• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • Sinni

Grattis alla som fått fina o bra svar på sina prover!! Hurra hurra! Jag har gjort mitt moderkaksprov idag. Det gick bra, trots enorm spruträdsla. Jag blir igen imponerad över hur duktig personalen är och hur trygg man känner sig. Nu väntar vi bara på svaret o hoppas det går fort trots semestertidern. Den lille krabaten sprattlade för fullt och enligt läkaren så såg nackspalten helt normal o fin ut. Men jag andas inte ut förrän jag fått provsvar.

• idab84

Till anonym:
    Aha då förstår ja!!
    Ja jobbigt med så sen abort meeeeen alternativet är kanske värre,,, ja förlorade också veckor av graviditeten då man liksom pausar den i hjärnan,, är i vecka 34 nu o kommer liksom inte ikapp,, känner mig inte alls redo när ja tänker att ja snart ska få barn,,

Mitt råd är att skaffa en kurator eller liknande,, o bolla allt med,, som kan hjälpa vilket resultat nu en får,,,

Skickar styrke kramar

• Sinni

Vad jag kan se i tråden så verkar det vara lite olika beroende på var man bor i landet. En del får en kod som man kan använda via nätet och få veta kön och en del ska ringa ett telefonnummer. När jag gjorde provet igår så visste han inte riktigt om vi får svar via brev eller telefonsamtal. Ibland gör de si o ibland gör de så - ungefär. Fast han var tydlig med att dåliga svar ges aldrig via brev.

Jag har tagit mina prover i lund. Är det någon annan som också gjort det? Fick ni kod till nätet eller fick ni ringa för att kolla kön?

Förra gången jag gjorde fvp så blev det ju aldrig aktuellt. Svaret var dåligt, kom på telefon och då var det liksom ingen vits att ta reda på kön i det läget. Allt var katastrof ändå. Denna gången håller jag tummarna för att allt ser bra ut och att vi kan få veta om det är en pojk eller flicka =) 

• turkos77

Jag gjorde mitt i malmö. Men det analyseras i lund. Fick ett nummer att ringa. Måndagar och torsdagar mellan 14-15.

• Sinni

Tack för svar Turkos77. Då är det nog samma för mig. Så drygt att behöva vänta ytterligare en viss tid innan man kan få veta kön...... Hade varit bättre med en kod på nätet. Jag hinner förmodligen inte få mitt svar så att jag kan ringa på måndag. Får vänta till nästa torsdag...

Men jaja - det gör inget - bara det är ett friskt barn så är jag så nöjd så =) 

• snigelkatt
    Sinni skrev 2013-07-16 16:14:51 följande:
    Snigelkatt: Skickar en tanke till dig idag och hoppas att allt har gått bra. (jag har skrivit i tråden tidigare, men som "solrosor" - råkade avregistrera mig). I allafall - ta hand om dig!

Tack ♥ Trots omständigheterna så gick det över förväntan. Lades in kl 8 igår oxh skrevs ut kl 22 i går kväll. Personalen var fantastisk ochvi kände oss trygga, lugna och fokuserade. Hemsk upplevelse som ändå blev ok tillslut.
  • turkos77
    Sinni skrev 2013-07-17 10:13:08 följande:
    Tack för svar Turkos77. Då är det nog samma för mig. Så drygt att behöva vänta ytterligare en viss tid innan man kan få veta kön...... Hade varit bättre med en kod på nätet. Jag hinner förmodligen inte få mitt svar så att jag kan ringa på måndag. Får vänta till nästa torsdag...

Men jaja - det gör inget - bara det är ett friskt barn så är jag så nöjd så =) 
    Jag fick mitt svar på måndagen vid fyra. Surt. Ska ringa imorgon.

Måste vara samma för dig iom att jag ska ringa till Lund. 
  • annavi

Jag smiter väl in här! Ska göra ett mkp på sös om bra precis 2v. Har inte riktigt hunnit bli nervös ännu, mest fundersam.

Någon annan som gjort mkp/fvp där? Fick ni reda på kön osv?

Har inte läst hela tråden så jag ber om ursäkt ifall någon skrivit om detta tidigare.

Cheers

• cesso

Hej alla. Förlåt förlåt om jag oroar ngn.. måste bara själv få lite stöd nu..

Gjorde ju fvp för 10 dagar sedan och idag var jag med om ngt hemskt! Usch! Satt på toaa och så bara "splasch"... jag trodde det var blod. Men det var blött och luktade fostervatten (min andra förlossning började med vattenavgång så jag vet hur det luktar), och magen blev liksom plattare. Helt hysteriskt rädd blev jag! Ringde gyn som sa att vi skulle komma. Jag vara säker på att bebis var död.. och att det var början på sent mf. Men, tack och lov levde bebis. Och hade vatten. Läkaren trodde att det var vatten men väl på sjukhuset var tappen sluten och lång (4cm) och det såg bra ut. Blev ordinerad ett par dagars lugn och ro och bara vänta och se och hålla tummarna. Hon sa att det visserligen är 10 dagar efter fvp men att man ändå inte kan veta... det kan bero på det och också inte. Har haft såna skuldkänslor redan för att ngt skulle gå snett, och så hände detta!

Inget mer vatten kom idag men rätt onda sammandragningar och "mensvärk". Bara att hoppas och vänta.. hu! 

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!