• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Pingla35
    Gris78 skrev 2010-10-30 20:36:21 följande:
    GRattis Rosavit!!! :) 

Jag tror att jag oxå har bim om ca en vecka, upptäckte via en annan sida att jag tydligen hade en 24 dagars cykel denna gången.  Fast ska man räkna på 24dagar cykel så bord BIM var den 2/11, den 2:a är dag 24...

Fick en vad jag kallar "snart mens tecken" ni vet  ljusbrun och liten liten touch av rosa... Kännt mig rätt mätt hela dagen.  Vart på kalas idag hos min syrra, hade allt möjligt gott och jag kände att jag fick nästa tvinga ner lite godsaker. Var sugen man så fort man börjat äta så kände jag att inte vill ha. Någon mer som känt så??

Essalady - var det inte du som sa att du hade kort cykel??

Pingla77 - har du oxå kort cykel??? 
    Jag vet faktiskt inte om jag har kort cykel eller inte.. Hur tar jag reda på det?
    Känner att jag inte har riktigt full koll.
    Men jag tycker mig känna av mittpartiet mer än vanligt kan inte riktigt säga hur men det får mig att fundera.
    Några symtom är väl fel att saga att man har men har varit illamående i några enda sättet att hålla det borta har varit att äta ofta och lite. För jag har haft svårt att äta mycket.
    Nu har det gått över. Både fredag och lördag har vi båda svullat ordentligt. Så illamåendet har försvunnit.

Nåja, vi får se hur det går!!!

Med tanke på hur det går i denna tråd ser det ljust ut!!!

Grattis till dig Rosavit!!
  • Gris78

Pingla77- Jag känner nog inte jag har full koll heller, men jag räknade dagarna mellan mens tillfällena (dag 1 till dag 1) Det var smet känslan som fick mig att misstänka att jag inte hade 30 dagar som jag trodde från början. Smet är lika med ÄL för mig och den känsla var inte vid det tillfälle som FLs kalender hade räknat ut.

Illamående är inget symtom hos mig bara att jag inte känner mig särskilt hungrig fortfarande.
    Lite rosa på pappret i natt och nu på morgonen, tror fan att det är en touch av det i toa med. (Ursäkta detaljerna här!!) Magen känns väldigt kompakt....

Tror att tant röd är på g, pms gottkänslan och pms huvudvärken mm är inte här................än.

Ser och låter betydligt bättre ut för din del Pingla77!! :)  

• Daniela01

Rosavit- Stort Grattis till plusset! PlusGravidSkål

• L Maria

Grattis Rosavit!!

Två veckor kvar att vänta innan man vet nu då... (om det är 14 dagar från äl till BIM vill säga)

• Daniela01

själv är jag på bim +3.. ingen mens och sista grav.testet visade negativt (hoppet är det sista som överger en).. så nu funderar jag på om man kan köpa gravtest på hemköp?

• Gris78

Vem var det som fyller år idag? Eller var det igår???

Grattis oavsett!!! glömde att säga det....:) 

• Jojjo77

Här händer det grejer! Har läst ikapp lite och håller inte isär alla...så GRATTIS till er som plusat, lycka till till er som väntar på plus och håller tummarna för er som fortfarande jobbar på Min mens börjar gå mot sitt slut, så nu längtar jag efter att börja med ÄL-stickorna Ska ha ÄL 11 november enligt mina uträkningar...

• Daniela01

idag blir jag 31 år Skål .. och har helt slut på grav.test.. (mina testlagret tester har testats upp)..  var nere på hemköp och kollade, fast de hade inga där sa en irriterad kassörska.. så nu väntar jag till kl 11 (oj det är snart) då jag ska gå till apoteket för att köpa ett test :) Kanske blir det en lite present från ovan idag *hoppas hoppas* Glad

• ifyouweremine

Grattis på födelsedagen Daniela01! Håller tummen hårt att dagen bjuder på ett plus för din del. När testade du senast? Brukar din mens gå över tiden nånting annars? (Vet visserligen att det tog ett tag för dig innan den kom igång ordentligt men jag tänkte innan och efter det.)

• ernlia03

Har inte varit in och kollat på ett tag, har haft fullt upp med att försöka hålla mig från att spy lite här och var... Obestämd

Men GRATTIS Rosavit, kul med fler plus!!

Och hoppas du får en underbar födelsedagspresent Daniela01!

Så ledsen för din skull Irmelie, även om det var lite väntat måste det vara outhärdligt svårt.

Jag har fått några små blodiga flytningar och kan såklart inte låta bli att oroa mig, men så länge det inte är färskt blod och ingen smärta så ska jag försöka att hålla mig lugn.  

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet