• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • minolia

Tack Sinni för att du pushar mig! Nu har jag ringt och jag ska på ul på fredag igen, äntligen händer det något. Bm skulle även lägga en lapp till kuratorn så forhoppningsvis ringer hon snart.

• minolia
    zora6 skrev 2013-08-27 13:31:36 följande:
    Ja jag väntar ju på att få remiss tid till Uppsala. För mkp. Har ju haft otur med många mf och nu senast ett sjukt barn med abort i v 17. Vill inte skriva in mig hos MVc förrän jag vet att allt är bra. Det gör väll inget? Är väll i v 13-14 nånstans då. Eller måste man skriva in sig innan ? Hur har ni andra gjort?

Det man gör på inskrivningen är att ta blodprover för att kolla så att olika värden ligger bra samt kollar så det inte är äggvita i urinen. Det är kanske av den anledningen det är bra att gå på inskrivningen annars kan du säkert vänta.
  • zora6
    minolia skrev 2013-08-27 13:54:47 följande:

Det man gör på inskrivningen är att ta blodprover för att kolla så att olika värden ligger bra samt kollar så det inte är äggvita i urinen. Det är kanske av den anledningen det är bra att gå på inskrivningen annars kan du säkert vänta.
    Ja för jag ska ju inte göra kub. Tycker bara så synd om barnmorskan Som skrivit in mig 5 gånger och alla har slutat i skit????. Blir sånt jobb för henne.
  • Sinni

Minolia: Bra! Skönt att det händer något =). Kram

• Sinni

zora6: Behöver man inte kontakta barnmorskan för att få den där remissen? Jag skrev in mig tidigt av den anledningen. Fick då remiss till ultraljud för datering och så vidare remiss för mkp. Men man kan kanske gå andra vägar? Jag förstår att du inte vill skriva in dig för tidigt. Men ring dem och fråga vad de tycker. Att skriva in sig i v15 är ju inte så sent ändå. Men det kan ju vara kö på tider. Jag hade nog ringt o kollat läget lite, sagt som det är, eventuellt bokat en preliminärtid för inskrivning lagom i den veckan där du vet att du fått svar på provet osv. Som sagt - de tar ju en del prover, men å andra sidan - känner du att du mår bra så borde det ju vara ok att vänta.

• Johanna1988

JAAAAAAAA!!!! Min bebis är frisk!!!! <3 Fick svar via min barnmorska nyss!!!!
    Håller tummarna för Er som ej fått svar än...

• zora6
    Johanna1988 skrev 2013-08-27 15:22:05 följande:

JAAAAAAAA!!!! Min bebis är frisk!!!! <3 Fick svar via min barnmorska nyss!!!!
    Håller tummarna för Er som ej fått svar än...

Grattis!!
  • Sinni

Johanna1988: STORT GRATTIS!! =) Fira ordentligt! Så skönt att få glada besked. Grattis!

• minolia
    Johanna1988 skrev 2013-08-27 15:22:05 följande:
    JAAAAAAAA!!!! Min bebis är frisk!!!! <3 Fick svar via min barnmorska nyss!!!! Håller tummarna för Er som ej fått svar än...

Stort grattis!
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!