låta bli att bli avundsjuk på vänner som är gravida/nyligen fått barn. Kanske har vi båda en månad utan äl, det infaller ju ibland - man har visst bara ca 10 äl om året... Obestämd

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober
    28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    29 -- MD77  ÄL 17 okt (tredje försöket, första barnet)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)
    ??--  Gris78 ÄL 19 okt (andra försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~6 -- Gris78  ÄL ~23 okt (2:e försöket, första barnet)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    10 - 14 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    ~11 -- MariaF79  ÄL ~ 28 okt (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
    Mallanis
    : BF 5 juni 2011.
    Irmelie: BF 8 juni 2011.
    Saftochbulle: BF juni 2011.
    Ernlia03: BF 20 juni 2011.
    Drömmen om Elin: BF 2011

• Drömmen om Elin

De var okej såklart, BF 23 juni :)

• laab80

Hej, vill också vara med. Är 30 år och slutade med mina p-piller i början av september, väntar fortfarande på att min mens kommer tillbaka, men nej.....

• Fru KM

Drömmen om Elin: stooort grattis till dig.

• Jojjo77
    Pingla35 skrev 2010-10-27 21:34:20 följande:
    Hej!
    Nu var det ett tag sedan jag var inne. Och oj vad det blir mycket att läsa igen. Ni skriver så ni skriver. JAg måste ju erkänna att jag skummar igenom allt  och kommer inte riktigt ihåg vem som skriver vad när det blir så många sidor.

Men att oja sig i den här tråden när man har fått ett plus tycker jag är helt OK! Jag tycker det är roligt att man liksom har  varit med på ett hörn. 
    här blir vi gravida lite titt som tätt och det är roligt. Och så egoistiskt så håller man en extra tumme att man själv hamnar på den gravida listan.
    Grattis drömmen om elin!!Solig

Själv har jag nu testat och testat med dessa stickor och jag får ju inga utslag som är värda namnet. Rynkar på näsan 
    Har jag ingen ÄL eller visar inte stickorna något?? Vi kör varannan dag bara för att. Men två streck har jag som mest bara anat, möjligtvis inbillat mig, ja jag vet inte. Jobbigt värre när folk i närheten bara har magar och vagnar överallt. Det är svårt att glädjas med dem ibland. Är jag konstig?

Något positivt var iallfall pratstunden med läkaren idag som gav mig ett positivt negativt besked på cellförändringarna som de skar bort. Nu ska allt vara borta. Efterkoll om ett halvår...

Nog med gnöl, nu blicka framåt!! Det är lite drygt en vecka kvar till BIM. Och jag har i två dagar mått illa till och från. Inbillar mig att det är något men beror säkert på all stress från jobbetRynkar på näsan 
    Tycker inte alls att du är konstig. Tror att det är fullt normalt att man upplever det som jobbigt när folk runt omkring går med magar då man själv försöker bli en av dem. Skönt med cellförändringarna!

Håller tummarna hårt för att du snart får utdelning på stickorna.

Jag fortsätter att tjata om mina flytningar... Fortfarande ingen mens att prata om, utan ljusrosa, lite genomskinliga sega flytningar, bara på morgonen. Ursäkta beskrivningen! Avvaktar idag, sen gör jag test imorgon har jag bestämt. Nu är jag på BIM+1.
  • ernlia03

Vad kul med så mycket aktivitet även om jag inte riktigt hänger med vem som skriver vad längre. Glad Och kul att vi gravida får hänga kvar här! Har inte riktigt orka hitta nån gravidtråd än, de jag har skummat igenom är det så många med i och det blir ännu mer omöjligt att hänga med i dem. Och så märker man rätt tydligt i många fall att det skiljer sig i tankesätt för 30+ och de på just över 20. Tur att man har mognat under åren. Flört

laab80: Välkommen!

Drömmen om Elin: GRATTIS! Och vilken lycka, på första gången! Vilken tur att du inte hann fundera dig halvt tokig som jag själv hann med på bara fem månader. Glad

Gris78: Metallsmak fick jag första månaden vi försökte bli gravida och tyckte det var jättekonstigt och hoppades såklart innerligt, men inget den månaden. Nu när jag väl är gravid har jag inte känt någon metallsmak alls så det där är nog väldigt godtyckligt. Vill inte ta ner dig på jorden på något sätt, beskriver bara hur det var för mig själv! Många känner ju metallsmak när de är gravida så hoppas det är så för dig, även om det kanske är lite "för tidigt".

Det där med stress funderade/funderar jag också mycket på. Jag började nytt jobb i början på maj, i samma veva som vi började försöka. Det var riktigt stressigt ett tag och efter att ha varit deprimerad en sväng för fem år sen så klarar jag inte stress lika bra längre. Blev självklart orolig för att stressen skulle påverka negativt och jag vet inte om det har samband med att jag faktiskt blev gravid när stressen lagt sig lite. Men jag tror att stressen påverkar främst om man är mottaglig för negativ stress. Det finns ju sk positiv stress också och är man van att ha mycket att göra och gillar när det händer mycket så behöver det nog inte vara något negativt.

• mallanis

Japp här är det full rulle så missar man svara så "skyller" jag på att aktiviteten är så himla hög här!!

Drömmen om Elin - stort grattis!

Jojjo- Gött med positivt besked angående cell förändingarna! Känner så igen mig i din beskrivning av magar och barnvagnar över allt! Det "värsta" var tyckte jag då "alla" vänner som redan hade barn sen innan och jag visste inte att de ville ha fler. Helt plötsligt fått magar och ska bli föräldrar igen!  Du kommer snart vara en av de där magarna som andra tittar på ;)

Ernlia- Jag gick med i en tråd för BF juni.... Men jösses det är massa mer folk än i denna tråden och jag tyckte bara att man inte fick grepp om någon, några så jag har lagt ner... Startade en ny tråd vi med BF runt 5 juni (där platsar ju du också ;) men sen glömde jag bort tråden så den består av mig och en till asg, tänkte försöka väcka tråden men har inte orkat just nu . Har du tips om någon annan bra tråd så är jag nyfiken. Här är tråden jag pratade om !  www.familjeliv.se/Forum-2-14/m55046562.html 

Gris - Härligt med metallsmak det kan ju betydaatt du fått en inneboende =)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Ash ...det var ju pingla 77 som hade cellförändringarna .... japp lite vimsigt är det!  så det var altså inte till Jojjo (men jag håller med dig ;)i ditt inlägg  )

Tredje gången gillt!?
  • MD77

ÄNTLIGEN!!! Så lycklig och glad! Glad

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober

November
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)

Mallanis
    : BF 5 juni 2011.
    MD77  BF 9 juli 2011
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Jojjo77
    MD77 skrev 2010-10-28 15:12:19 följande:
    ÄNTLIGEN!!! Så lycklig och glad! Glad

BIM

Oktober

November
    8 -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)

Mallanis: BF 5 juni 2011.
    MD77  BF 9 juli 2011
    GRATTIS!!!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet