• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • Veronica76

Turkos77 - så härligt att höra! Grattis!
    Här hade vi kod via webben för att kolla kön.

• turkos77

Tack. Så lättad. Smartare att ha en kod. 2 timmars telefontid per vecka är ju omte så smidigt. Kommer slänga mig på luren klockan 14 på torsdag. Är förvisso ganska säker på att det är en liten tös.

• mteriksson
    turkos77 skrev 2013-07-15 20:39:53 följande:
    Tack. Så lättad. Smartare att ha en kod. 2 timmars telefontid per vecka är ju omte så smidigt. Kommer slänga mig på luren klockan 14 på torsdag. Är förvisso ganska säker på att det är en liten tös.
    vad härligt! Grattis! =)
  • idab84

Åh va härligt grattis!!! :)

Vi fick inte veta kön när vi fick resultat för fvp :/
    Utan fick vänta till rul,,

• anynom

Jag har en olidlig väntan till vi ska göra FVP i v 16, det är om 29 dagar och känns otroligt långt! Har hittills inte fått se bebisen så oroar mig för allt mellan om den lever, om där är fler än en, hur själva provtagningen kommer gå, om barnet kommer vara friskt och om jag kommer få missfall efteråt. Känns fruktansvärt långt dit!!

Jag har inte ens varit på något ultraljud för att bestämma längden på graviditeten eller på inskrivningssamtal hos BM...

• idab84

Oj va tråkigt att du inte ens fått göra ul,, får ja fråga varför? Och varför du då ska göra fvp? ... Hur som är väntan hur jobbig som helst (ja vet) :(
    Ja hittade mycket tröst och ork här genom fl,,,
    Pratar/pratade med tjejer som hjälpte mig enormt i alla upp o ner,,

Lycka till!!!

• mamma linuttan

Då var mitt fostervattensprov klart, tyckte att det gjorde ont och fick som strålning ut på magen och ryggen. Fick även en spruta i rumpan för att jag är rh-negativ. Fick vädrens gulligaste BM och läkare som kändes väldigt proffsiga... Nu är det väntan på svar samt om det går bra efter sticket!

• anynom
    idab84 skrev 2013-07-16 14:35:10 följande:
    Oj va tråkigt att du inte ens fått göra ul,, får ja fråga varför? Och varför du då ska göra fvp? ... Hur som är väntan hur jobbig som helst (ja vet) :(
    Ja hittade mycket tröst och ork här genom fl,,,
    Pratar/pratade med tjejer som hjälpte mig enormt i alla upp o ner,,

Lycka till!!!
    Tack! Ja vi ska göra det för att min kusin har en mycket allvarlig ärftlig genetisk sjukdom... Så vi fick FVP direkt utan att göra UL och allt. Skulle mitt barn ha den sjukdomen skulle jag göra abort direkt, men känns så himla sent och jobbigt att behöva gå genom det med! Håller alla tummar och tår att allt ska gå bra och att barnet är friskt, det jobbigaste är att vänta tills dess liksom och undra om det finns en liten risk att jag inte blir mamma trots allt...
  • Sinni

Till Anynom: Är det inte möjligt för er att göra moderkaksprov istället? Så att ni slipper vänta så länge? Väntan är så jobbig...

• Sinni

Snigelkatt: Skickar en tanke till dig idag och hoppas att allt har gått bra. (jag har skrivit i tråden tidigare, men som "solrosor" - råkade avregistrera mig). I allafall - ta hand om dig!

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!