Bubbles skrev 2013-08-29 16:51:01 följande:
Min Ul-läkare i Lund hette Gudmund Gunnarsson. Han sa att risken var samma på mkp eller fvp, 1% är risken 1:100 alltså.
Spela roll om man fått så hög risk som vi fått tycker jag då.
Han sa inget om att mkp gjorde ondare och helt ärligt, det var fan det lilla i alltet.
Tyvärr avbryter dom inte längre graviditeter i Lund så jag måste till Malmö, synd.
Jag hade också honom när jag gjorde mkp. Dock var det nu i denna graviditeten.
I förra, då vi avbröt - hade vi en annan läkare på kk i lund. Det var i januari i år. Då blev jag även inlagd på gyn i lund för avbrytandet.
Så det är nog nytt, att man måste skickas till malmö. Men jag är säker på att malmö också är bra. De som arbetar med sånt här brukar vara så fina att ha att göra med. Det är så viktigt att man blir väl omhändertagen i en sån stund.
Att jag tyckte mkp gjorde mera ont, kan ha sin förklaring i att jag är spruträdd =(. Det kanske inte gjorde så mkt ondare egentligen, men det tog lite längre tid. Skillnaden var väl mest att vid fvp kan nålen hållas still medans de suger upp vatten. Och mkp kör de nålen lite fram o tillbaka för att få med sig materia - det kändes lite obehagligt i min mage. Men som sagt - jag är en mes när det gäller nålar.....