mallanis skrev 2010-10-27 08:13:54 följande:
Egoinlägg- Skit dag idag, drömt om död i natt vaknar och har inte samma "hungrighetskänsla" igår och idag som jag har haft senaste veckorna på mornarna och brösten mindre ömma. Behöver inte betyda ett skit men med min historia så oroar man ju sig....
Men brukar det inte bli så efter ett tag? Kroppen vänjer sig helt enkelt vid graviditetshormonerna och reagerar inte lika starkt. Men förstår din oro eftersom du har varit med om missfall förut.
Jag trodde aldrig jag skulle bli så här nojig!

Har i princip lovat mig själv innan, men det är ju omöjligt att inte oroa sig. Jag är orolig för att jag inte är illamående, även om jag vet att det är ganska vanligt också. Jag oroar mig överlag över att jag inte har så många symptom, "endast" större bröst och lite ont i magen nu och då. Igår åt jag dessutom lever till lunch och visste inte vad jag skulle ta mig till när jag någon minut senare insåg att "shit, det är ju totalförbud på att äta lever!" (tydligen är det höga doser a-vitamin i det och det kan vara skadligt för fostret). Googlade som en galning och kändes inte bättre när man läste att nu i vecka 7 sker den mesta utvecklingen och det är extra viktigt att ta hand om sig... Spydde i panik upp det jag kunde och ringde sedan BM som lugnade mig med att "en gång är ingen gång, men tänk på det i fortsättningen".
Igår kväll fick jag dessutom ganska ont i magen, som om någon drar i naveln inifrån magen. Fick det efter ganska hård träning så tänkte att jag kommer aldrig att förlåta mig själv om nåt händer. Men är lite lugnare idag och har insett att det nog bara är växtvärk.
Absolut inte meningen att beklaga mig över graviditetskrämpor, vet att det är det sista man vill höra och läsa om när man själv försöker så intensivt att bli gravid!

Också en sak jag lovade mig själv, jag skulle aldrig beklaga mig över NÅT som hade med graviditet att göra, bara jag fick bli gravid.

Bara att inse att det är svårt att inte oroa sig, men det kanske bara är en övning inför vad som kommer sen, när bebisen väl kommer ut.
Kan bara instämma med de flesta, jag läser allt men hinner inte kommentera allt, hinner knappt läsa allt.

Vissa saker känner man igen sig i och då är det lättare att kommentera nåt vettigt och så kanske man borde jobba lite på dagarna när man sitter på jobbet också...
Men det är skönt med en tråd där de flesta har samma funderingar och tankar, det är så skönt att ventilera alla skumma idéer man får!