• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Pingla35
    Fru KM skrev 2010-11-01 07:50:17 följande:
    Känner mig på bättre humör idag. Svärfar mår bättre. Gjorde ett ÄL test imorses som visade 2 streck så nu är ÄL på G. Känns bra. Maken var helt med på att sexa järnet idag o imorn
    Låter alldeles utmärkt.  Det ordnar upp sig men usch vad det är jobbigt när allt tycks var bäcksvart.
    Daniela01 skrev 2010-11-01 16:20:04 följande:
    köpte 2st clarblue (vanliga) tester. Det visar negativt, men fortfarande ingen mens.. så hoppet finns kvar :) Ska testa nästa test imorgon på morgonen, förhoppningsvis så får jag mitt Plus då Glad
    Då håller jag tummarna!

Själv så ser jag inga symtom. Tar det sig inte den här månaden ska jag dokumentera hur det ser ut och vad man känner varje dag för jag kommer inte ihåg. JAg kommer inte ihåg månad till månad hur det ser ut.
    Har mycket att göra på jobbet och är nog lite små stressad och tror att illamåendet beror på det.
    ska jag nu ha BIM om några dagar så borde jag rimligtvis få ömma bröst om någon dag. Men inget hitintills Har bara, ursäkta infon, vita flytningar.
    Är idag mest sur över att ett hus försvann ur våra händer då några andra bjöd över och vi passerat vår gräns. Jag är såååå trött på att gå på visningar. Jag vill bara hitta ett nu!!! Och så dessa frågor jämt och ständigt, har du några barn? Nehej, och så lägger de huvudet på sned. Hur går det med husletandet? Även om jag vet att folk inte menar illa men jag blir så trött. 
  • Gris78

Pingla77 - :) Dokumentera låter som en strålande ide! Härligt att du orkar dokumentera, det är ju inte helt lätt att sätta ord på hur det känns... - Varför inte dokumentera redan nu?
    Lycka till med husletandet vännen! undrar varför man frågar om barn bara för att man vill köpa hus? Det ena borde ju inte infatta det andra eller?

:)  

• ernlia03

En bra sida som jag använde några månader när jag ville få koll på mina "symptom" och hur kroppen fungerade under mina cykler är www.countdowntopregnancy.com

Där fyller du i symptom dag för dag efter ÄL. Sedan kan du gå tillbaka och jämföra dina cykler när du har fyllt i två eller fler. Det är rätt intressant. Tyvärr hade jag lessnat på att känna efter så mycket så struntade i att fylla i den månaden jag blev gravid. Men det var med hjälp av den som jag insåg att jag får ömma och framför allt tunga bröst tre dagar innan mens. Det fick jag INTE den gången jag blev gravid... Hade inga egentliga symptom förutom nidblödning och rätt ont i magen. Det onda i magen satt dock uppe i övre delen av magen så vet inte riktigt vad det berodde på. Om jag kommer ihåg rätt kom den sk växtvärken några dagar efter BIM.

Går in i vecka 8 imorgon. Har inte haft några fler blödningar, men mår som en urvriden disktrasa. Haft problem med reflux/halsbränna sedan 15-årsåldern och alltid ätit medicin för det. När jag började försöka bli gravid slutade jag med medicinen eftersom den inte är testad att funka på gravida. Testade andra mediciner som inte funkade lika bra. Och halsbrännan har förvärrats sen graviditeten. Och illa mår jag typ hela tiden och det enda sättet att lindra det är att äta lite grann hela tiden, vilket är det absolut värsta ur halsbrännans synpunkt.  Gnäll, gnäll, gnäll! Tungan ute

• Gris78

Tunga bröst??? - måste fundera på hur det känns känner jag...

• Inna

Här är det ÄL-dags, såg ett lite starkare streck på stickan idag och om jag fått någon rutin nu så borde det bli starkt i morgon. 

Har tagit tag i mig själv och äntligen börjat äta bättre och röra på mig mer igen. När vi bestämde oss i augusti för att försöka bli gravida släppa all min motivation att äta bra och träna, hade ju tänkt gå upp en del inom en kort framtidGladNu har jag gjort det också, men inte katten på grund av någon graviditet utan bara av ren lathet...haha Så nu är det att ta tag i sig själv igen, jeansen sitter lite väl tight! 

• ifyouweremine

Usch, är inne i en så sjuk stressig period på jobbet nu. Det har blivit många sena kvällar och nätter den senaste veckan. Jag är så trött, så trött.. men ändå måste man fokusera och jobba intensivt. Har varit en kaotisk dag idag.. så jag kände att jag behövde en liten paus för att läsa lite på FL.

Kan för övrigt meddela också att brösten fortfarande är spända och att molvärken har tilltagit idag, går definitivt inte att ta miste på att det verkligen är nån sorts värk där. Sen om det beror på stress är ju en annan femma.. men verkar konstigt att få stressont där nere.. det brukar jag inte få annars. Så man hoppas ju!

Men det kan ju vara mensen som är på väg också.. även om det verkar väldigt osannolikt att både ägglossning och mens skulle komma 4-5 dagar för tidigt.. i så fall blir ju cykeln bara typ 18-20 dagar.. Och tidigare när jag fått mensvärk av den här kalibern har mensen alltid infunnit sig inom 2-3 timmar. Idag gjorde jag misstaget att ta på mig svarta trosor också.. så då syns ju inte eventuella blodstänk. Men däremot har jag fått en del vita flytningar o det borde jag väl inte få om jag samtidigt har mens..

Gris78 - Mina två senaste menscykler var 28 dagar exakt. Men denna gång blir den nog bara ca 23-24 dagar, om mensen kommer 14 dagar efter ägglossning vill säga..

ernlia03 - Urk urk urk.. tänk att man går och längtar efter det där tillståndet som gör att man kommer må så dåligt.. :)

• Ansi30

Daniela01 hur går det? Har du testat? ååå så nyfiken man kan vara

• Jojjo77

Kul att det händer grejer för många av er. Själv har jag inte så mycket spännande att komma me, läser mest era inlägg.

• Ecthalia
    Daniela01 skrev 2010-11-02 15:38:59 följande:
    fan mensen kom :(
    trist
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet